Newsletter

Bon turystyczny trafi do ponad 6 mln dzieci

26.06.2020, 22:20aktualizacja: 26.06.2020, 22:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PARP/ Tarcza Antykryzysowa dla Biznesu - grafika
PARP/ Tarcza Antykryzysowa dla Biznesu - grafika
Polski Bon Turystyczny to zainicjowane przez prezydenta RP Andrzeja Dudę rozwiązanie wspierające zarówno polskie rodziny, jak i branżę turystyczną. Będą mogły z niego skorzystać osoby, które pobierają świadczenie 500+ i przeznaczyć go na wypoczynek w Polsce.

Właśnie Polskiemu Bonowi Turystycznemu poświęcone było webinarium z cyklu „Tarcza Antykryzysowa dla przedsiębiorców”, które 24 czerwca zorganizowały Ministerstwo Rozwoju i PARP.

Sejm uchwalił ustawę o Polskim Bonie Turystycznym 19 czerwca. 30 czerwca projektem ma się zająć senacka komisja. „Jeżeli ustawa byłaby przyjęta w lipcu, to rozwiązania prawne chcielibyśmy wdrożyć jeszcze w tym samym miesiącu. Są one bardzo oczekiwane przez branżę turystyczną” - mówił w trakcie webinarium Paweł Mucha, zastępca szefa Kancelarii Prezydenta RP. Podkreślał także, że bon służy bezpośrednio 6 milionom polskich dzieci.

„To 500 zł do dyspozycji na każde dziecko. W przypadku dzieci z niepełnosprawnością dajemy dodatkowy bon także w wysokości 500 zł. To środki, które mogą być wykorzystane bezpośrednio - czy to w trakcie pobytu wakacyjnego, czy feryjnego” - uzupełnił Mucha.

O szczegółach programu mówił w trakcie webinarium dr Dominik Borek, zastępca dyrektora w Departamencie Turystyki Ministerstwa Rozwoju. Według niego wartość programu opiewa na kwotę między 3,6 a 4 mld zł do końca 2021 roku.

Z bonu ma skorzystać ponad 6 milionów dzieci do 18. roku życia, w tym blisko 300 tys. z różnego typu niepełnosprawnościami. „Programem zostaną także objęte maluchy, które urodzą się trakcie jego trwania oraz dzieci, które uzyskają wtedy orzeczenie o niepełnosprawności” - mówił dr Borek. W podobnym tonie wypowiadał się Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej w Polskiej Organizacji Turystycznej. „To przełomowy projekt. Polski Bon Turystyczny nie tylko wspiera rodziny i dzieci, ale i polską turystykę, bo jest impulsem do wyjazdu krajowego. Dzięki niemu poznamy nowe atrakcje, zobaczymy nowe miejsca” - przekonywał Janowski.

Bon, powiązany ze świadczeniem 500+, jest uzupełnieniem tego wsparcia. Ma zmniejszyć nierówności dochodowe w Polsce. Intencją projektu jest zwiększenie aktywności turystycznej Polaków oraz wsparcie turystyki krajowej w obszarze mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw.

Aby skorzystać z bonu, należy zarejestrować się na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. „Całość operacji związanych z obsługą bonu będzie odbywać się w naszym systemie. Uprawnionymi są osoby pobierające świadczenie 500 plus. Poza tym stworzymy możliwość zgłaszania dzieci z niepełnosprawnością, którym przysługują dodatkowe pieniądze” - mówił Rafał Truszkowski, wicedyrektor Departamentu Rozwoju Usług IT z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Po uwierzytelnieniu się w systemie osoba uprawniona będzie miała dostęp do listy miejsc, w których taki bon może być realizowany. Można będzie wybrać jedno z nich, sprawdzić, co jest atrakcyjnego w pobliżu, a następnie zarezerwować pobyt, podając kod swojego bonu. „Bon będzie elektroniczny, w formie ciągu cyfr, który będziemy podawać, chcąc dokonać płatności. W swoim profilu klient będzie widział, ile mu jeszcze pieniędzy zostało” - opisywał Truszkowski.

W programie będą mogli uczestniczyć przedsiębiorcy organizujący imprezy realizowane na terenie Polski, z drugiej strony przedsiębiorcy, którzy świadczą usługi hotelarskie. „Mamy tu na myśli bardzo szerokie spektrum podmiotów, łącznie z właścicielami gospodarstw agroturystycznych. Jeśli chodzi o turystyczne obiekty noclegowe, które mają 10 i więcej pokoi, jest ich w Polsce ponad 11 tys. Ale grupa beneficjentów programu będzie większa, bo np. rolnicy często wynajmują 1 czy 2 pokoje” - mówił Borek.

Poza wspomnianymi powyżej podmiotami bony będą mogły też realizować organizacje pożytku publicznego, zarówno w zakresie usług hotelarskich jak i pakietów turystycznych. „W tym przypadku imprezy te muszą być organizowane okazjonalnie, na zasadach niezarobkowych, dla ograniczonej grupy osób” - dodał Borek.

Kolejne webinarium z cyklu „Tarcza antykryzysowa dla biznesu” odbędzie się w poniedziałek, 29 czerwca i będzie dotyczyło prowadzenia biznesu w czasach pandemii na przykładzie branży turystycznej.

Więcej informacji oraz szczegółowy harmonogram webinariów: www.parp.gov.pl/tarcza.

Partnerami cyklu „Tarcza antykryzysowa dla biznesu” są Ministerstwo Finansów, Krajowa Administracja Skarbowa, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Agencja Rozwoju Przemysłu, Polski Fundusz Rozwoju, Urząd Zamówień Publicznych, Bank Gospodarstwa Krajowego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.06.2020, 22:20
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ