Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rynek kosmetyczny nie zamierza hamować
Analizujące możliwe kierunki rozwoju branży kosmetycznej, autorzy raportu stwierdzili, iż w najbliższej przyszłości wydatki konsumentów na produkty pielęgnacyjne zwiększą się. Największy wzrost sprzedaży odnotowany zostanie wśród klientów powyżej 65 roku życia. W ciągu kolejnych pięciu lat dynamiczne rozwijać się będzie również sektor kosmetyków męskich.
Prognozy dalszego dynamicznego wzrostu w branży kosmetycznej są dobrą informacją dla krajowych producentów produktów pielęgnacyjnych, którzy w ciągu ostatnich 30 lat osiągnęli sukces nie tylko w Polsce, lecz również za granicą. Marki takie jak Dr. Irena Eris, Eveline Cosmetics, Oceanic, Bielenda czy Ziaja są znane i cenione w wielu krajach świata, czasem nawet tak odległych jak Chile, Japonia czy Wietnam. Według ekspertów z firmy PMR prawie połowa wyprodukowanych w Polsce kosmetyków trafia na rynki zagraniczne, a pod względem wartości eksportu produktów pielęgnacyjnych nasz kraj zajmuje szóstą pozycję w Europie (3).
Szeroka oferta, duże różnice w jakości
Mając na względzie bogatą ofertę kosmetyków na polskim rynku, która z jednej strony uwzględnia rosnące potrzeby konsumentów, z drugiej zaś utrudnia podjęcie decyzji o zakupie konkretnego produktu, w sierpniu b.r. Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) we współpracy z laboratorium kosmetycznym przetestował 10 mleczek do ciała oferowanych zarówno przez sklepy dyskontowe, jak i uznane marki kosmetyczne. Badanie przeprowadzono w formie testu konsumenckiego, podczas którego grupa 30 testerów dokonała oceny jakości każdego z produktów w tym m.in.: wpływu na skórę, uczucia na skórze po aplikacji, zapachu, konsystencji i rozsmarowywalności, a także odnotowywała wszelkie niepożądane efekty.
Wyniki testu
Za najlepszy spośród badanych uznano produkt firmy Oceanic - AA Oil Essence Odżywcze Mleczko do Ciała (Argan & Tsubaki), który z wynikiem 85% wyprzedził o 3% mleczko do ciała firmy Cosmia (marka własna stworzona przez Auchan). Na trzecim miejscu uplasowało się Kremowe Mleczko Nawilżająco-Odżywcze firmy Eveline, które uzyskało rezultat 79%. Spośród pozostałych siedmiu produktów jedynie dwa - mleczka do ciała firm Lirene oraz Soraya uzyskały co najmniej dobrą ocenę w teście.
W rankingu oceniającym stosunek ceny do jakości bezkonkurencyjne okazało się Odżywcze Mleczko do Ciała firmy Cien (marka własna Lidla), które przy bardzo niskiej, nieosiągalnej dla innych produktów cenie, oferuje zadawalającą jakość. Na drugim miejscu uplasowało się ponownie mleczko firmy Cosmia, które oferuje bardzo dobrą jakość w średniej cenie, trzecie miejsce zaś przypadło zwycięzcy rankingu ogólnego - firmie Oceanic, która podobnie jak Cosmia oferuje bardzo dobre mleczko w przystępnej cenie.
Szczegółowe wyniki badania zostały przedstawione na stronie internetowej Instytutu (bezpośredni link: http://www.badaniajakosci.pl/tests/test-konsumencki-mleczka-do-ciala-2017/). Zwycięzcy poszczególnych kategorii testu mają możliwość zawarcia z Polskim Instytutem Badań Jakości umowy licencyjnej na wykorzystywanie znaku jakości.
(1) http://www.chemiaibiznes.com.pl/aktualnosc/rynek-kosmetyczny-w-polsce-wart-23-mld-zl
(2) http://ceeretail.com/analysis/1368/rynek-artykulow-kosmetycznych-w-polsce-wzrosl-o-5-7-w-2016-roku
(3) http://analizarynku.eu/polski-rynek-kosmetyczny
KONTAKT:
Polski Instytut Badań Jakości
Cyryl Życki
Kierownik projektu
ul. Wierzbowa 9/11
00-094 Warszawa
www.badaniajakosci.pl
tel. +48 22 382 16 80
e-mail: cyryl.zycki@pibja.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.08.2017, 13:36 |
Źródło informacji | Polski Instytut Badań Jakości |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom