Newsletter

"W sieci o książkach. Miejsce spotkań czytelników"

20.04.2016, 17:43aktualizacja: 20.04.2016, 17:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

ŚDKiPA - logo
ŚDKiPA - logo
Wyniki badania, w którym udział wzięło blisko 24 tysiące internautów. Ważne wydarzenia w bibliotekach i księgarniach z okazji ŚDKiPA 2016.

Z okazji obchodów Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich 2016, Polska Izba Książki (PIK) zorganizowała konferencję prasową, inaugurując tym samym obchody Święta w Polsce. Program konferencji składał się z dwóch bloków tematycznych. Na pierwszy złożyło się omówienie i prezentacja aktywności bibliotek i księgarń. Drugi skoncentrował się wokół analizy wyników badania kwestionariuszowego, które zostało przeprowadzone przez PIK i portal Lubimyczytać.pl, na grupie prawie 24 tysięcy internautów.

Zebranych powitał Włodzimierz Albin, prezes PIK. Następnie głos zabrała Joanna Pasztaleniec - Jarzyńska ze Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Aktywności branży księgarskiej z okazji ŚDKiPA zaprezentował Henryk Tokarz z Izby Księgarstwa Polskiego. Drugi blok tematyczny tegorocznej konferencji rozpoczęła Izabela Sadowska (Lubimyczytać.pl) prezentując wstęp teoretyczny do analizy wyników badania kwestionariuszowego czytelników w internecie. Przegląd popularnych portali, serwisów, blogów i vlogów czytelniczych wyraźnie wskazuje na rosnące znaczenie społeczno-kulturowe rozmów o książkach oraz wymiany myśli i podglądów na tematy związane z czytaniem - w świecie wirtualnym. Czy można zatem zaryzykować tezę, że internet inspiruje do czytania? Czy internet stanie się głównym miejscem wymiany informacji o książkach?

Wyniki najnowszego badania kwestionariuszowego Polskiej Izby Książki i portalu Lubimyczytać.pl „W sieci o książkach. Miejsce spotkań czytelników” zaprezentował dr Paweł Kuczyński (PIK). Aż 85% uczestników badania kwestionariuszowego nie przekroczyło 40 roku życia i są to osoby codziennie korzystające z internetu. Dr Kuczyński dokonał interesującego porównania wyników badania „W sieci o książkach. Miejsce spotkań czytelników” z ogólnopolskim badaniem czytelnictwa przeprowadzonym przez Instytut Millward Brown na zlecenie PIK w 2015 r.

Spotkanie zakończyła dyskusja nad wynikami badania kwestionariuszowego PIK i Lubimyczytać.pl. Czy internet okaże się skutecznym narzędziem do promocji czytelnictwa w Polsce? Tak sformułowane pytanie będzie na pewno inspiracją do licznych analiz i dyskusji w najbliższej przyszłości.

Materiały ze spotkania - w tym prezentacje z konferencji prasowej PIK - dostępne są na: www.pik.org.pl.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 20.04.2016, 17:43
Źródło informacji Polska Izba Książki
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ