Newsletter

Shiseido przejmuje amerykański start-up MATCHCo za pośrednictwem regionalnych oddziałów Shiseido w Stanach

19.01.2017, 12:32aktualizacja: 19.01.2017, 12:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Wielokrotnie nagradzana aplikacja umożliwia samodzielne dobranie podkładu idealnie dopasowanego do odcienia skóry. - Transakcja stwarza możliwość wykorzystania technologii i narzędzi cyfrowych MATCHCo na potrzeby produktów Shiseido.

NOWY JORK - (BUSINESS WIRE) - Spółka Shiseido Company, Limited (dalej zwana Shiseido) poinformowała dzisiaj, że jej regionalna siedziba i jednocześnie spółka zależna - Shiseido Americas Corporation (z siedzibą w stanie Delaware; dalej zwana SAC) przejęła MATCHCo (z siedzibą w stanie Kalifornia), nienotowaną na giełdzie spółkę, która bazując na rewolucyjnej technologii i nowatorskich narzędziach cyfrowych, daje klientom możliwość precyzyjnego dobierania koloru podkładu tak, by idealnie pasował on do koloru skóry.

Niniejszy komunikat zawiera materiały multimedialne. Jego pełną wersję można zobaczyć na stronie http://www.businesswire.com/news/home/20170118006208/en/

Dzięki synergii nowatorskich narzędzi cyfrowych MATCHCo i potencjału Shiseido Group w zakresie badań i rozwoju możliwe będzie wypracowanie modelu biznesowego wpisującego się w istotny trend na rynku konsumenckim - dostosowywanie kosmetyków do indywidualnych potrzeb klienta.

MATCHCo

Spółkę MATCHCo w 2013 r. założyli Dave Gross i Andy Howell - specjaliści w zakresie personalizacji i nowych technologii. Bazując na opatentowanej technologii, MATCHCo stworzył mobilną aplikację, która skanuje skórę użytkownika, precyzyjnie określając jej odcień, a następnie w oparciu o uzyskane w ten sposób dane dobiera indywidualnie skomponowany podkład dopasowany w sam raz do odcienia skóry. Aktualnie aplikację można pobrać z Apple Store. Została ona wprowadzona w listopadzie 2015 r., w tym samym roku otrzymując tytuł najlepszej nowej aplikacji (Best New App) i najlepszej aplikacji listopada (Best of November). Później została również nagrodzona w kategorii debiutów kosmetycznych przez magazyny Teen Vogue, Good Housekeeping i inne.

Siedziba MATCHCo pozostanie w Kaliforni, natomiast zespół inżynierów pracować będzie w Palo Alto, a centrala marketingowa mieścić się będzie w Santa Monica. MATCHCo wejdzie w skład należącego do Shiseido światowego centrum doskonałości kosmetyków (Global Makeup Center of Excellence). Ośrodek działa w Nowym Jorku pod kierownictwem Jill Scalamandre.

Nowy model rozwoju oparty na indywidualizacji, technologii cyfrowej i marketingu bezpośrednim

Połączenie sił MATCHCo i Shiseido Group przyniesie rezultat w postaci wprowadzenia i udoskonalenia nowego modelu biznesowego, który umożliwi szybkie reagowanie na zmiany potrzeb konsumenckich i dynamiczny rozwój rynku.

Zakładane rezultaty tego modelu obejmują:

  • zwiększony nacisk na dostosowywanie produktów kosmetycznych do indywidualnych potrzeb;
  • rozwój technologii cyfrowych do pomiaru i analizy skóry;
  • wzmożoną aktywność w zakresie marketingu bezpośredniego;
  • zwiększoną skuteczność marketingu konsumenckiego dzięki gromadzeniu wartościowych informacji poprzez bezpośredni kontakt z klientem.

Shiseido podjęła już pierwsze działania w kierunku intensyfikacji działalności swoich centrów doskonałości cyfrowej w dziedzinach kosmetyków do skóry, makijażu i kosmetyków zapachowych. Skutkiem tej współpracy będzie rozszerzenie modelu biznesowego, który pierwotnie skupiał się na podkładach do skóry, a tym samym dalszy rozwój działalności.

Komentarz Masahiko Uotani - dyrektora generalnego Shiseido

"Jesteśmy zachwyceni, witając w naszych szeregach MATCHCo - spółkę dysponującą nowatorskimi technologiami cyfrowymi. Tworzenie innowacji to dziedzina mająca dla Shiseido Group strategiczne znaczenie. Jesteśmy gotowi zaoferować klientom na całym świecie jeszcze więcej wartościowych produktów o unikalnym charakterze, a możliwe to będzie właśnie dzięki stale przyspieszającej innowacyjności i dynamice powstawania nowych narzędzi cyfrowych i produktów dostosowywanych do indywidualnych potrzeb".

Komentarz Marca Reya - dyrektora generalnego SAC

"MATCHCo to wyjątkowa spółka pod względem będących do jej dyspozycji przełomowych technologii, strategii zdobywania rynków i podejścia do kontaktu z klientem. Cieszymy się, że będziemy mogli wykorzystać jej technologie i narzędzia w produktach marki Shiseido, opierając nasz dalszy rozwój na zapewnianej przez MATCHCo innowacyjności".

Komentarz założycieli MATCHCo

Dave Gross, założyciel i dyrektor generalny MATCHCo:

"Shiseido stanowi doskonałą platformę do rozbudowy naszej oferty i dalszego rozwoju technologii MATCHCo. Jesteśmy zaszczyceni możliwością przyłączenia się do organizacji o tak bogatym dorobku w dziedzinie innowacyjności. Cieszymy się na współpracę z naszymi nowymi kolegami, w ramach której będziemy pracować nad spełnianiem potrzeb każdego klienta w sposób, jaki dotąd był niemożliwy".

Andy Howell, założyciel i dyrektor ds. strategii MATCHCo:

"Dziś każda z pań korzystających z produktów MATCHCo może za pomocą telefonu sama dobrać kolor podkładu tak, by idealnie pasował on do odcienia jej skóry. A to dopiero początek. W ramach ośrodka doskonałości będziemy współpracować ze światowymi markami należącymi do Shiseido, za sprawą której nastanie nowa era personalizacji w branży kosmetycznej bazująca na sztucznej inteligencji".

Shiseido Company, Limited

Shiseido powstała w 1872 r., zaczynając w branży farmaceutycznej jako pierwsza w Japonii sieć aptek na wzór zachodni, by stopniowo rozwijać działalność w kierunku produktów kosmetycznych, oferując najbardziej zaawansowane technologie w najlepszej oprawie zarówno na wschodzie, jak i zachodzie. Obecnie znana jest jako czołowa spółka z branży kosmetycznej posiadająca korzenie w Japonii, a nazwa Shiseido stała się synonimem najwyższej jakości na świecie. Dostępna na całym świecie oferta Shiseido w zakresie kosmetyków do skóry, makijażu i kosmetyków zapachowych obejmuje ekskluzywny segment specjalnych kosmetyków do skóry oraz linię kosmetyków rozjaśniających. Shiseido ponadto posiada w swojej ofercie kosmetyki do ciała, opalania i skóry dla mężczyzn. Po ponad 140 latach w branży grupa Shiseido jest stale na czasie i wciąż wprowadza innowacje. Jej marki dostępne są obecnie w ponad 120 krajach i regionach. Więcej informacji można uzyskać na stronie http://group.shiseido.com/.

Wersja źródłowa komunikatu na stornie businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20170118006208/en/

Źródło: Shiseido Company, Limited

KONTAKT:

Shiseido Americas

Jadzia Zielinski Tirsch

tel. +1-212-805-2357

starszy wiceprezes, specjalista ds. komunikacji

e-mail: jtirsch@sca.shiseido.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.01.2017, 12:32
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ