Newsletter

Narodowy Program Szkolenia Kierowców pomoże przeszkolić 10 tys. kierowców zawodowych

24.05.2017, 13:22aktualizacja: 24.05.2017, 13:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Marcin Wolak, dyrektor NPSK
Marcin Wolak, dyrektor NPSK
W Polsce brakuje nawet 100 tys. kierowców ciężarówek. To jedna z największych bolączek polskich firm przewozowych. Aby rozwiązać ten problem, powstał właśnie Narodowy Program Szkolenia Kierowców. Głównym celem inicjatywy jest wyszkolenie 10 tys. kierowców zawodowych w ciągu dwóch lat. Dzięki programowi, szkolą się już pierwsi kandydaci.

Okazuje się, że chętnych do pracy nie brakuje, jednak dla wielu z nich barierą są koszty zdobycia uprawnień - ich cena waha się między 8 a 12 tys. zł. To zaporowe kwoty szczególnie dla osób młodych.

"Szukając rozwiązania tego problemu, zaczęliśmy rozmawiać z przedstawicielami władz oraz różnych instytucji zajmujących się aktywizacją zawodową. Okazało się, że pieniądze są, tylko trzeba je odpowiednio skierować. Program stworzyliśmy właśnie po to, by te działania koordynować" - mówi Marcin Wolak, dyrektor NPSK.

Inicjatywa kierowana jest zarówno do osób młodych, bezrobotnych, chcących zmienić lub podnieść kwalifikacje zawodowe, a także dla żołnierzy kończących służbę.

Choć zawód kierowcy do łatwych nie należy, zarobki są atrakcyjne. Platforma rekrutacyjna TransJobs.eu, partner NPSK.pl, przeprowadziła badanie sprawdzające, ile faktycznie zarabiają kierowcy zawodowi.

"5 032 złote - tyle średnio wynosi wynagrodzenie kierowcy zawodowego w Polsce. Każdy sam powinien odpowiedzieć sobie na pytanie, czy mało czy dużo, jednak to znacznie powyżej średniej krajowej" - zauważa Marek Harasny, prezes zarządu TransJobs.eu.

Według badania, wypłatę z mityczną "szóstką z przodu", a nawet więcej, są w stanie uzyskać ci kierowcy, którzy realizują trasy międzynarodowe. Atutem jest znajomość języków obcych, szczególnie niemieckiego i skandynawskiego. Nie bez znaczenia jest też doświadczenie. Znacznie powyżej średniej zarabiają najczęściej kierowcy z kategorią C+E, pracujący w dużych firmach, w trybie 3/1 (3 tygodnie w trasie, tydzień wolnego).

Co ciekawe, mimo że kierowcy często narzekają na swoją pracę, przyznają też, że ją lubią. Tak zadeklarowało aż 86% ankietowanych.

"Mamy nadzieję, że wyniki badania przekonają niezdecydowanych, że warto dołączyć do tej grupy zawodowej, która nie tylko zarabia niezłe pieniądze, ale też lubi to, co robi. Naszym zadaniem jest umożliwienie im tego" - podsumowuje Wolak.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 24.05.2017, 13:22
Źródło informacji Narodowy Program Szkolenia Kierowców (npsk.pl)
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ