Newsletter

Jak zbudować kreatywne środowisko pracy?

26.11.2015, 13:20aktualizacja: 26.11.2015, 13:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kreatywność S.A. fot. 3
Kreatywność S.A. fot. 3
Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata opisanej w książce pt. "Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji" autorstwa jednego z założycieli Studia Pixar - Eda Catmulla przy współpracy dziennikarki Amy Wallace.

Kiedy w 1979 roku powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później - pod nazwą Pixar - zrewolucjonizuje ona branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów.

Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o "Toy Story" czy "Potworach i spółce". Mała wytwórnia odniosła ogromny sukces, a kluczem do niego było jej nastawienie: najważniejsza jest kreatywność.

Gdy w 1986 roku inwestorem strategicznym Pixara został Steve Jobs, sprawy potoczyły się jeszcze szybciej. Dziś Ed Catmull, prezes tej niezwykłej wytwórni, postanowił podzielić się swoją wiedzą o technikach zarządzania stosowanych w jego firmie. Według Eda sekret tkwi w umiejętności stworzenia odpowiedniego środowiska pracy: z przestrzenią, która sprzyja komunikacji, swobodą wyboru sposobu pracy i usuwaniem przeszkód hamujących naturalną kreatywność.

Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić.

A oto garść porad Eda Catmulla:

- Jeśli uda Ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe,

- Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie,

- Jeśli w Twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz,

- Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków,

- Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych.

Zdaniem Piotra Jaworowskiego z agencji Ars Thanea "ta książka to największy prezent, jaki mógł podarować czytelnikom Ed Catmull. To zbiór złotych zasad i idei, których podstawą jest rozwijanie kreatywności. Bez względu na stopień biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podręcznik nie tylko o zarządzaniu".

Więcej informacji o książce tutaj

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.11.2015, 13:20
Źródło informacji Wydawnictwo MT Biznes
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ