Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Mamy nadzieję, że to będzie moment, w którym całe Davos będzie nosiło biało-czerwone barwy" – mówił PAP tuż przed rozpoczęciem spotkania prezes PZU Paweł Surówka. Według organizatorów, w wydarzeniu wzięło udział ok. 200 osób, w tym prezesi i właściciele największych światowych korporacji.
Dom Polski powstał z inicjatywy PZU i Banku Pekao S.A., jako część kampanii #PolandCanDoNation, która ma na celu promocję Polski. Uczestnicy trwającego od wtorku Światowego Forum Ekonomicznego, odwiedzając polski pawilon, mogą porozmawiać na temat wyzwań, jakie stoją przed światem, a w szczególności regionem Europy Środkowo-Wschodniej. Miejsce jest dostępne dla odwiedzających przez cały czas trwania forum, które kończy się w piątek.
Prezes PZU podkreślił, że Dom Polski w Davos dla dwóch polskich spółek jest "niesłychanie ważnym przedsięwzięciem". "Pokazujemy, że jesteśmy spółkami, które mają ambicje i to ambicje międzynarodowe i to jest jak najbardziej dostrzegane. Pokazujemy też, że chcemy implementować to, co jest najbardziej innowacyjne na świecie na nasz polski rynek, a z drugiej strony bez kompleksów pokazywać przykład Polski, nasze najlepsze rozwiązania" – powiedział.
To właśnie w Domu Polskim we wtorek – podczas zorganizowanej przez PZU i Financial Times debaty – eksperci z zakresu ochrony zdrowia oraz nowych technologii dyskutowali na temat globalnych wyzwań związanych z rozwojem systemów opieki zdrowotnej.
"Grupa PZU pracuje nad rozwiązaniami, nad którymi pracuje cały świat. Jesteśmy otwarci na to, żeby prowadzić aktywną dyskusję na temat tego, jak będą wyglądały ubezpieczenia w przyszłości, w tym przypadku ubezpieczenia zdrowotne" - zaznaczył prezes PZU.
W debacie w Domu Polskim wzięli udział m.in. wiceprezes ds. korporacyjnych Microsoft Healthcare Peter Lee oraz dyrektor generalny Proteus Digital Health Andrew Thompson. Dyskutowano m.in. o bardziej inteligentnych lekach i analityce schorzeń, lepszym dostępie pacjentów do lekarzy, a także bardziej inteligentnych systemach, które zarządzają danymi.
"To są wszystko rzeczy, które Polskę nie mogą pozostawiać obojętną. Pytanie, kto te rozwiązania będzie kiedyś wdrażał. Ja twierdzę, że będzie to Grupa PZU i dlatego chcemy zaprosić do Domu Polskiego naprawdę najlepszych fachowców z całego świata, po to, żeby się uczyć, żeby wymienić się wiedzą i po to, żeby oni myśleli o Polsce" – zaznaczył prezes PZU.
Obecny w Davos prezes PZU Życie Roman Pałac zaznaczył, że w Polskim Domu można porozmawiać o problemach, które są szeroko dyskutowane podczas Davos, czyli m.in. rewolucji przemysłowej 4.0. "To przede wszystkim miejsce spotkań, miejsce, w którym osoby przebywające w Davos, a nie znające dobrze naszych firm, mają okazję je poznać" – wyjaśnił prezes PZU Życie.
Wiceprezes drugiego inicjatora powstania pawilonu, Banku Pekao S.A., Tomasz Styczyński zwrócił uwagę, że Davos jest miejscem, w którym można spotkać na ulicy przywódców światowych i osoby zarządzające największymi globalnymi firmami. "Faktycznie jest to forum światowe, z wszystkimi korzyściami wynikającym z tego faktu. Dla nas obecność tutaj to przede wszystkim ogromna promocja Polski, możliwość szerszego spojrzenia, nie tylko z perspektywy Polski, ale z perspektywy świata, na to jak zmienia się bankowość, jakie są obecnie trendy związane z jej automatyzacją i cyfryzacją" – powiedział Styczyński.
49. Światowe Forum Ekonomiczne we szwajcarskim Davos rozpoczęło się 22 i trwa do 25 stycznia. Uczestniczą w nim liderzy światowej polityki, szefowie najważniejszych międzynarodowych instytucji gospodarczych i finansowych, ekonomiści, politolodzy, bankierzy, prezesi koncernów oraz szefowie wielu organizacji pozarządowych.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.01.2019, 13:20 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom