Newsletter

Mądry Polak przed szkodą: uważnie wybieraj ubezpieczyciela

10.11.2016, 14:22aktualizacja: 10.11.2016, 14:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polisy komunikacyjne - zwycięzca testu, fot. 1
Polisy komunikacyjne - zwycięzca testu, fot. 1
Oferta ubezpieczeń komunikacyjnych jest bardzo zróżnicowana. Za pełen pakiet dla Skody Octavia zapłacimy od 1900 zł do 2900 zł przy zachowaniu tych samych parametrów oferty. Różnice nie są wyłącznie w cenie - czasami za więcej, otrzymamy mniej. Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) przeanalizował ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych 17 największych firm działających w Polsce.

Wybór ubezpieczenia samochodu to problem co roku dotykający właścicieli ok. 15 milionów aut z polisą OC i 5,5 miliona z pakietem OC/AC. Przeciętny klient nie jest w stanie porównać oferty każdej z firm i uważnie przeczytać ich ogólnych warunków ubezpieczenia (OWU). Dopiero gdy ma miejsce wypadek, konsument poznaje co tak naprawdę pokrywa jego polisa, a za co będzie musiał zapłacić z własnej kieszeni.

Celem wsparcia klientów, PIBJA przeanalizował ofertę 17 firm, które łącznie mają 98% rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. W zrealizowanym teście posłużono się ponad 200 kryteriami oceny w podziale na polisy OC oraz pakiety OC z AC i Assistance. Przeprowadzono również symulacje wycen składek dla samochodów w trzech kategoriach wartości pojazdu: do 20 tysięcy złotych (Golf V z 2006 roku), do 40 tysięcy złotych (Skoda Octavia II z 2010 roku) oraz do 80 tysięcy złotych (Audi A5 z 2012 roku). Uwzględniono także różny wiek kierowców i ich historię ubezpieczeniową.

Dla samochodu ze średniego segmentu cenowego różnica w składce może wynieść nawet 1000 zł, przy zachowaniu innych parametrów ubezpieczenia bez zmian i posługując się takim samym profilem kierowcy. Ważniejsze jednak od ceny polisy są jej warunki np. niektóre firmy oferują opcję zachowania zniżek nawet po szkodzie. A jeśli zdarzy się wypadek to warto zawczasu wiedzieć, czy wszystkie rodzaje szkód nasza polisa pokrywa - może być tak, że ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania, bo od konkretnego zdarzenia nie byliśmy ubezpieczeni lub wypłaci je pomniejszone o tzw. udział własny.

Zrealizowany test pokazał najlepsze firmy w poszczególnych kategoriach: najtaniej za polisę zapłacimy w AXA Direct, szczególnie za samochód o wartości nie wyższej niż 20 tysięcy złotych. Przy nieco droższych pojazdach - do 40 tysięcy złotych - to oferta LINK4 będzie najkorzystniejsza cenowo (1906 zł), a za polisę w TUW "TUW" zapłacimy 185 zł więcej (2091 zł). Ubezpieczenie ekskluzywnego samochodu wyjdzie najtaniej w Proama (3342 zł), nieco tylko drożej w Generali (3415 zł). W kategorii „przejrzystość i komfort” zwycięzcą testu również okazała się AXA Direct. Najlepszą obsługą klienta może pochwalić się PZU, które zajęło również pierwsze miejsce jeśli chodzi o szerokość oferty.

Polski Instytut Badań Jakości jest częścią niemieckiej Consumer Guidance Group, która przeprowadza testy usług i produktów łącząc najlepsze praktyki z biznesu i nauk społecznych. Badania jakości obsługi klienta realizowane przez PIBJA są innowacyjnym podejściem poprawiającym transparentność i konkurencyjność rynku.

KONTAKT:

PIBJA – Polski Instytut Badań Jakości Sp. z o.o.

Krzysztof Podwójcic

kierownik projektu

ul. Wierzbowa 9/11

00-094 Warszawa

www.badaniajakosci.pl

tel. +48 22 382 16 80

e-mail: info@pibja.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 10.11.2016, 14:22
Źródło informacji Polski Instytut Badań Jakości
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ