Newsletter

Wizytę papieża Franciszka relacjonowało blisko 6 tys. dziennikarzy z 80 krajów

08.08.2016, 15:15aktualizacja: 08.08.2016, 15:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wawel fot.1
Wawel fot.1
Niemal 6 tys. dziennikarzy i fotoreporterów z całego świata relacjonowało wizytę papieża Franciszka w Polsce. Umożliwienie im pracy było skomplikowanym przedsięwzięciem logistycznym.

Przygotowania Polskiej Agencji Prasowej do zorganizowania obsługi medialnej Światowych Dni Młodzieży i towarzyszącej im wizyty papieża Franciszka w Polsce trwały ponad rok. W efekcie tych prac powstała sieć centrów prasowych z obiektami umożliwiającymi pracę korespondentom z 80 krajów m.in. Japonii, Australii, Panamy, Stanów Zjednoczonych, Pakistanu i Rosji.

Główne centrum medialne znajdowało się na terenie miasteczka akademickiego AGH w Krakowie, pozostałe powstały w najważniejszych punktach papieskiej pielgrzymki: na krakowskich Błoniach, Wawelu, w kompleksie obozowym Auschwitz-Birkenau, Częstochowie, Brzegach i podkrakowskich Balicach.

Byliśmy tak blisko - zdjęcie Ojca Świętego w pobliżu Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach

Miejsca te wyposażono w stoły i krzesła dla kilkuset reporterów, urządzenia wielofunkcyjne i drukarki sieciowe, zapewniono elektryczność, podstawowe artykuły spożywcze oraz kluczową dla pracy dziennikarza łączność internetową.

Jak podkreśliła dyrektor Centrum Prasowego PAP Sabina Nonas, cześć z tych miejsc ze względów logistycznych okazała się niezwykle trudnym terenem do pracy.

"Z powodu pogody, a także ograniczeń wynikających z wymogów bezpieczeństwa - narzucanych nam zarówno przez Biuro Ochrony Rządu jak i Policję - praca nad tym projektem należała do naprawdę niełatwych" - oceniła dyrektor CP.

Pracownicy PAP dbali o transport dziennikarzy z głównego centrum medialnego na terenie Akademii Górniczo-Hutniczej do poszczególnych miejsc, które odwiedzał papież. Dbali również o bezpieczeństwo i komfort pracy zagranicznych mediów.

Praca wre… - zdjęcie strefy dla mediów na Wawelu

Centrum Prasowe PAP na bieżąco organizowało oficjalne konferencje prasowe i briefingi: Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Archidiecezji Krakowskiej, Komitetu Organizacyjnego ŚDM, Polskiej Agencji Prasowej oraz Katolickiej Agencji Informacyjnej. Specjalnie wyposażoną na ten cel salę udostępniono w budynku Centrum Dydaktyki AGH.

W namiocie prasowym, który stanął pośrodku miasteczka akademickiego, oraz w bibliotece uniwersyteckiej mogło pracować jednocześnie 500 dziennikarzy. Oprócz dostępu do szybkiego internetu w obiektach tych zainstalowano m.in. system do tłumaczenia symultanicznego, ekrany LCD prezentujące obraz z wydarzeń wraz z systemem nagłośnienia i dystrybutor dźwięku dla dziennikarzy, udostępniono również podest do przeprowadzania konferencji prasowych.

W oczekiwaniu na idealny moment…- zdjęcie dziennikarzy na krakowskich Błoniach

Oddzielna hala namiotowa dla radia i telewizji wyposażona została dodatkowo w kabiny telewizyjne i stanowiska radiowe. Wszystkie miejsca, w których pracowali dziennikarze, miały całodobowe stanowiska informacyjne i HelpDesk.

Polskie produkty promowała wśród zagranicznych mediów firma Jeronimo Martins Polska SA, która odpowiadała za część cateringową przedsięwzięcia. Nad bezpieczeństwem obiektów, w których pracowali korespondenci, czuwała firma Impel. Miasteczko Akademii Górniczo-Hutniczej przy alei Adama Mickiewicza w Krakowie było czynne przez całą dobę od 26 lipca do 1 sierpnia.

Deszcz na pożegnanie… - zdjęcie z odlotu Ojca Świętego, podkrakowskie Balice

W okresie pobytu Jego Świątobliwości papieża Franciszka ze strony PAP za sprawne funkcjonowanie centrum prasowego odpowiadało łącznie 40 osób.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.08.2016, 15:15
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ