Newsletter

Linie lotnicze Small Planet Airlines odnotowały wzrost przychodów przy jednoczesnym spadku zysków

06.09.2016, 16:05aktualizacja: 06.09.2016, 16:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Small Planet Airlines
Small Planet Airlines
W pierwszej połowie 2016 r. przewoźnik turystyczny Small Planet Airlines odnotował przychody na poziomie 72,3 mln EUR, co stanowi wzrost o 9,9% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2015. Główną przyczyną wzrostu przychodów było wzmożenie działalności na Litwie, w Polsce, w Wielkiej Brytanii, a także uruchomienie lotów realizowanych na podstawie niemieckiego certyfikatu przewoźnika lotniczego AOC oraz powrót na rynek francuski. W okresie sześciu miesięcy linie Small Planet Group powiększyły swoją flotę o sześć nowych maszyn, przewożąc 660 tys. pasażerów, czyli o 26% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Obecnie Small Planet Group posiada 21 samolotów obsługiwanych w przewozach objętych certyfikatem AOC: 17 samolotów Airbus A320 z 180 miejscami w klasie ekonomicznej oraz 4 samoloty Airbus A321 z 220 miejscami w klasie ekonomicznej. Wnętrza wszystkich samolotów należących do linii Small Planet Airlines zostały w tym roku doposażone - zamontowano m.in. nowe fotele firmy Recaro, oświetlenie LED, fotele dla klasy ekonomicznej typu „premium”, systemu rozrywki pokładowej Air-Fi, oraz wiele innych udogodnień.

Dynamiczny wzrost oraz rekordowe inwestycje w rozbudowę floty oraz modernizację samolotów przyczyniły się do spadku zysków linii Small Planet Group - ich marża zysku brutto spadła z 9.8% do 1.0% w porównaniu z rokiem 2015.

"Niestety cztery z sześciu kupionych przez nas samolotów dostarczono nam z opóźnieniem, co było główną przyczyną zwiększonej liczby opóźnionych lotów oraz niezadowalającej rentowności. Opóźnienie to było wynikiem naszej pomyłki na etapie planowania, którą jeszcze spotęgowała nieprzewidziana konieczność wykonania prac konserwacyjnych w samolotach. Było to kosztowne, aczkolwiek cenne doświadczenie. Jesteśmy przekonani, że był to pojedynczy wypadek przy pracy, który nie powtórzy się w przyszłości. Zakładamy, że błędy te spowodują lekki spadek rentowności również w III kw., ale już w IV kw. powinniśmy wrócić do poziomu sprzed roku" - powiedział Jaroslaw Jeschke, prezes zarządu Small Planet Airlines Sp. z o. o.

Jego zdaniem jednym z największych problemów, z jakimi boryka się branża lotnicza w tym roku, jest niedobór kadr, zwłaszcza pilotów.

"W połączeniu z opóźnieniami, nieplanowanym przeglądem technicznym i pechowymi sytuacjami, jak np. zderzenie samolotu z ptakiem, spowodowało to dużo zawirowań w rozkładzie lotów w Polsce. Chcemy za to bardzo przeprosić zarówno naszych klientów, jak i pasażerów. Można odnieść wrażenie, że wszystkie te problemy skumulowały się w jednym momencie, ale jesteśmy znowu na dobrej drodze i po wnikliwych analizach wewnętrznych, wiemy już, co zawiodło, i wdrożyliśmy środki mające nie dopuścić do takich sytuacji w przyszłości" - stwierdził Jeschke.

Zapewnienie pasażerom wyższego poziomu usług na wszystkich rynkach i polach działalności pozostaje jednym z najważniejszych priorytetów Small Planet Airlines. W tym celu w 2016 roku zrealizowaliśmy rekordową liczbę inwestycji. Największe z nich obejmowały modernizację kabin w samolotach, opracowanie nowej strony internetowej i otworzenie działu obsługi klienta.

"Dział obsługi klienta okazał się mieć kluczowe znaczenie przed rozpoczęciem sezonu letniego, kiedy odwołano wiele lotów w takich kierunkach jak Egipt, Tunezja i Turcja. Ponieważ kierunki te należały do najczęściej uczęszczanych, musieliśmy bardzo szybko znaleźć dla nich zastępstwo. Współpracując z naszymi klientami - touroperatorami - udało nam się wzbogacić ofertę o nowe loty w innych kierunkach. Cieszę się, że Polska pozostaje jednym z największych rynków wyjazdowych. Jej udział w ogólnej działalności czarterowej Small Planet Airlines tego lata wyniósł ok. 50%" - podsumował Jeschke.

Jeżeli chodzi o sezon zimowy 2017, Small Planet Airlines planuje kontynuować obsługę lotów z Polski, Litwy, Niemiec i Wielkiej Brytanii, jak również zwiększyć swoją obecność w regionie azjatyckim w celu zniwelowania wahań sezonowych.

KONTAKT:

Simonas Bartkus

Dyrektor Działu Marketingu w Small Planet Airlines

e-mail: s.bartkus@smallplanet.aero

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 06.09.2016, 16:05
Źródło informacji Small Planet Airlines
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ