Newsletter

W swoim najnowszym pojeździe koncepcyjnym Volvo Trucks testuje napęd hybrydowy w transporcie długodystansowym

27.02.2017, 16:39aktualizacja: 27.02.2017, 16:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Gothenburg, Szwecja, February 28, 2017/PRNewswire/ - Rozwijając projekt Volvo Concept Truck, Volvo Trucks opracowało swój pierwszy hybrydowy samochód ciężarowy przeznaczony dla transportu długodystansowego. Nowy rodzaj napędu, w połączeniu z innymi udoskonaleniami, zapewnia zużycie paliwa i emisję CO2 mniejsze o około 30 procent.

Aby wyświetlić wersję multimedialną wiadomości, kliknij: https://www.multivu.com/players/uk/8047351-volvo-trucks-concept-hybrid-powertrain/.

W maju 2016 r. Volvo Trucks przedstawiło pojazd koncepcyjny - Volvo Concept Truck. Obecnie prezentuje jego nowszą, jeszcze doskonalszą wersją. Poza poprawą właściwości aerodynamicznych oraz dalszym zmniejszeniem oporu toczenia i masy, nowa wersja otrzymała również hybrydowy układ napędowy - jeden z pierwszych, jakie opracowano z myślą samochodach ciężarowych o dużej ładowności użytkowanych w transporcie długodystansowym.

"Chcemy przodować w dziedzinie elektromobilności, stale przesuwając granice możliwości redukcji zużycia paliwa i emisji - mówi Claes Nilsson, dyrektor generalny Volvo Trucks. - Uważamy, że w nadchodzących latach, w związku z postępującym procesem przechodzenia na odnawialne źródła energii, elektromobilność i napędy hybrydowe będą zyskiwać na znaczeniu. Układ napędowy naszego pojazdu koncepcyjnego został opracowany z myślą o zwiększeniu efektywności transportu, a tym wsparciu branży w urzeczywistnianiu idei zrównoważonego transportu. Dzięki temu projektowi zdobędziemy cenną wiedzę i doświadczenie, które wykorzystamy w dalszym rozwoju tej technologii".

Hybrydowy układ napędowy działa na zasadzie odzyskiwania energii podczas zjazdu ze wzniesień o spadku przekraczającym jeden procent oraz podczas hamowania. Odzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach i wykorzystywana do elektrycznego napędu pojazdu na płaskich odcinkach dróg i łagodnych wzniesieniach. Specjalnie na potrzeby pojazdu hybrydowego dostosowano działanie funkcji I-See, która analizuje topografię drogi przed pojazdem i określa najwłaściwszy pod względem ekonomiki i efektywności wybór napędu: napęd spalinowy lub elektryczny, a także oblicza optymalny czas wykorzystania odzyskanej energii.

Szacuje się, że w transporcie długodystansowym napęd hybrydowy pozwoli na poruszanie się z wyłączonym silnikiem spalinowym nawet przez 30 procent całkowitego czasu jazdy To zaś oznacza możliwość zaoszczędzenia od 5 do 10 procent paliwa, zależnie od konfiguracji pojazdu i rodzaju transportu. Pojazd jest w stanie przejechać do 10 km wyłącznie z wykorzystaniem napędu elektrycznego, a więc przy zerowej emisji spalin i niskim poziomiehałasu.

"Współcześnie, transport długodystansowy ma znaczący udział w ogólnym zużyciu energii przez sektor transportowy. Technologia hybrydowa ma duży potencjał pod względem ograniczenia zużycia paliwa i emisji spalin. Stanowi również ważny komponent w procesie osiągania proekologicznych celów, zarówno naszych, jak i ogólnospołecznych" - mówi Lars Martensson, dyrektor ds. ochrony środowiska i innowacyjności w Volvo Trucks.

Volvo Concept Truck bazuje na wielu zdobyczach swojego poprzednika, takich jak udoskonalone aerodynamika, mniejszy opór toczenia i mniejsza masa własna pojazdu. "To platforma weryfikacji nowych technologii służących zwiększaniu efektywności transportu - wyjaśnia Ake Othzen, główny menedżer projektu w Volvo Trucks. - Niektóre z tych rozwiązań już są stosowane w naszych seryjnych samochodach ciężarowych, inne zaś trafią do nich w najbliższej przyszłości. Nasz hybrydowy układ napędowy bazuje po części na wiedzy i doświadczeniu Volvo Buses w obszarze autobusów hybrydowych i elektrycznych".

Fakty: Volvo Concept Truck

- Volvo Concept Truck jest rezultatem szwedzkiej części projektu badawczego realizowanego wspólnie przez szwedzką agencję ds. energii Energimyndigheten i Departament Energii Stanów Zjednoczonych.

- W USA, w ramach programu SuperTruck Departamentu Energii, powstał American Concept Truck, będący platformą badań i rozwoju w zakresie efektywności transportu w Ameryce Północnej.

Fakty: Elektryczny hybrydowy układ napędowy

- Odzyskuje energię podczas zjazdu ze wzniesień o spadku przekraczającym jeden procent oraz podczas hamowania. Odzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach i wykorzystywana do elektrycznego napędu pojazdu na płaskich odcinkach dróg i łagodnych wzniesieniach.

- Specjalnie na potrzeby pojazdu hybrydowego dostosowano działanie funkcji I-See, która analizuje topografię drogi przed pojazdem, wykorzystując do tego celu odbiornik GPS i cyfrową mapę. Następnie, dzięki zawansowanym algorytmom, na podstawie nachylenia drogi i oczekiwanej prędkości określa najwłaściwszy pod względem ekonomiki i efektywności wybór napędu: napęd spalinowy lub elektryczny, a także oblicza optymalny czas wykorzystania odzyskanej energii.

- Szacuje się, że w transporcie długodystansowym napęd hybrydowy pozwoli na poruszanie się z wyłączonym silnikiem spalinowym nawet przez 30 procent całkowitego czasu jazdy. To zaś oznacza możliwość zaoszczędzenia od 5 do 10 procent paliwa, zależnie od konfiguracji pojazdu i rodzaju transportu.

Specyfikacja techniczna: Volvo Concept Truck

Model pojazdu: Volvo FH

Silnik: Volvo D13 Euro 6 Step C

Obejrzyj film o Volvo Concept Truck

Łącze do zdjęć o wysokiej rozdzielczości

Dowiedz się więcej o Volvo Concept Truck

Dowiedz się więcej o Volvo SuperTruck

Aby uzyskać dostęp do filmów o jakości telewizyjnej, związanych z niniejszą informacją prasową i nie tylko, odwiedź stronę: http://www.thenewsmarket.com/volvotrucks

Zdjęcia i filmy są dostępne w galerii zdjęć i filmów Volvo Trucks, pod adresem: http://images.volvotrucks.com

Zdjęcia: http://mma.prnewswire.com/media/471801/Volvo_Concept_Truck.jpg

Wideo: https://www.multivu.com/players/uk/8047351-volvo-trucks-concept-hybrid-powertrain/

Źródło: Volvo Trucks

Kontakt:

Aleksandra Zielińska

PR Region CEE

tel. +48-693-601-215

e-mail: aleksandra.zielinska@volvo.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.02.2017, 16:39
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ