Newsletter

Marki Procter & Gamble z kategorii Fabric Care, m.in. Ariel, Lenor i Vizir, zobowiązują się do 2025 roku zmniejszyć ilość tworzywa sztucznego w opakowaniach w Europie o 30%

24.04.2019, 14:49aktualizacja: 24.04.2019, 14:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

• Ilość plastiku, jaką firma planuje zredukować w swoich opakowaniach produktów do 2025 roku, odpowiada rzędowi plastikowych butelek dłuższemu niż obwód Ziemi.
<p>• Okrągłe opakowania na kapsułki Ariel PODS zostaną zastąpione torbami PetCore, co przełoży się na zmniejszenie opakowania na każde pranie o 75%.
<p>• Poza ograniczeniem ilości tworzyw sztucznych P&G Fabric Care zamierza do 2022 roku wprowadzić opakowania wyłącznie w pełni nadające sie do recyklingu.

PARYŻ - (BUSINESS WIRE) - Dziś na konferencji „Sustainable Brands Paris”, Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Procter & Gamble, ogłosiła, że Ariel, Lenor i inne marki P&G Fabric Care w Europie planują do 2025 roku o 30% zmniejszyć użycie tworzyw sztucznych w swoich opakowaniach. Jest to istotny krok w kierunku realizacji strategii zrównoważonego rozwoju „Ambicja 2030” dla marki Ariel, która opiera się zarówno na jeszcze lepszej skuteczności działania swoich produktów, jaki i zmniejszeniu zużycia zasobów o 50% do 2030 r., w tym także zastosowaniu pierwotnego tworzywa sztucznego (niepochodzącego z odzysku).

Porównując lata 2025 i 2018, planowane ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych w opakowaniach marek Ariel, Lenor, Vizir i innych z oferty P&G Fabric Care, przełoży się na zmniejszenie ilości odpadów o 15 tys. ton rocznie. Choć produkty marek P&G z kategorii prania i pielęgnacji tkanin mają relatywnie niewielki udział w ogólnej ilości odpadów z tworzyw sztucznych na terenie Europy, sama ilość zaoszczędzonego plastiku będzie znacząca. Gdyby z zaoszczędzonego materiału wyprodukować butelki, ułożone jedna za drugą utworzyłyby linię dłuższą niż obwód Ziemi.

Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w P&G: „Nasze marki Ariel, Lenor i Vizir są pionierami w obszarze redukcji opakowań. Będzie to znaczącym krokiem w realizacji naszego zobowiązania, by do 2030 ograniczyć stosowanie nieprzetworzonych tworzyw sztucznych w opakowaniach o 50%. To tylko jeden z wielu przykładów naszych czołowych marek, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom inspirują do zrównoważonej konsumpcji”.

P&G planuje, że do 2022 roku wszystkie opakowania firmy będą w 100% nadawały się do recyklingu. Ariel, Lenor i Vizir intensywnie starają się zwiększyć popyt na recykling poprzez wzrost udziału poużytkowych tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w opakowaniach, który obecnie kształtuje się na poziomie do 50%. Żeby wprowadzić obieg zamknięty tworzyw sztucznych, cała branża powinna współpracować na rzecz łatwiejszych i skuteczniejszych procesów recyklingu. Właśnie dlatego naukowcy P&G współpracują z ekspertami w branży nad takimi innowacyjnymi rozwiązaniami jak perforowane rękawy na butelki o nazwie PetCore, które prowadzą to bardziej zoptymalizowanego recyklingu.

Działania te spotykają się z uznaniem ekspertów, czego świadectwem jest nadanie jednemu z czołowych naukowców P&G tytułu Ambasadora Roku UE w dziedzinie recyklingu tworzyw sztucznych, przyznawanego osobom o wyjątkowym wkładzie w branżę. Ariel jest także częścią nowoczesnych programów pilotażowych, takich jak LOOP – inicjatywie promującej obieg zamknięty tworzyw sztucznych przez wprowadzanie opakowań wielokrotnego użytku.

„Naszym celem jest rozwijać nasz biznes w sposób zrównoważony. Zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych w produktach Fabric Care w Europie o 30% do 2025 roku to ważny krok w realizacji tego celu. Jesteśmy dumni z tego, że coraz częściej konsumenci wybierają nasze kapsułki Ariel PODS, które są najbardziej kompaktowym detergentem w naszej ofercie”.

„W porównaniu do innych produktów zawierają one mniej plastiku na każde pranie oraz mają idealnie dobraną ilość detergentu. To pozwala uniknąć marnotrawienia produktu lub dodawania go zbyt dużo. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za ograniczenie zużycia plastiku i dążenie do wprowadzenia obiegu zamkniętego, tak aby plastikowe odpady z naszych opakowań nigdy nie trafiły do oceanów ani na wysypiska” – mówi Volker Kuhn, wiceprezes P&G Fabric Care.

Zdjęcia i inne materiały multimedialne:

https://rlsd.co/p/qm-l_Q

Uwagi dla redaktorów:

Obliczeń na potrzeby porównania do obwodu Ziemi dokonano na podstawie założenia, że wynosi on 40 000 km.

Najczęściej sprzedawana butelka płynnego detergentu marki Ariel ma pojemność 1,95 l, waży 85,75 g i ma 32,1 cm wysokości.

Obliczenie: 15 000 ton (= 15 000 000 000 g) / 85,75 (masa butelki) = liczba butelek (174 927 114).

174 927 114 x 32,1 cm (wysokość butelki) = 5 615 160 350 = 56 151 km (podczas gdy obwód Ziemi wynosi 40 000 km).

O firmie Procter & Gamble

P&G wraz ze swoimi markami służy 4,8 mld ludzi na całym świecie. Firma ma w swojej ofercie wiele znanych i cieszących się zaufaniem marek, w tym Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Vizir®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® i Whisper®. Firma jest obecna w ok. 70 krajach na całym świecie. Więcej najnowszych wiadomości i szczegółowych danych na temat P&G i marek firmy na stronie http://www.pg.com.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190424005134/pl/

Źródło: P&G

KONTAKT:

Magdalena Kabata

tel. kom. +48 608 883 881

e-mail: magdalena.kabata@fleishmaneurope.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.04.2019, 14:49
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ