Newsletter

JDE Peet’s ogłasza dobre wyniki za I półrocze 2020 roku

05.08.2020, 12:45aktualizacja: 05.08.2020, 12:45

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

1
1
Pomyślne wyniki wskazują na trwałość działalności podmiotów i marek wchodzących w skład Grupy.

- Rekordowy wzrost sprzedaży pakowanych produktów konsumenckich (CPG) do spożycia w domu napędzają rynki rozwinięte;

- Wynik w zakresie pakowanych produktów konsumenckich w znacznym stopniu równoważy sprzedaż produktów do spożycia poza domem;

- Znaczna poprawa w zakresie produktów przeznaczonych do spożycia poza domem począwszy od czerwca;

- Skorygowany wzrost EBIT (zysku przed opodatkowaniem i odsetkami) w ujęciu organicznym o wartości 10,5% do kwoty 642 mln EUR;

- Zysk bazowy wzrósł o 12,0%; zysk bazowy na akcję osiągnął poziom 0,79 EUR [1];

- Spadek wskaźnika zadłużenia do 3,4x z 4,2x na koniec roku finansowego 2019;

- Pomyślna realizacja pierwszej oferty publicznej.

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- Wiadomość od Casey'a Kellera, dyrektora generalnego JDE Peet’s

Niniejszy komunikat prasowy zawiera multimedia. Pełna wersja jest dostępna pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20200803005830/en/

„Grupa JDE Peet's osiągnęła solidne wyniki w pierwszej połowie 2020 r., co wskazuje na trwałość podmiotów i marek wchodzących w skład Grupy mimo bezprecedensowych trudności ekonomicznych i społecznych związanych z COVID-19. Nasza zbilansowana oferta kaw i herbat umożliwiła nam szybkie dostosowanie się do błyskawicznie zmieniających się zwyczajów konsumentów po dynamicznym przejściu z napojów spożywanych poza domem na produkty przeznaczone do spożycia w domu. Na początku kryzysu nasz zespół podjął aktywne działania, aby zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo pracowników na świecie oraz chronić nasze operacje biznesowe, umożliwiając nam obsługę klientów i konsumentów bez zakłóceń w dostawach. Mimo niestabilnej sytuacji osiągnęliśmy bardzo znaczny skorygowany wzrost EBIT, co wynika ze skupienia się na konkretnej linii działalności oraz zdyscyplinowanego podejścia do zarządzania kosztami. Ponadto jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu polegającego na zmniejszeniu zadłużenia. Od czerwca obserwujemy wznowienie działalności opartej na produktach przeznaczonych do spożycia poza domem w miarę powrotu lokalnych rynków do sytuacji sprzed ograniczeń. Ze względu na silną ofertę produktów i zróżnicowane kanały sprzedaży znajdujemy się w idealnej sytuacji, jeśli chodzi o dalsze zwiększanie udziału w rynku, stawiając sobie za podstawowy cel sprostanie potrzebom i tworzenie możliwości dla naszych klientów i konsumentów na całym świecie".

Prognoza

W pierwszej połowie 2020 r. na JDE Peet's miała wpływ pandemia COVID-19, która postawiła Grupę, pracowników, klientów i dostawców w bezprecedensowej sytuacji. W czasie kryzysu nasz główny cel pozostał niezmieniony, a było nim zapewnianie zdrowie i bezpieczeństwa pracowników oraz zachowanie ciągłości działalności. Nasza spółka i cała grupa podmiotów w segmencie kawy i herbaty wykazała się odpornością w szczytowym punkcie kryzysu związanego z COVID-19 pomimo niepewnej sytuacji gospodarczej na świecie. Nasza globalna sieć produkcji i dostaw w połączeniu z szeroką ofertą zaufanych marek i solidnymi, zróżnicowanymi metodami wprowadzania produktów na rynek sprawiły, że znaleźliśmy się w dobrej pozycji, aby w przyszłości przetrwać niepewną sytuację gospodarczą.

Chociaż wpływ COVID-19 na rynki globalne nie jest jeszcze znany, dostrzegamy pozytywne oznaki poprawy począwszy od czerwca, kiedy rynki zaczęły się otwierać. Zakładając, że ten trend będzie postępować, oczekujemy dodatniego wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym za rok finansowy 2020. Oczekujemy również, że skorygowany wzrost EBIT za rok finansowy 2020 ukształtuje się w perspektywie średnio- do długoterminowej w zakresie 5-8% dzięki wzmożonym działaniom marketingowym i promocyjnym w II połowie roku. Znajdujemy się na dobrej drodze, aby ograniczyć zadłużenie do

[1] Zysk bazowy (na akcję) nie uwzględnia wszystkich pozycji korygujących (po opodatkowaniu). Więcej informacji można znaleźć w okresowych sprawozdaniach finansowych. Dane na akcję podane na podstawie średniej liczby akcji pro forma wynoszącej 499 milionów.

Aktualizacja dotycząca COVID-19

Od czasu wybuchu pandemii COVID-19 podjęliśmy aktywne środki zabezpieczające, aby chronić zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników i ciągłość naszej działalności. Za pośrednictwem naszych marek przeznaczyliśmy ponad 20 milionów kubków kawy i herbaty na rzecz sektora opieki zdrowotnej i banków żywności.

Środki podejmowane przez rządy na całym świecie w celu ograniczenia skali epidemii spowodowały zauważalne przejście ze spożywania kawy i herbaty poza domem w kierunku ich konsumpcji w domu oraz znaczny wzrost sprzedaży internetowej. Te tendencje pomogły w osiąganiu dobrych wyników w odniesieniu do większości podmiotów zajmujących się produkcją pakowanych produktów konsumenckich – szczególnie na rynkach rozwiniętych – jednak miały negatywny wpływ na wyniki dotyczące produktów spożywanych poza domem. Epidemia miała największy wpływ na naszą działalność w ujęciu całościowym w kwietniu i maju. W czerwcu nastąpiło wznowienie działalności Grupy w zakresie produktów spożywanych poza domem.

Nasze zespoły stale ściśle monitorują rozwój pandemii i związanych z nią zmian w zachowaniach konsumentów, aby zapewnić sprostanie popytowi ze strony klientów i konsumentów oraz odpowiednie dostosowanie naszej działalności do sytuac

W I połowie 2020 r. całkowita sprzedaż spadła o 1,1% w ujęciu organicznym. Sprzedaż pakowanych produktów konsumenckich wzrosła we wszystkich segmentach, w dużej mierze rekompensując wpływ COVID-19 na naszą działalność związaną ze sprzedażą produktów przeznaczonych do spożycia poza domem, stanowiącą około 25% całkowitej sprzedaży. Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym jest związany z wielkością/miksem sprzedaży o wartości -0,9% i zmianami cen rzędu -0,2%. Przejęcia netto doprowadziły do zwiększenia sprzedaży o 0,1%, a zmiany kursów walut miały negatywny wpływ o wartości 1,8%. Całkowita wykazana sprzedaż spadła o 2,9% do 3236 mln EUR.

Skorygowany EBIT zwiększył się w ujęciu organicznym o 10,5% do 642 mln EUR w wyniku dwucyfrowego wzrostu we wszystkich trzech segmentach pakowanych produktów konsumenckich oraz segmencie Peet's, zrównoważonego spadkiem w segmencie produktów spożywanych poza domem. Przy uwzględnieniu wpływu zmian kursów walut i zakresu działalności skorygowany EBIT zwiększył się o 9,1%.

Zysk bazowy – z wyłączeniem pozycji nadzwyczajnych – zwiększył się o 12,0% do 393 mln EUR ze względu na wyższy zysk operacyjny, częściowo zrównoważony przez wyższe należności podatkowe. Wolne przepływy pieniężne w wysokości 402 mln EUR objęły koszty związane z pierwszą ofertą publiczną i wyższe poziomy zapasów wymagane do utrzymania ciągłości działalności w czasie kryzysu COVID-19.

Zadłużenie netto spadło do 3,4x zadłużenia netto w stosunku do skorygowanego EBITDA w porównaniu do 4,2x na koniec roku finansowego 2019 Grupa odnotowuje dalsze postępy w realizacji priorytetu zmniejszania zadłużenia i jest na dobrej drodze, aby ograniczyć zadłużenie do poziomu

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 05.08.2020, 12:45
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ