Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ubiegłym roku na tajemniczą wycieczkę szlakiem wiedeńskich kanałów wybrało się ponad 18 000 osób. Obejrzeli oni najstarszą część systemu kanalizacji Wiednia tzw. Cholerakanal, znajdujący się pod znanym turystom Karlsplatz. Zwiedzający nie tylko mogą poczuć się jak na planie filmowym (tu kręcono bowiem w latach powojennych "Trzeciego człowieka" w reżyserii Carola Reeda), ale też uzyskują informacje na temat organizacji, działalności i stanu techniki Wiedeńskich Kanałów, czyli jednostki odpowiedzialnej za gospodarkę ścieków w austriackiej stolicy.
Zarówno znawcy jak i amatorzy systemów kanalizacyjnych mogą od 5. maja br. dosłownie zagłębić się w świat kanałów i podążyć śladem Orsona Wellesa alias Harry Lime’a.
Wiedeński system kanalizacji to jednak dużo więcej niż kulisy filmowe. Poprzez wybudowanie 180 lat temu kanału Cholerakanal, Wiedeń już wtedy określił swoją wiodącą rolę w zakresie działań na rzecz ochrony środowiska. "Wydajna i wysokiej jakości kanalizacja w Wiedniu, w kombinacji z jedną z najnowocześniejszych oczyszczalni ścieków w całej Europie, jest fundamentem funkcjonującej higieny miasta i istotnym współczynnikiem doskonałej jakości życia w Wiedniu", podkreśla Ulli Sima, członek zarządu miasta ds. ochrony środowiska.
Wiedeńskie Kanały to największy w całej Austrii operator sieci kanałów. Długość ciągu kanałów to ponad 2 400 km. Codziennie ponad pół miliarda litrów ścieków transportowanych jest w bezpieczny i ekologiczny sposób do oczyszczalni ścieków "ebs" w dzielnicy Wiednia Simmering. Naddunajska metropolia w 99,7 % podłączona jest do kanalizacji miejskiej, ale mimo tego rokrocznie sieć kanalizacji jest rozbudowywana o kolejne 10 km.
Spacery po kanałach odbywają się do 30. października, od czwartku do niedzieli (wejścia o pełnych godzinach). Do kanałów nie mają wstępu dzieci poniżej 12 lat. Wejście znajduje się w Girardipark (naprzeciwko Café Museum) i jest wyraźnie oznaczone.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.05.2016, 12:24 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Czas na rower - szukamy okazji, stawiamy na bezpieczeństwo - prognoza OLX
Zmienił się model zakupu rowerów przez Polaków - teraz chętniej poszukujemy okazji czy dodatkowych akcesoriów. Inwestujemy też w rowery elektryczne [1]. Potwierdzają to dane OLX - w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku, na długo przed szczytem sezonu, na ogłoszenia w kategorii rowery odpowiedziało blisko 180 tys. użytkowników.- 28.03.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX
-
Image
Tumi prezentuje kolekcję damską Asra w kampanii z udziałem nowej globalnej ambasadorki marki, Mun Ka Young
TUMI umacnia swoje miejsce w świecie mody damskiej dzięki nowej kolekcji, która jest jednocześnie nowoczesna i wszechstronna.- 27.03.2024, 08:44
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Profesjonalne wsparcie biznesu HoReCa - warszawska Akademia Inspiracji MAKRO w nowej odsłonie PAP
Nowa siedziba Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie to nowoczesne wnętrze szkoleniowo-kompetencyjne, w którym doświadczeni szefowie kuchni, barmani, bariści, menadżerowie restauracji i marketingowcy szkolą klientów firm z branży HoReCa. O tym, że takie szkolenia są potrzebne i atrakcyjne świadczą liczby: od 2017 r. ponad 10600 uczestników wzięło udział w 1300 warsztatach zorganizowanych przez Akademię Inspiracji MAKRO.- 26.03.2024, 11:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom