Newsletter

MKOI nawiązuje z Alibaba Group długofalowe partnerstwo, przyznając firmie tytuł globalnego partnera Igrzysk Olimpijskich aż do roku 2028

19.01.2017, 17:00aktualizacja: 19.01.2017, 17:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W ramach tej przełomowej współpracy MKOl wraz z Ruchem Olimpijskim otrzymają wsparcie z myślą o realizacji celów strategii Olympic Agenda 2020 w nowej erze cyfrowej.

DAVOS, Szwajcaria - (BUSINESS WIRE)- Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) i Alibaba Group (NYSE:BABA) wspólnie ogłosili dziś nawiązanie długofalowej współpracy do roku 2028 r. Dołączając do programu sponsorskiego The Olympic Partner ("Partner Olimpijski", TOP), Alibaba zostanie oficjalnym partnerem odpowiedzialnym za "usługi w chmurze" i "usługi z zakresu platform e-handlu", a także partnerem-założycielem Kanału Olimpijskiego.

Zawarcie partnerstwa ogłosili dziś, podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos (Szwajcaria), przewodniczący MKOl Thomas Bach, Jack Ma założyciel i prezes wykonawczy Alibaba Group oraz Daniel Zhang, dyrektor generalny spółki.

Thomas Bach, przewodniczący MKOl, powiedział: "W tym nowym, cyfrowym świecie Alibaba dysponuje wyjątkowymi warunkami do tego, aby pomóc Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu w realizacji szeregu kluczowych celów przewidzianych w strategii Olympic Agenda 2020, a jednocześnie pozytywnie kształtować przyszłość Ruchu Olimpijskiego. Jest to przełomowy, innowacyjny sojusz, który pomoże nam w efektywnej organizacji Igrzysk Olimpijskich aż do roku 2028. Przyczyni się on także do globalnego rozwoju usług cyfrowych, w tym Kanału Olimpijskiego".

"Partnerstwo Alibaba Group i MKOl oparte jest na podobnych wartościach i wspólnej wizji jednoczenia świata i wzbogacania życia ludzi - powiedział Jack Ma, założyciel i prezes wykonawczy Alibaba Group. - Z dumą udzielamy wsparcia strategii Olympic Agenda 2020, udostępniając nasze innowacyjne usługi i technologie, które przyczynią się do rozwoju Igrzysk Olimpijskich w erze cyfrowej".

Wkład Alibaba Group do partnerstwa będzie następujący:

- najlepsza w swej klasie infrastruktura do chmur obliczeniowych i usług w chmurze celem zwiększenia efektywności i bezpieczeństwa Igrzysk Olimpijskich, w tym spełnienia wymogów związanych analizą dużych zbiorów danych;

- utworzenie globalnej platformy e-handlu na potrzeby interesariuszy Igrzysk do kontaktów z kibicami chcącymi nabyć oficjalne, licencjonowane produkty oficjalnych partnerów Igrzysk oraz wybrane produkty sportowe z każdego miejsca na świecie;

- wykorzystanie czołowych technologii cyfrowych i "know-how" Alibaba Group w celu opracowania i dostosowania Kanału Olimpijskiego do potrzeb klientów z Chin.

"Alibaba ma zaszczyt udzielić wsparcia Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu w przełomowym procesie cyfrowej transformacji, przybliżając się jednocześnie do własnego celu, jakim jest obsługa 2 mld klientów - powiedział Daniel Zhang, dyrektor generalny Alibaba Group. - W oparciu o nasze doświadczenie w obsłudze młodych klientów pomożemy Komitetowi Olimpijskiemu nawiązać kontakt z młodzieżą, co dzięki temu historycznemu partnerstwu przyczyni się również do wzmocnienia naszej marki".

Tsunekazu Takeda, przewodniczący komisji MKOl ds. marketingu, powiedział: "Z radością nawiązujemy z Alibaba Group długofalową współpracę na rzecz Ruchu Olimpijskiego. To strategiczne partnerstwo odzwierciedla wagę wartości olimpijskich i rozpoczyna nowy, ekscytujący rozdział obecnej ery cyfrowej".

Alibaba to pierwsza firma, która nawiązała z MKOl-em współpracę aż do roku 2028, a także pierwsza chińska firma, która zapewniła wsparcie w organizacji Igrzysk Olimpijskich 2022.

Alibaba będzie wspierać organizatorów wszystkich Igrzysk Olimpijskich oraz ogólnoświatowy ruch olimpijski. Uzyskane prawa obejmują wykorzystanie symboli olimpijskich, obrazów z Igrzysk Olimpijskich i oznaczeń narodowych komitetów olimpijskich w materiałach reklamowych i promocyjnych.

Prawa marketingowe przysługujące Alibabie na całym świecie obejmą Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2018 w Pjongczangu, Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020 w Tokio, Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie 2022 oraz Letnie i Zimowe Igrzyska Olimpijskie w latach 2024, 2026 i 2028, których miasta-gospodarze nie zostały jeszcze wybrane przez MKOl.

Informacje o telekonferencji

Grupa Alibaba Group i MKOl organizują telekonferencję w celu omówienia nowej współpracy ogólnoświatowej 19 stycznia 2017 r. o godz. 15:00 czasu środkowoeuropejskiego / 09:00 czasu wschodniego.

Numery telefonów i identyfikator konferencji:

- Międzynarodowy: +65 6713 5330,

- USA: +1 844 760 0770,

- Wielka Brytania: +44 203 713 5084,

- Hong Kong: +852 3018 8307,

- Identyfikator konferencji: 56463850.

Cyfrowe nagranie telekonferencji zostanie udostępnione dwie godziny po jej zakończeniu i pozostanie dostępne do wglądu do 22 stycznia poprzez:

- numery wybierane Encore: http://www.intercallapac.com/web/encorenumbers,

- identyfikator konferencji: 56463850.

Transmisja konferencji prasowej w Internecie

Konferencja prasowa będzie transmitowana na żywo w Internecie i archiwizowana przez Światowe Forum Ekonomiczne pod adresem: https://www.weforum.org/events/world-economic-forum-annual-meeting-2017/player?p=1&pi=1&id=87396

MKOl

Międzynarodowy Komitet Olimpijski to niezależna międzynarodowa organizacja „not-for-profit” złożona z wolontariuszy i zaangażowana w tworzenie lepszego świata poprzez sport. Przeszło 90% dochodów MKOl trafia ponownie do obiegu w ramach szeroko pojętego ruchu sportowego, co oznacza, że codziennie ok. 3,25 mln USD wsparcia dociera do sportowców i organizacji sportowych różnego szczebla na całym świecie.

Grupa Alibaba

Misją grupy Alibaba jest umożliwienie klientom łatwego prowadzenia interesów na całym świecie. Spółka dąży do stworzenia infrastruktury transakcyjnej przyszłości, a sama Alibaba ma być dla klientów miejscem spotkań, pracy i sposobem na życie oraz organizacją, która będzie pisać swoją historię przez przynajmniej 102 lata.

Więcej informacji i szczegółów na temat firmy na nowej stronie korporacyjnej grupy Alibaba: Alizila.com

Materiały wideo: YouTube: http://www.youtube.com/iocmedia

Materiały filmowe wysokiej jakości: IOC Newsroom: http://iocnewsroom.com/

Zdjęcia: szeroki wybór zdjęć dostępny bezpośrednio po każdym wydarzeniu na profilu MKOl w serwisie Flickr. Archiwalne zdjęcia i materiały wideo można otrzymać pisząc na adres: images@olympic.org

Wersja źródłowa niniejszej informacji w serwisie businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20170119005521/en/

Źródło: Alibaba Group

KONTAKT:

Zespół Alibaba ds. kontaktów z mediami:

Azja

Rachel Chan

tel. +852 9400 0979

e-mail: rachelchan@alibaba-inc.com

-

Rico Ngai

tel. +852 9725 9600

e-mail: rico.ngai@alibaba-inc.com

-

USA i Europa

Brion Tingler

tel.+1 917 528 1992

e-mail: brion.tingler@alibaba-inc.com

-

Steve Hickok

tel. +1 609 977 7381

e-mail: steve.hickok@fleishman.com

-

Więcej informacji i szczegółów na temat firmy na nowej stronie korporacyjnej grupy Alibaba: Alizila.com

Zespół MKOl ds. kontaktów z mediami:

tel. +41 21 621 6000

e-miał: pressoffice@olympic.org

www.olympic.org

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.01.2017, 17:00
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ