Newsletter

1 lipca – Dzień Polskiej Borówki

01.07.2020, 10:55aktualizacja: 01.07.2020, 10:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dzień Polskiej Borówki 2020 (1)
Dzień Polskiej Borówki 2020 (1)
Pojawiły się pierwsze polskie borówki. Borówki z polskich plantacji będą dostępne tylko przez 3 miesiące. Cieszmy się nimi i wartościami na jakich plantatorzy tego owocu opierają swój sukces. Inauguracji sezonu towarzyszyły słowa podziękowania i szacunku dla pracy przy zbiorach i przy całorocznej pielęgnacji krzewów.

Dzień Polskiej Borówki to symboliczny początek zbiorów borówki w naszym kraju. Jak każe tradycja, pierwszej degustacji dokonał najmłodszy członek borówkowej społeczności. W tym roku był to 11-miesięczny Mikołaj Wichłacz z Dobrzan, w powiecie stargardzkim, w Zachodniopomorskim.

Ulubiony superowoc dietetyków

Borówka podbiła rankingi najzdrowszych owoców na świecie. W Polsce zdobyła w tym roku tytuł ulubionego owocu dietetyków.

„Borówki słusznie zapracowały na miano superowocu. Są nieocenione w zapobieganiu czynnikom ryzyka chorób cywilizacyjnych. Miażdżycy, cukrzycy, otyłości czy zespołowi metabolicznemu. Spowalniają procesy starzenia komórek, w tym mózgowych, działają przeciwwolnorodnikowo i ochronnie na struktury DNA. Do tego są produktem niskoenergetycznym o wysokiej gęstości odżywczej, bogatym w aktywne związki roślinne o działaniu prozdrowotnym” – mówi dr Justyna Bylinowska, dietetyk, redaktor naczelna Dietetycy.org.pl.

„1 lipca to święto z akcentem na integrację i promocję miejsc produkcji. Naszym branżowym celem jest edukacja konsumentów i rozwój rynku. Chcemy by konsumenci, zwłaszcza młodzież, wiedzieli, że borówka jest uprawiana w Polsce, jest hitem naszego eksportu, bo ma wyjątkowe walory smakowe. W Polsce mamy bardzo dobry klimat do uprawy owoców jagodowych” - mówi Witold Boguta, prezes zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Popularność borówki systematycznie rośnie. W sezonie 2019 już 71% Polaków jadło borówkę, to siedem osób na dziesięć. Danych dostarczył, podsumowujący sezon, sondaż Kantar realizowany w ramach „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców”.

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji kampanii „Czas na polskie superowoce!”. Patronat honorowy: Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 01.07.2020, 10:55
Źródło informacji Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ