Newsletter

Cichy wkład spółki NSK w innowacyjność branży motoryzacyjnej

27.02.2015, 12:44aktualizacja: 27.02.2015, 12:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nowe produkty wprowadzone w 2014 r. zapewniają bezpieczeństwo i wydajność paliwową.

TOKIO - (BUSINESS WIRE) - Chociaż NSK Ltd. (TOKYO:6471), z siedzibą w Tokio, jest najlepszym w Japonii producentem łożysk zajmującym 3. miejsce w ranking światowym, spółka zwykle pozostaje w cieniu swoich klientów - globalnych liderów branży motoryzacyjnej. Swoją pracę wykonujemy z dala od światła jupiterów, jednak ciągła staranność i innowacyjność w dążeniu do zapewniania bezpieczeństwa, wydajności, trwałości i ekologii we wszystkich aspektach "ruchu i kontroli" sprawia, że klienci polegają na nas. W 2014 r. nasza praca przyniosła pozytywne skutki w postaci kilku istotnych innowacji. Dwie z nich przedstawiamy poniżej.

Na wstępie przedstawimy pewien ukryty kontekst. Nigdy nie są, a nawet nie mają być dla ciebie widoczne. W całym twoim samochodzie znajduje się od 100 do 150 łożysk pracujących w silniku, skrzyni biegów, kołach i klimatyzatorze. Wszystkie poruszające się mechanizmy wymagają łożysk, a te dostarcza spółka NSK. Im lepiej pracują, tym bardziej bezpieczny, energooszczędny, zwrotny i trwały staje się Twój samochód. Dlatego innowacje NSK mają tak duże znaczenie.

Nowy standard bezpieczeństwa

W miarę, jak producenci samochodów rezygnują z układu kierowniczego ze wspomaganiem hydraulicznym na rzecz układu kierowniczego ze wspomaganiem elektronicznym, muszą spełniać wysokie oczekiwania klientów w zakresie bezpieczeństwa i czasu reakcji. W 2014 r. NSK podjęło wyzwanie wprowadzenia nowego układu kierowniczego ze wspomaganiem elektronicznym (EPS) w samochodach klasy kompaktowej.

Nowy system, zgodny z normą ISO 26262, składa się z półprzewodników i przekaźników półprzewodnikowych bez mechanicznych połączeń. Dzięki temu spółka NSK uzyskała bardziej kompaktowy, lżejszy produkt, zmniejszając przy tym rozmiar chłodnic i liczbę wszystkich elementów. W rezultacie objętość produktu zmniejsza się o 10% w porównaniu z najnowszym produktem konwencjonalnym (w porównaniu z produktem sprzed 10 lat objętość spada o 45% a waga o 40%).

Nowy produkt, oprócz wewnętrznych czujników momentu obrotowego, posiada wbudowane czujniki kata skrętu w celu zapewnienia kompatybilności z wieloma urządzeniami sterującymi o wysokiej wydajności. Dzięki temu zyskujemy:

  • większe bezpieczeństwo,
  • mniejszy wysiłek kierowcy podczas jazdy samochodem,
  • większą oszczędność paliwa.

Spółka NSK dąży do szybkiego dostarczenia nowego systemu producentom samochodów na całym świecie. Jako cel wyznaczyła sobie uzyskanie całkowitego dochodu z akcji w wysokości 250 mld jenów (w przybliżeniu ok. 2137 mln USD) ze sprzedaży w roku podatkowym kończącym się w marcu 2016 roku.

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.nsk.com/company/presslounge/news/2015/press0114a.html

Lepsze łożyska, czystsze silniki diesla

Ochrona środowiska oraz dążenie do większej oszczędności paliwa doprowadziły do tego, że w ostatnich latach wielu konsumentów, zwłaszcza w Europie wybiera silniki diesla. To z kolei zmotywowało producentów aut do poprawy wydajności działania silników diesla w zakresie całego układu napędowego. Zaletą silników diesla jest wysoka wydajność cieplna i niska emisja dwutlenku węgla. Wadą zaś sadza zawierająca szkodliwe tlenki azotu i siarki. Poza ich negatywnym wpływem na środowisko, substancje te przyczyniają się również do zwiększonej korozji w obrębie zaworów silnika. Na tym właśnie problemie skupili się specjaliści z NSK i udało im się stworzyć nowy wałek popychacza o niskich momentach obrotowych dla popychacza dźwigniowego w silniku diesla.

Popychacz dźwigniowy jest mechanizmem napędzanym przez wałek rozrządu, który otwiera i zamyka zawory silnika. Z związku z tym jest wystawiony na korozyjne działanie substancji przepływających przez zawory. Niekorzystne środowisko zwiększa prawdopodobieństwo korozji w wałku popychacza. Aby przeciwdziałać zniszczeniu i zapewnić większą trwałość tego elementu jak dotąd niezbędne były ekstremalne rozwiązania. Badacze NSK wiedzieli, że musi istnieć lepszy sposób, by poradzić sobie z tym problemem.

Ich rozwiązanie to zastąpienie standardowego podwójnego łożyska wałeczkowego pojedynczym łożyskiem igiełkowo-wałeczkowym, które zmniejsza tarcie o 10 procent, tym samym przyczyniając się do zwiększenia oszczędności paliwa. Dzięki powłoce chromowej odpornej na pęknięcia łożysko oferuje zwiększoną trwałość oraz możliwość zamontowania go w taki sam sposób jak to było w przypadku standardowego łożyska.

NSK przewiduje, że wartość sprzedaży tego nowego produktu osiągnie 1,5 miliarda jenów (około 13 milionów USD) do roku 2019.

Innowacja wprowadzona przez NSK jest wprawdzie małym krokiem w kierunku czystszego i bardziej wydajnego silnika diesla, ale właśnie takie stopniowe zmiany mogą doprowadzić do dużo większych postępów w przyszłości.

Więcej informacji na www.nsk.com/company/presslounge/news/2014/press1212a.html

Sprawdź nieustanny proces innowacji NSK

Wspomniane nowe produkty stanowią jedynie dwie innowacje w procesie nieustannego postępu proponowanego przez specjalistów z NSK. Aby dowiedzieć się więcej o nowatorskich pomysłach firmy, odwiedź stronę NSK.com

NSK

W 2016 roku NSK Ltd. (siedziba główna NSK: Tokio, Japonia; prezes i dyrektor generalny: Norio Otsuka) będzie świętować 100 lat innowacji od momentu założenia spółki, będącej wtedy pierwszym japońskim producentem łożysk. NSK, której motywem przewodnim jest "Ruch i kontrola" ("Motion & Control"), jest dziś ogólnoświatowym przedsiębiorstwem posiadającym 213 placówek w 31 krajach. Firma oferuje różnym klientom przemysłowym nie tylko łożyska, ale także szeroką gamę elementów precyzyjnych. Spółka dostarcza swoim klientom kompleksowe rozwiązania dzięki wiodącym technologiom, pracownikom działów sprzedaży oraz możliwościom w zakresie obsługi klienta.

Źródło: NSK Ltd.

KONTAKT:

NSK

Makiko Urushino

e-mail: urushino@nsk.com

fax: 81-3-3779-7431

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.02.2015, 12:44
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ