Newsletter

PAIH: Polska Agencja Inwestycji i Handlu i Polska Grupa Motoryzacyjna rozpoczynają współpracę (komunikat)

22.06.2017, 14:06aktualizacja: 22.06.2017, 14:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- PAIH informuje:

Polska Agencja Inwestycji i Handlu nawiązała stałą współpracę z Polską Grupą Motoryzacyjną, zrzeszającą krajowych producentów części i komponentów motoryzacyjnych. W podpisanym 21 czerwca 2017 r. porozumieniu, obie strony zadeklarowały podjęcie szeregu działań w Polsce oraz za granicą na rzecz promocji przedsiębiorstw z polskim kapitałem, reprezentujących segment automotive.

Motoryzacja należy do grupy dwunastu strategicznych sektorów, objętych szczególnym statusem w ramach rządowego Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. To jeden z największych, najbardziej produktywnych i wysokotechnologicznych segmentów polskiego przemysłu, odpowiadający za około 8 proc. krajowego PKB. Siłą napędową branży jest produkcja części i akcesoriów, która stanowi już 57 proc. całkowitej wartości, tego, co wytwarza sektor. Właśnie ten segment rynku, zdominowany liczebnie przez wytwórców z polskim kapitałem, przyczynił się do osiągnięcia przez Polskę pozycji liczącego się w Europie i na świecie centrum przemysłu motoryzacyjnego.

– Za sukcesem branży automotive stoją setki firm z polskim kapitałem, zatrudniających wybitych konstruktorów, inżynierów czy mechaników. Wspólnie zbudowali oni markę polskiej motoryzacji, przyciągającą do kraju wiodących inwestorów zagranicznych – komentuje Tomasz Pisula prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Polska jest 12. największym eksporterem motoryzacyjnym na świecie, z ponad 40 proc. udziałem wyprodukowanych w kraju komponentów. Według czerwcowych prognoz Ministerstwa Rozwoju, wartość eksportu polskiej motoryzacji może osiągnąć 100 mld zł w 2017 roku. – Wspólnie z Polską Grupą Motoryzacyjną, będziemy dążyć do tego, aby krajowi producenci w większym stopniu skorzystali z międzynarodowej koniunktury na polskie komponenty motoryzacyjne – przekonuje Pisula.

Podpisana przez obie instytucje umowa wytycza przede wszystkim szybką ścieżkę dotarcia z ofertą polskich przedsiębiorców do firm zagranicznych, które kontaktują się z Polską Agencją Inwestycji i Handlu w poszukiwaniu kontrahentów. Chodzi zarówno o obsługiwanych przez PAIH inwestorów, jak i biznes z całego świata, z którym instytucja współpracuje w ramach rozwijanej obecnie globalnej sieci Zagranicznych Biur Handlowych. Łączenie odpowiednich partnerów biznesowych i dbanie o wysoką jakość polskiej oferty motoryzacyjnej to dla PAIH i PGM sprawa fundamentalna. – Świetnie znamy specyfikę przedsiębiorstw z polskim kapitałem, zrzeszonych w Polskiej Grupie Motoryzacyjnej. PGM organizuje cykliczne wizyty studyjne w zakładach swoich członków, podczas których wymieniamy się doświadczeniami, wzajemnie inspirujemy oraz zacieśniamy współpracę – mówi Adam Sikorski, prezes Polskiej Grupy Motoryzacyjnej. Do organizacji mogą przystępować producenci części, akcesoriów i komponentów motoryzacyjnych z dominacją polskiego kapitału, a także ci, którzy są zarejestrowani i produkują w Polsce. W strukturach Grupy działać mogą też polskie instytucje naukowo-badawcze. Grupa dba o wysoką jakość dostępnych na polskim rynku produktów motoryzacyjnych. Wspólnie z Przemysłowym Instytutem Motoryzacji PIMOT, PGM zabiega w tym zakresie o wprowadzenie w Polsce obowiązkowej certyfikacji części i akcesoriów samochodowych.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Polska Grupa Motoryzacyjna testują model kooperacji już od kilku miesięcy. W marcu zorganizowały spotkania dla wizytującej Polskę delegacji z Botswana Investment and Trade Centre. – Umożliwiliśmy przedsiębiorcom z Botswany wejście do fabryk PZL Sędziszów oraz Sanok Rubber Company, zrzeszonych w PGM. Na prośbę afrykańskich przedsiębiorców wytypowaliśmy i skontaktowaliśmy ich z polskimi producentami asortymentu, na który jest zapotrzebowanie w Botswanie – ujawnia prezes Sikorski. Przypomina on również, że na kilka dni przed sygnowaniem porozumienia, Grupa wsparła PAIH w organizacji spotkania networkingowego dla misji biznesowej z Tajlandii. Firmy z tego kraju poważnie myślą o inwestycji w Polsce i zainteresowane były w szczególności segmentem automotive. – Nie mogę ujawnić nazwy firm, którą zaprosiliśmy na spotkanie z tajską delegacją. Muszę jednak przyznać, że rozmowy były bardzo owocne i niedługo mogą przynieść konkretne efekty – mówi prezes PGM.

PAIH oraz PGM zadeklarowały również podjęcie intensywnych działań na rzecz rozwoju polskich fabryk motoryzacyjnych. W tym celu Agencja będzie wyszukiwać dla nich nowe, eksportowe oraz inwestycyjne możliwości, a także dostarczać informacje o rynkach zagranicznych. – Przyszłość polskich marek jest w rynkach pozaeuropejskich i tam będziemy szukać dla nich biznesowych nisz – deklaruje szef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Tomasz Pisula. Agencja zapewni dostęp do narzędzi wsparcia eksportu, oferowanych przez wszystkie instytucje Polskiego Funduszu Rozwoju, do którego należy również PAIH. Natomiast Polska Grupa Motoryzacyjna będzie dzielić się wiedzą i doświadczeniem na temat polskiego sektora motoryzacyjnego, wspierając Agencję ekspercką opinią między innymi w trakcie kluczowych wydarzeń biznesowych, odbywających się w kraju i za granicą. (PAIH/ PGM)

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ mgost/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.06.2017, 14:06
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ