Newsletter

Nowy Fiat 500X Sport - „strzała” z odnowionej gamy włoskiego crossovera

17.09.2019, 12:22aktualizacja: 17.09.2019, 12:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA Polska/Fiat 500L Sport (1)
FCA Polska/Fiat 500L Sport (1)
Nowy Fiat 500X Sport zadebiutował w Ośrodku Technicznym im. Luigiego Ridolfi w Coverciano (FIorencja), centrum doskonalenia w dziedzinie nauki, szkoleń i sportu, a także w historycznej siedzibie Włoskiej Federacji Piłki Nożnej.

Siedzibę główną Federacji FIGC wybrano, aby uhonorować 20-letnią współpracę między marką Fiat a Federacją, a także wyrazić wspólne wartości łączące nowego Fiata 500X Sport z ogólnie pojętym sportem. Nie mogłoby być lepszej lokalizacji, by zaprezentować „w terenie” dynamikę, precyzję, kontrolę i włoski styl, charakteryzujące tę nową wersję. To te same cechy, dzięki którym gracz zakłada z dumą i radością niebieską koszulkę reprezentacji Włoch.

Nowa „strzała”, topowa wersja odnowionej rodziny 500X, oferuje lepsze osiągi, dzięki nowinkom technicznym, oferującym jeszcze większą zwinność, bezpieczeństwo i przyjemność jazdy. W ten sposób powstał niezwykły sportowy crossover, uzyskujący ponadprzeciętne osiągi, dzięki nowemu silnikowi FireFly Turbo 1.3 o mocy 150 KM i momencie obrotowym równym 270 Nm, co stanowi wyznacznik w tym segmencie, w połączeniu z nowym ustawieniem zawieszenia, mniejszym prześwitem, nową kalibracją układu kierowniczego, 19” kołami z wysokiej jakości oponami i bardziej sportowym wyglądem. 500X Sport to sportowy crossover, jakiego do tej pory jeszcze nie było.

„Podobnie jak reprezentacja narodowa w piłce nożnej, 500X pochodzi z Włoch, tu została zaprojektowana i skonstruowana w fabryce FCA w Melfi i jest przygotowana +do występów+ na całym świecie, do tego stopnia, że wraz z kultową 500 może stać się najbardziej globalnym modelem w ofercie Fiata”, powiedział Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA. Wprowadzony na rynek w 2014 roku i odnowiony w ubiegłym roku, Fiat 500X jest liderem w swoim segmencie we Włoszech i na stałe zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce w Europie, a także odnotował najwyższy wzrost sprzedaży poza Włochami: + 12%. 500X została wyprodukowana w ponad 500 000 sztuk. Nie można również zapominać, że jest to model Fiata, który bardziej, niż jakikolwiek inny pozyskuje sobie nowych klientów innych marek lub segmentów, a to dzięki swojej uniwersalności, dużej przestronności i „wrodzonej” możliwości dostosowania się do każdego rodzaju użytkowania, nawierzchni i stylu jazdy.

I tak losy Fiata i FIGC ponownie się przeplatają: dwa globalne symbole Made in Italy, które podzielają te same sportowe i ludzkie wartości, jak pasja, energia i emocje, które towarzyszyły im przez ponad sto lat podczas ewolucji społecznej, kulturowej i przemysłowej. W tym roku obie marki obchodzą 120. rocznicę powstania: kamienie milowe w branży motoryzacyjnej i sportowej. W czerwcu zeszłego roku z kolei, na tych „solidnych filarach” przedłużono umowę na kolejne cztery lata sponsoringu, który trwa od 2000 roku: Fiat pozostanie głównym partnerem i oficjalnym dostawcą samochodów dla Azzurri, narodowej drużyny piłkarskiej Włoch, kontynuując w ten sposób przygodę na boisku.

Ale oprócz 500X Sport, w grze są również inni gracze odnowionej gamy, w tym wyjątkowa, nowa 500X Lounge, oferująca bogatą gamę standardowego wyposażenia, wyrafinowany styl zarówno wnętrza, jak i na zewnątrz modelu.

Szczegółowe informacje dotyczące nowego Fiata 500X Sport dostępne w załączniku.

Film prezentujący nowy model Fiat 500 X Sport dostępny pod linkiem.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.09.2019, 12:22
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ