Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przewiduje się, że sprzedaż w przemyśle maszyn rolniczych w Europie w roku 2015 r. spadnie o około 5 - 10% w porównaniu do roku 2014. Na dwóch głównych rynkach w Niemczech i we Francji spodziewane spadki mieszczą się w przedziale od 7% do 10%. Podobne zmiany spodziewane są na innych kluczowych rynkach, takich jak Wielka Brytania (-5%) i Holandia (-5 do -10%). Słabsze oczekiwania rynkowe na 2015 r. są następstwem spadku sprzedaży o około 5 - 10% w Europie w 2014 (w porównaniu do roku 2013). W regionie WNP oczekuje niższej sprzedaży w wyniku kryzysu politycznego na Ukrainie i rosyjskich ograniczeń importowych dla kombajnów i surowców rolnych.
Główne przyczyny niższej sprzedaży w Europie, to:
- Czynnik cyklu ekonomicznego: obecny trend spadkowy można częściowo wytłumaczyć, i musi być postrzegany w kontekście, niedawnego boomu w sprzedaży maszyn rolniczych w latach 2011 i 2013.
- Niższe ceny surowców dla zbóż i mleka, i tym samych zmniejszone przychody rolników w Europie, co ogranicza nastroje inwestycyjne i ich siłę nabywczą w kontekście zakupu dla nowych urządzeń.
- Nowe zasady płatności dotacji UE w ramach Wspólnej Polityki Rolnej (WPR), które mają być wprowadzone w 2015 roku.
Perspektywy rynku 2015 różnią się w zależności od rodzaju maszyn, niemniej w zdecydowanej większości segmentów prognozy są raczej pesymistyczne. Przewiduje się spadek sprzedaży w segmentach: traktorów, kombajnów, pras i opryskiwaczy. Nieco lepiej wyglądają prognozy w segmentach sieczkarni i kosiarek, ale nie na tyle, by mówić o poprawie koniunktury - w sektorach tych przewidywane jest utrzymanie poziomu sprzedaży na dotychczasowym poziomie.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.01.2015, 12:38 |
Źródło informacji | PIGMIUR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom