Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Kongres Ryzyka Bankowego BIK przyciągnął głównych przedstawicieli polskich finansów, bankowości oraz instytucji publicznych. Są wśród nich reprezentanci zarządów Narodowego Banku Polskiego, Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, Komisji Nadzoru Finansowego, Związku Banków Polskich oraz większości banków, Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych, firm pożyczkowych oraz instytucji płatniczych.
Biuro Informacji Kredytowej S.A. gromadzi i udostępnia dane o historii kredytowej klientów z całego rynku kredytowego w Polsce.
Cyberprzestępczość jednym z tematów
Otwierając spotkanie prezes Zarządu BIK dr Mariusz Cholewa podkreślił, że jednym z tematów obrad będzie cyberprzestępczość.
„Kradzież tożsamości jest znana od starożytności” - przypomniał. A teraz, gdy kradzież ta odbywa się w świecie wirtualnym, „możemy się bronić przed nią przede wszystkim poprzez Platformę antyfraudową BIK” - powiedział prezes Cholewa. Podkreślił jednocześnie, że sukces tego przedsięwzięcia zależy od powszechności użycia platformy antyfraudowej i w związku z tym zachęcał instytucje finansowe do korzystania z niej.
Wystąpienia plenarne otworzyła wiceprezes NBP Anna Trzecińska, omawiając „wyzwania dla sektora finansowego związane ze środowiskiem niskich stóp procentowych”.
W dalszej części Kongresu Tomasz Obal z Zarządu BFG oceni „zmiany w zasadach gwarantowania depozytów oraz przymusową restrukturyzację”, a prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz „zarządzanie ryzykiem w czasach niepewnych”.
W drugiej części spotkania przewidziano m.in. wystąpienie dyrektora Andrzeja Reicha z KNF, który otworzy panele dyskusyjne o „asymetrii regulacji w sektorze usług finansowych” oraz o „cyberprzestępczości jako wyzwaniu dla sektora finansowego”.
XI Kongres Ryzyka Bankowego BIK zakończy panel dyskusyjny o FinTechu (skrót od „Financial Technology”, mobilny i innowacyjny sposób obsługi bankowości - przyp. CP PAP) jako „driverze rozwoju banków”.
Czym jest BIK?
BIK dysponuje największym w kraju zbiorem danych o klientach indywidualnych i przedsiębiorcach. Dane te pochodzą z ponad 140,1 mln rachunków należących do 23,5 mln klientów indywidualnych.
Poprzez internetowy portal BIK (www.bik.pl) umożliwia klientom indywidualnym monitorowanie własnej historii kredytowej, a dzięki Alertom BIK pomaga chronić się przed wyłudzeniem kredytu lub opóźnieniem w spłacie.
Biuro zapewnia, że wykorzystuje najwyższe standardy gromadzenia i przetwarzania danych oraz działa na podstawie restrykcyjnych przepisów - Ustawy Prawo bankowe oraz Ustawy o ochronie danych osobowych.
BIK inicjuje także akcję edukacyjną „Nieskradzione.pl”, której celem jest uświadomienie potrzeby ochrony swoich danych osobowych.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.10.2016, 11:56 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Dlaczego kontrahenci nie płacą? Bo sami mają problemy lub po prostu złe intencje
Aż 94 proc. firm handlujących z odroczonym terminem płatności przynajmniej raz zetknęło się z problemem faktur, które nie były opłacone na czas. Ponad połowa z nich przeterminowana jest o co najmniej 60 dni - wynika z cyklicznego badania Skaner MŚP realizowanego na potrzeby BIG InfoMonitor. Nieodzyskane należności to zmora przede wszystkim firm transportowych i handlowych, ale też mikro i małych przedsiębiorstw. Spóźnialski klient przeszkadza w płatnościach i inwestycjach, ale często ma też złe intencje.- 24.04.2024, 16:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Konfederacja Lewiatan
-
Image
Iron Mountain inwestuje 10 mln zł w modernizację centrum digitalizacji w Radomiu PAP
Radomskie centrum digitalizacji Iron Mountain - jeden z największych tego rodzaju obiektów na świecie, został w 2023 r. uhonorowany tytułem Center of Digital Excellence. Na modernizację obiektu, w tym budowę dedykowanego Centrum Digitalizacji Dziedzictwa Kulturowego, Iron Mountain przeznaczy do 10 mln zł.- 24.04.2024, 14:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
SUPCON już w czerwcu zaprezentuje przełomowe produkty, w tym pierwszy na świecie UCS
- 24.04.2024, 13:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire