Newsletter

Dział Consumer Health firmy Merck inicjuje debatę na temat przyszłości sektora leków bez recepty

27.11.2014, 10:43aktualizacja: 27.11.2014, 10:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dział Consumer Health gospodarzem debaty na wysokim szczeblu, poświęconej głównym kwestiom istotnym dla branży; Prelegenci i delegaci zabiorą głos w dyskusji, czy sektor przechodzi ewolucyjne zmiany, czy też można zaobserwować przełomową zmianę zachowań konsumentów; Dane za III kwartał potwierdzają dalsze sukcesy działu oraz trwały wzrost w skali roku;

Darmstadt, Niemcy; Londyn, UK, 28 listopada 2014 - (BUSINESS WIRE) - Dział Consumer Health firmy Merck zorganizował dzisiaj w Muzeum Nauki w Londynie debatę na wysokim szczeblu, poświęconą najważniejszym kwestiom sektora leków bez recepty. Dzięki udziałowi najważniejszych analityków, przedstawicieli specjalistycznych podmiotów i organizacji pacjentów, wydarzenie to posłużyło zebraniu doświadczeń i opinii głównego zespołu zarządzającego działem Consumer Health firmy Merck oraz zestawieniu ich z punktem widzenia podmiotów z zewnątrz w kwestii głównych nacisków i wpływów występujących w sektorze.

Komentując dzisiejsze wydarzenie i publikację wyników firmy, która miała miejsce na początku miesiąca, prezes i dyrektor wykonawcza działu Consumer Health Uta Kemmerich-Keil stwierdziła: "Dzisiejsza debata to ważny krok w rozwoju działu Consumer Health firmy Merck, ponieważ nasz udział w sektorze leków bez recepty stale wzrasta, a całkowita sprzedaż w tym roku osiągnęła ponad 1 miliard USD. Mamy nadzieję, że dzięki zgromadzeniu w jednym miejscu najważniejszych podmiotów zainteresowanych z dziedziny biznesu, farmacji oraz organizacji pacjentów uzyskamy bardziej przejrzysty obraz sytuacji w sektorze w zakresie obserwowanych w nim głównych nacisków i wpływów. W świetle pozytywnych wyników działalności w III kwartale oraz w całym roku, wpływy te są jeszcze istotniejsze dla wytyczenia ścieżki sukcesu dla naszej firmy i sektora".

Główne wyzwania i możliwości

Dynamiczne środowisko biznesowe business environment

Sektor Consumer Health w ostatnim roku odnotował dużą aktywność transakcyjną, zwiększając swój udział w rynku dzięki fuzjom i przejęciom. Dla działu Consumer Health firmy Merck zmiany i wzrost działalności były spowodowane przejęciem nowych marek z Merck Serono. To z kolei przyczyniło się do wzrostu przychodów z rynków wschodzących. Strategia działu z powodzeniem bazuje na regule "3x3", polegającej na utrzymaniu przynajmniej 3 najważniejszych marek konsumenckich oraz zachowaniu minimalnego udziału w głównych rynkach na poziomie przynajmniej 3%.

Debata poświęcona środowisku biznesowemu podczas dzisiejszego wydarzenia skupiła się na konsekwencjach zastosowania takich strategicznych metod dla konsumentów oraz w jakim stopniu w kolejnych latach można spodziewać się przełomowych zmian.

Rosnące znaczenie pracowników ochrony zdrowia

W Merck jako firmie, której działalność bazuje na zasadach obowiązujących w farmacji, zawsze uważano, że główną rolą pracowników ochrony zdrowia jest udzielanie porad i wskazówek konsumentom i pacjentom przy dokonywanych przez nich wyborach. Podczas dzisiejszego wydarzenia delegaci omówili kwestię zmieniających się ról farmaceutów w udzielaniu porad i wsparcia społeczności pacjentów.

Komentując zaobserwowaną tendencję, prezes Królewskiego Towarzystwa Farmaceutycznego Wielkiej Brytanii i prelegent debaty Ash Soni powiedział: "Farmaceuci często stanowią osoby pierwszego kontaktu dla pacjentów z problemami zdrowotnymi, które mogą udzielać bezcennych porad i wsparcia w przystępnym otoczeniu. Dla pacjentów oznacza to możliwość uzyskiwania informacji z pewnego i zaufanego źródła. Dla przedsiębiorstw z sektora ochrony zdrowia konsumentów farmaceuci są pośrednikami między nimi a klientami, udzielającymi porad, na które pacjenci mogą liczyć'.

Upodmiotowieni i aktywni konsumenci

Zmiany w zachowaniach konsumentów, niezależnie od tego, czy przebiegają one w tempie ewolucyjnym, czy rewolucyjnym, mają również wpływ na sektor leków bez recepty. Ponieważ pacjenci chcą mieć coraz większy wpływ na swoje zdrowie, zapotrzebowanie na informacje i możliwości wyboru osiągnęło niespotykany dotąd poziom.

Dr Ian Banks z Men’s Health Forum Europe będący gościem debaty stwierdził: "Wielu osobom zależy na aktywnym dbaniu o własne zdrowie - ta tendencja może tylko przyczynić się do poprawy wyników leczenia i dobrego samopoczucia pacjentów. Jednak wiele osób w ogóle nie korzysta ze świadczeń zdrowotnych, a dotarcie do grup, które najbardziej potrzebują leków i podstawowej opieki zdrowotnej jest trudne. Utrzymanie równowagi między wiedzą o zdrowiu i tworzeniem sztucznego zapotrzebowania należy do najważniejszych wyzwań stojących przed tym sektorem".

Przez innowacyjność na pozycję lidera

W 2014 r. dział Consumer Health firmy Merck wprowadził na rynek nowe, innowacyjne produkty, kierując się opinią klientów przy ich tworzeniu. Dzięki temu firma zwiększyła swój udział w rynku charakteryzującym się dużą konkurencyjnością i rosnącym znaczeniem tendencji i potrzeb klientów.

Godny odnotowania przykład to wprowadzenie Seven Seas Perfect 7 - produktu stworzonego specjalnie dla potrzeb kobiet i mężczyzn w dojrzałym wieku. Oferta Perfect7, obejmująca jeden produkt przeznaczony specjalnie dla kobiet i jeden dla mężczyzn - to suplement diety łączący naturalne źródła tłuszczu ryb morskich bogate w kwasy Omega-3 z najważniejszymi witaminami i minerałami.

Innowacja ta powstała w oparciu o szczegółowe dane pozyskane z zakrojonych na szeroką skalę badań konsumentów. Dane te posłużyły działom badań i rozwoju oraz marketingu do wypracowania rozwiązań wychodzących naprzeciw pragnieniu klientów, by "dłużej być i czuć się młodym". Jest to przykład odkrywczego podejścia działu Consumer Health w tworzeniu innowacji ukierunkowanych na klienta.

Finansowy sukces katalizatorem dyskusji

Dział Consumer Health firmy Merck odgrywa coraz aktywniejszą rolę w swoim sektorze, nie tylko stymulując dyskusję na temat jego przyszłości, ale też stale osiągając dobre wyniki finansowe dzięki nieustannemu naciskowi na kluczowe i strategiczne marki, a także innowacje produktowe.

W III kw. 2014 r. dział odnotował wzrost organiczny na poziomie 1,4% w stosunku do świetnego już wyniku z III kw. 2013 r., a także dynamikę wzrostu na poziomie 5% w ujęciu "year to date" (okres od początku roku do dnia sporządzenia sprawozdania z wyników). Łączna wartość sprzedaży w ujęciu "year to date" wynosi aktualnie 569,1 mln EUR. W analogicznym okresie 2013 r. wskaźnik ten wyniósł 561,8 mln EUR. Sprzedaż kwartalna kształtuje się na poziomie 204.1 mln EUR dzięki dużej dynamice wzrostu, głównie na rynkach wschodzących, w tym m.in. Brazylii, Wenezueli, Malezji, Indonezji i RPA.

Wśród marek strategicznych Merck znaczny wzrost odnotowały Femibion, Seven Seas i Neurobion. Ponadto III kw. 2014 r. marki te zamknęły zyskiem (EBITDA przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych) w wysokości 48,6 mln EUR, co stanowi 16,5% spadek w stosunku do bardzo dobrego wyniku w okresie analogicznym poprzedniego roku.

Uwagi dla wydawcy:

- Debata na wysokim szczeblu zatytułowana "Tendencje, wyzwania i szanse w branży consumer health - ewolucja czy rewolucja?" odbyła się 28 listopada 2014 r. w Muzeum Nauki w Londynie. Więcej informacji, w tym zdjęcia i filmy, można znaleźć tutaj.

- Merck na FacebookuTwitterzeLinkedIn

- Zdjęcia i materiały wideo firmy Merck znajdują się tutaj.

Dział Consumer Health firmy Merck

Marki działu Consumer Health firmy Merck, takie jak Neurobion®, Bion®, Nasivin®, Seven Seas®, Dolo-Neurobion® i Femibion®, należą do najbardziej innowacyjnych marek na kluczowych rynkach. Produkty te są owocem zaawansowanych badań naukowych i cieszą się zaufaniem konsumentów. Dział Consumer Health działa na ponad 40 rynkach na świecie, zatrudniając ok. 2 tys. pracowników. Od roku 2014 w portfelu spółki znajdują się marki o łącznych przychodach powyżej 1 mld USD w skali roku. Consumer Health jest działem Grupy Merck z siedzibą główną w Darmstadt (Niemcy).

Merck Group

Firma Merck to lider branży farmaceutycznej i chemicznej, wytwarzający nowoczesne i innowacyjne produkty najwyższej jakości. Ok. 39 tys. pracowników firmy zatrudnionych w 66 krajach działa na rzecz poprawy jakości życia pacjentów, wspiera swoich klientów w odnoszeniu sukcesów i stawianiu czoła globalnym wyzwaniom. W 2013 r. łączne przychody czterech działów Merck - Merck Serono, Consumer Health, Performance Materials oraz Merck Millipore - wyniosły 11,1 mld EUR.

Merck jest najstarszą firmą branży farmaceutycznej i chemicznej na świecie. Od roku 1668 nasza marka to synonim innowacyjności, sukcesu w biznesie i odpowiedzialnej przedsiębiorczości. Rodzina, która założyła spółkę, pozostaje większościowym udziałowcem w firmie po dziś dzień. Jesteśmy rodziną Merck i posiadamy światowe prawa do nazwy i marki Merck. Jedynym wyjątkiem jest Kanada i USA, gdzie występujemy pod nazwą EMD.

Wszystkie komunikaty prasowe firmy Merck przekazywane są drogą poczty elektronicznej i jednocześnie są publikowane na stronie internetowej Merck. Internetowej rejestracji, zmiany opcji i anulowania subskrypcji można dokonać za pośrednictwem strony: www.merckgroup.com/subscribe.

Źródło: Merck

KONTAKT:

Merck

Lars Atorf

Telefon +49 6151 856-3114

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.11.2014, 10:43
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ