Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Kampania społeczna "Bądź kumplem, nie dokuczaj"

01.04.2016, 11:16aktualizacja: 01.04.2016, 11:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Grzegorz Krychowiak - ambasador kampanii
Grzegorz Krychowiak - ambasador kampanii
Dokuczanie w szkołach podstawowych dotyczy już połowy uczniów.

Wyniki badań Instytutu Badań Edukacyjnych są niepokojące - już co drugi uczeń szkoły podstawowej regularnie doświadcza dokuczania ze strony innych dzieci. W celu zwiększenia świadomości tego problemu i zapobiegania przykrych doświadczeń wśród najmłodszych, wystartowała kampania społeczna Cartoon "Bądź kumplem, nie dokuczaj".

Dokuczanie w szkole najbardziej dotkliwe jest w najmłodszych klasach. Aż 54% dzieci w szkołach podstawowych przynajmniej raz w miesiącu doświadcza jakiejś formy dokuczania ze strony swoich kolegów. Dla porównania, do podobnych doświadczeń przyznaje się 46%. gimnazjalistów i tylko 36% uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Najwięcej uczniów doświadcza obgadywania, nastawiania klasy przeciwko nim oraz wykluczaniem z grupy - jest to zarazem najbardziej dotkliwe zachowanie postrzegane przez najmłodszych. Połowa uczniów spotyka się z wyzywaniem, obrażaniem i krzykiem, a 42% uczniów jest ośmieszanych i wyzywanych.

Tymczasem nauczyciele nie czują się w pełni przygotowani do radzenia sobie z problemami przemocy w szkole - tylko co piąty uznał, że jego wiedza związana z tematem dokuczania i agresji są całkowicie wystarczające, dwie trzecie określiła je jako raczej wystarczające, a co dziesiąty jako niewystarczające. Jedynie co dwudziesty nauczyciel szkolił się w zakresie postępowania ze świadkami dokuczania i przemocy.

Pełne wyniki badań znajdują się na stronie kampanii społecznej Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj". Ambasadorem akcji został piłkarz Grzegorz Krychowiak, który przekonuje dzieciaki, że warto być dobrym kumplem. Organizatorzy chcą zwiększyć świadomość problemu dokuczania wśród dzieci i rodziców, jak i nauczycieli. "Organizujemy kampanię 'Bądź kumplem, nie dokuczaj' juz po raz drugi, bo jako stacja skierowana do dzieci chcemy, by czuły się bezpiecznie w swoich otoczeniu. Chcemy im pokazać, jak istotny jest szacunek i przyjazne zachowania wobec innych" - mówi Barbara Izowska-Jędrych, PR& Marketing manager z Turner Broadcasting, organizatora kampanii.

Na stronie badzkumplem.cartoonnetwork.pl wychowawcy i pedagodzy znajdą schemat rozwiązywania problemów wychowawczych wśród uczniów oraz scenariusze lekcji na temat dokuczania i przemocy, zarówno dla klas I-III, jak i IV-VI. Materiały zostały opracowane wraz z ekspertami Instytutu Badań Edukacyjnych i Fundacji Dzieci Niczyje.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 01.04.2016, 11:16
Źródło informacji Cartoon Network
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ