Newsletter

Rozpoczęcie renowacji silnika w jedynej w swoim rodzaju łodzi Ferrari

21.06.2019, 12:34aktualizacja: 21.06.2019, 12:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Milton Verret
Milton Verret
Jedyna na świecie łódź z silnikiem Ferrari powstała z błogosławieństwem samego Enzo Ferrari.

MARANELLO, Włochy, 19 czerwca 2019 r. /PRNewswire/ - Jedyny w historii hydroplan z silnikiem Ferrari przyciąga uwagę całego świata w pierwotnym domu w Maranello we Włoszech. Powstała w 1952 r. wyjątkowa łódź, w której budowę zaangażowany był sam Enzo Ferrari, przygotowywana jest do obchodów 70. urodzin. W ramach przygotowań dojdzie do renowacji silnika hydroplanu w centrum technicznym Ferrari Classiche.

Łódź nosząca nazwę Arno XI powstała w celu pobicia rekordu świata pod względem prędkości i szczyci się wyjątkową historią. W 1953 r. łódź ustanowiła niepobity do tej pory rekord 240 km na godzinę w Lago d'Iseo we Włoszech. W 1951 r. pierwszy właściciel łodzi, Achille Castoldi, zaprzyjaźnił się z kierowcami Ferrari Grand Prix Alberto Ascarim i Luigim Villoresim. Dwaj sławni kierowcy pomogli Castoldiemu w zdobyciu jak się okazało jedynego silnika Ferrari zbudowanego specjalnie na potrzeby pojazdu zwodzonego. Enzo Ferrari osobiście zaangażował się w realizację projektu i nadzorował każdy krok budowy i testów silnika. Dyrektor projektów silników Ferrari Aurelio Lampredi i cały zespół inżynierów także pracowali nad projektem.

„Jest to jeden z najważniejszych silników w historii Ferrari – skomentował Luigino „Gigi" Barp, dyrektor Ferrari Classiche, działu Ferrari odpowiedzialnego za przywracanie klasycznych silników Ferrari do stanu pierwotnego. – Udało nam się przywrócić dawną chwałę najrzadszym i najbardziej wartościowym modelom w historii Ferrari, ale oczywiście jak do tej pory pracowaliśmy wyłącznie na silnikach i nadwoziach samochodów. Renowacja tego silnika Ferrari z 1952 r. zbudowanego ręcznie na potrzeby tak wyjątkowej instalacji jest dla nas w siedzibie głównej Ferrari przygodą życia” – dodał dyrektor.

„Wyobraźcie sobie, że jesteście jednym z głównych inżynierów w Ferrari i możecie pracować na tych samych częściach, które pomagał projektować sam Enzo Ferrari – skomentował czwarty i obecny właściciel łodzi, biznesmen z Austin Milton Verret. – Jako kolekcjoner rzadkich i wyjątkowych modeli Ferrari muszę przyznać, że nic nie dorówna łodzi wyścigowej zasilanej silnikiem Ferrari przygotowanym pod wyścig F1. Dodajcie do tego osobisty wkład Enzo i macie przed sobą działający silnik, za który życie oddałaby większość entuzjastów motoryzacji. Jest to coś zupełnie niepowtarzalnego” – dodał właściciel.

Silnik z 1952 r. umieszczony w Arno XI to 4,5-litrowy 12-cylindrowy silnik Ferrari typu 375 (rok 1952 wybity jest na obudowie silnika). Ten sam typ silników pozwolił Ferrari na zdobycie pierwszego w historii zwycięstwa w światowych mistrzostwach Formuły 1 w brytyjskim Grand Prix w Silverstone zaledwie rok wcześniej. Silnik charakteryzuje się kompresją 12:1 z wystarczającą mocą do napędzenia śmigła dwułopatowego do prędkości 10 000 obrotów na sekundę. Silnik wyposażony jest w system zapłonu z podwójnym iskrownikiem z 24 świecami zamiast tradycyjnych 12. Wykorzystanie iskrowników zamiast cewek zapłonowych gwarantuje ciągłą pracę silnika nawet pod wodą.

Silnik Ferrari początkowo pracował z mocą 350 bhp. Jednak po kilku początkowych testach i wyścigach na początku roku 1953, pomimo osiągania przez łódź prędkości znacznie powyżej 100 mil na godzinę, Enzo Ferrari zarządził modyfikację silnika do pracy z paliwem metanolowym, które pozwala na wyższą kompresję. Ferrari dodał do tego dwa kompresory Roots (sprężarki) i parę pokaźnych gaźników z czterema dyszami, co zaskutkowało ostateczną mocą ponad 500 bhp. Historia łodzi obejmuje światowe rekordy świata możliwe dzięki silnikowi Ferrari.

„Kiedy mój zespół w Ferrari ukończy pracę z silnikiem, będzie on pracował dokładnie tak, jak wtedy, kiedy Castoldi i nasz założyciel Ferrari pierwszy raz przekręcili kluczyki w stacyjce w 1952 r.” – dodał Barp.

„Chciałem upewnić się, że łódź będzie w idealnym stanie na 70. rocznicę – skomentował Verret. – Chodzi w tym wszystkim o zachowanie historii Ferrari. To właśnie przez tak rzadki charakter niektóre silniki Ferrari warte są dziesiątki milionów dolarów. Bycie w posiadaniu jedynej łodzi jest bezcenne” – dodał właściciel.

Od 2012 r. model Arno XI wypożyczony jest od Verreta i wystawiany w obu znanych na całym świecie muzeach Ferrari we Włoszech. Obiekt podziwiały setki tysięcy gości. Łódź wystawiano obok zwycięskiego pojazdu Ferrari F1 z 1951 r., potwierdzając dominację Ferrari tak na lądzie, jak i w wodzie.

„Jest to otwarty rozdział w historii Ferrari. Nasze silniki mogą pracować wiecznie, a praca nad wyjątkowym, niestandardowym silnikiem wykonanym ręcznie w warsztacie Ferrari Classiche po niemal 70. latach jest prawdziwym powodem do dumy. Verret nam zaufał, a my dedykujemy naszą pracę entuzjastom Ferrari z całego świata” – dodał Barp.

Warsztat Ferrari Classiche szacuje, że prace renowacyjne nad łódką Ferrari potrwają do wczesnej jesieni. Wówczas Verret planuje rozpocząć międzynarodową trasę prezentującą obiekt fanom Ferrari na całym świecie.

O Miltonie Verrecie

Milton Verret to przedsiębiorca i filantrop z Austin w Teksasie, który pracuje z organizacjami charytatywnymi na rzecz dzieci na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Verret jest oddanym kolekcjonerem klasycznych samochodów, łodzi i pamiątek rock and roll'owych. Przedsiębiorca założył i prowadzi szereg intratnych przedsiębiorstw w kraju.

W imieniu Miltona Verreta

Dean Leipsner

tel. +1 (512) 387-0049

e-mail: dean@fullthrottlemarketing.com

Austin, Teksas, USA

Źródło: Milton Verret

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/925410/Ferrari_hydroplane.jpg

Film - https://mma.prnewswire.com/media/925411/Ferrari_powered_hydroplane.mp4

PDF - https://mma.prnewswire.com/media/925412/Ferrari_Boat_Press_Photos.pdf

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 21.06.2019, 12:34
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ