Newsletter

Międzynarodowy operator rozwiązań logistycznych FM Logistic podsumował swoje dotychczasowe osiągnięcia oraz poinformował o planach w zakresie dalszego rozwoju

18.01.2018, 15:34aktualizacja: 18.01.2018, 15:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/Radek Pietruszka (6)
PAP/Radek Pietruszka (6)
Miniony rok to dla lidera w branży logistycznej wiele sukcesów, nagród, nowych kontraktów i stałe zwiększanie zatrudnienia, a także świętowanie 50-lecia swojej działalności.

FM Logistic na rynku polskim działa - poprzez swoją spółkę FM Polska Sp. z o. o. - nieprzerwanie od 23 lat. W Polsce priorytetem stały się inwestycje w nowe centra logistyczne, utrzymanie bardzo wysokiej jakości obsługi klientów oraz stały rozwój usług transportowych. Polska stała się więc dla międzynarodowego operatora logistycznego centrum zarządzania regionem Europy Centralnej.

Wysoką pozycję firmy na polskim rynku potwierdzają wyniki rankingów i konkursów: 1. miejsce w kategorii „Transport” i 3. miejsce w kategorii „Spedycja i logistyka” oraz 4. pozycja w rankingu ogólnym branży TSL Dziennika Gazety Prawnej pod względem przychodów; niekwestionowana pozycja lidera w logistyce kontraktowej, wiele nagród za innowacje i wdrożenia nowych technologii, a przede wszystkim najbardziej prestiżowe w branży, Złote Godło programu badawczego „Operator Logistyczny 2017 roku”.

Inwestycjom w Polsce w roku 2017 oraz dalszym perspektywom rozwoju była poświęcona Konferencja, która odbyła się 18 stycznia 2018 roku. Czym dla branży logistycznej są innowacje i czy warto w nie inwestować, skąd się bierze ogromna dynamika wzrostów w transporcie drobnicowym w Polsce oraz czy Polska sprawdza się jako centrum zarządzania regionem Europy Centralnej - taka tematyka została podjęta podczas minionego wydarzenia.

„Był to rok dość dynamiczny dla całej gospodarki, w szczególności dla transportu” - podsumowuje miniony rok dla branży Jacek Oraczewski, dyrektor generalny Transportu Międzynarodowego Grupy FM Logistic. „W roku kolejnym stoi jednak przed nami wiele wyzwań wynikających z dynamicznych zmian na rynku transportowym: brak kierowców, niedobór pracowników magazynowych i produkcyjnych, wzrost ekonomiczny oraz ostatni element, czyli zmiany w regulacjach prawnych” - wylicza.

Firma co roku notuje kilkuprocentowe wzrosty sprzedaży. Jest to możliwe dzięki wysokiej specjalizacji, doskonałej jakości usług i poszerzaniu portfolio klientów. Prawie połowę przychodów generują usługi transportowe, w tym rosnący z roku na rok o kilkadziesiąt procent transport drobnicowy. Z tego powodu operator od kilku lat inwestuje w rozbudowę centrów logistycznych i hubów przeładunkowych. Obecnie dysponuje w Polsce już 10 platformami logistycznymi i 15 hubami. Najnowszymi obiektami są: nowy magazyn „przycross-dockingowy” w Robakowie pod Poznaniem i rozbudowane centrum dystrybucyjne w Błoniu (obsługujące firmy z sektora farmaceutycznego, ale także będące międzynarodowym hubem dla wieloletniego klienta - firmy L’Oreal), a także nowe obiekty w Odrzywołku, Mszczonowie (mazowieckie) i Będzinie (śląskie).

Na początku 2017 roku Polska stała się ośrodkiem zarządzania regionem Europy Centralnej, w skład którego wchodzą: Polska, Czechy, Słowacja oraz Węgry. „Na rynku Europy Centralnej, po roku, posiadamy 22 lokalizacje, 17 platform, aktualnie 4700 pracowników, w tym bardzo mocno wyspecjalizowane centra dystrybucji usług comanufactoringowych; 17 platform, a w całym regionie w sumie 770 tys.m2 powierzchni oddanych do użytku klientów” - powiedział Piotr Sukiennik, dyrektor zarządzający na Europę Centralną FM Logistic.

„Jeśli skupimy się wyłącznie na Polsce, główne liczby to przede wszystkim nasz zespół - 3000 osób, 23 lata działalności, 10 platform, 630 tys. m2 - rok do roku rośniemy 15% powierzchniowo - do poziomu 230 milionów euro obrotu” - dodał Piotr Sukiennik. W kontekście zasobów ludzkich, w opinii dyrektora zarządzającego - są oni „tak naprawdę fundamentem każdej firmy logistycznej”. „W tym roku nasz zespół wzrósł o 180 osób, a w 2018 roku planujemy zwiększenie zasobów ludzkim w firmie o kolejnych 300 we wszystkich działaniach” - dodał.

Nowe projekty, klienci i dedykowane im obiekty sprawiają, że FM Logistic w Polsce jest jednym z największych pracodawców w branży TSL. Operator zatrudnia ponad 3 tysiące osób w Polsce. Średni staż pracowników wynosi 6,5 roku. Obecnie firma prowadzi rekrutacje do powstającego centrum logistycznego w gminie Psary k. Będzina na Śląsku oraz do już uruchomionego, prowadzonego dla IKEA, Centrum Dystrybucji do Klienta w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego. To docelowo nawet 300 nowych miejsc pracy, które mają ogromne znaczenie dla tych lokalnych rynków.

Stabilny rozwój, utrzymanie dotychczasowych kontraktów, zwiększenie powierzchni magazynowych i ich wypełnienia, inwestycje w infrastrukturę oraz zdobycie nowych kontraktów w obszarze transportu to główne filary strategii FM Logistic w Polsce na najbliższe lata.

„W chwili obecnej klienci zmieniają podejście do logistyki i z własnej logistyki decydują się przekazać swoje operacje do operatora logistycznego - powiedział Tomasz Oczkowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu na Europę Centralną FM Logistic. - Powstają nowe inwestycje i operacje logistyczne przenoszone są do Europy Środkowej. Klienci często też decydują się na zmianę swojego operatora logistycznego, dlatego ciągle udaje nam się pozyskać nowych klientów, ale na pewno cena musi być korzystniejsza, również jakość i opinia jaka jest na rynku i tutaj zdobyty tytuł „Operatora Logistycznego roku 2017” na pewno pomaga”.

Więcej informacji o FM Logistic pod adresem: http://www.fmlogistic.pl/

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada 10 centrów logistycznych i zatrudnia ponad 3 tysiące pracowników, dysponuje łącznie ponad 630 tys. m2 powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2 tysięcy pojazdów.

O FM Logistic na świecie

W ciągu 50 lat, firma FM Logistic stała się jednym z międzynarodowych liderów w dziedzinie magazynowania, transportu i pakowania. Jako niezależna i rodzinna grupa, jest uznawana za eksperta w obsłudze logistycznej klientów z sektora dóbr konsumpcyjnych, środków czystości i kosmetyków, artykułów przemysłowych oraz produktów ochrony zdrowia.

FM Logistic jest obecne na 3 kontynentach i w 5 strefach biznesowych (Europa Zachodnia, Europa Środkowa, Europa Wschodnia, Azja i Ameryka Łacińska). Obecnie operator zatrudnia prawie 24 000 pracowników i osiąga przekraczające miliard euro przychody (z czego 63% jest realizowane w skali międzynarodowej). Grupa jest pionierem w zakresie przyszłościowych, skutecznych rozwiązań optymalizujących łańcuchy dostaw, autorem koncepcji, takich jak pooling (wspólne zarządzanie zasobami transportowymi i logistycznymi) i Collaborative Routing Centre (łączenie przepływu towarów wielu klientów i dostawców). We współpracy z producentami firma opracowała również innowacyjne rozwiązania wykorzystywane w magazynach jutra, takie jak: AGV, drony, roboty, wykorzystanie Big Data etc. FM Logistic aktywnie wspiera także start-upy, powstałe w duchu tzw. gospodarki współdzielenia, które mogą mieć wkład w rozwój dziedzin takich jak magazynowanie i transport. Mając na względzie nowe wzorce konsumpcyjne, firma FM Logistic stworzyła i wdrożyła projekt CityLogin, przyjazne dla środowiska rozwiązanie dla tzw. ostatniej mili dla dostaw w Rzymie, Madrycie i Paryżu, Moskwie i Warszawie.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 18.01.2018, 15:34
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ