Newsletter

Polscy konsumenci powinni uważniej wybierać dostawcę Internetu: znaczne różnice przy takich samych abonamentach

21.10.2016, 15:20aktualizacja: 21.10.2016, 15:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PIBJA, fot. 2
PIBJA, fot. 2
Oferty dostawców Internetu znacznie różnią się między sobą. Dotyczy to szczególnie wysokości płaconego abonamentu. Rozpiętość cenowa jest znaczna i zależy od wybranej taryfy. Już nawet przy najmniejszej przepustowości łącza może ona wynieść w skali roku nawet 500zł!

Internet stał się elementem codziennego życia dla każdego gospodarstwa domowego. Jest czymś tak podstawowym jak prąd czy też woda. Przeważnie klienci w całej Polsce mają do wyboru nie mniej jak 10-ciu dostawców oferujących około 40 różnych taryf. Przeciętny klient nie jest w stanie porównać wszystkich ofert.

Celem wsparcia klientów, PIBJA przeanalizował oferty 12-stu największych firm świadczących usługę dostępu do Internetu, które łącznie proponują 45 różnych rodzajów abonamentu. W teście wzięto pod uwagę dostawców sygnału w technologii LTE oraz za pomocą stałego łącza. Przeprowadzone analizy uwzględniały parametry taryf, cenę, przejrzystość i warunki ofert. Badanie objęło także telefoniczną oraz mailową obsługę klienta. W teście wykorzystano 100 różnych kryteriów i złożony model oceny. Dzięki zastosowanej metodologii przeprowadzone analizy dostawców Internetu są jednymi z najbardziej rozbudowanych spośród dotychczas stosowanych na polskim rynku.

Już dla najmniejszych taryf różnica w abonamencie może wynieść nawet 500 zł rocznie, a przy większych sięga ona już 1000 zł. Dane te pokazują, jak dużo może klient zaoszczędzić zachowując te same parametry łącza. Przeprowadzony test wskazał także, które biuro obsługi jest najbardziej przyjazne i otwarte na potrzeby klientów, a zatem czego możemy się spodziewać, gdy pojawią się problemy z Internetem.

Badanie pokazało najlepsze firmy w poszczególnych kategoriach: Vectra posiada najtańsze taryfy, T-Mobile może pochwalić się najlepszą obsługą klienta, Orange ma najbardziej rozbudowaną ofertę, zaś usługi Inea charakteryzują się najlepszą przejrzystością na rynku.

Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) jest częścią niemieckiej Consumer Guidance Group, która przeprowadza testy usług i produktów w oparciu o standardy wypracowane w nauce. Testy jakości obsługi klienta realizowane przez PIBJA są innowacyjnym podejściem poprawiającym transparentność i konkurencyjność rynku.

KONTAKT:

PIBJA - Polski Instytut Badań Jakości Sp. z o.o.

Krzysztof Podwójcic

kierownik projektu

ul. Wierzbowa 9/11

00-094 Warszawa

www.badaniajakosci.pl

tel. +48 22 382 16 80

e-mail: info@pibja.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 21.10.2016, 15:20
Źródło informacji Polski Instytut Badań Jakości
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ