Newsletter

Zynga zawiera umowę w sprawie przejęcia stambulskiej spółki Peak, twórcy jednych z najpopularniejszych gier franczyzowych na urządzenia mobilne „Toon Blast” i „Toy Blast”

02.06.2020, 12:39aktualizacja: 02.06.2020, 12:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zynga - raport (1)
Zynga - raport (1)
• „Toon Blast” i „Toy Blast" dołączają do portfolio stałych franczyz spółki Zynga, które liczy teraz osiem gier.
<p>• Wzrost liczby dziennych aktywnych użytkowników gier Zynga o ponad 60%.
<p>• Utalentowane zespoły Zynga i Peak łączą siły na rzecz wspólnego szybszego wzrostu.
<p>• Peak zachowa swoją unikatową kulturę kreatywności i tożsamość marki.
<p>• Transakcja przejęcia ma zostać sfinalizowana w III kw. 2020 r.
<p>• Zynga aktualizuje prognozy finansowe za II kw. i pełny rok 2020 bez uwzględnienia udziału Peak.
<p>• Dziś o 5:00 czasu pacyficznego odbędzie się sesja pytań i odpowiedzi na żywo z udziałem zarządu.

SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE) -- Zynga Inc. (Nasdaq: ZNGA), globalny lider w dziedzinie rozrywki interaktywnej, ogłosił dzisiaj zawarcie ostatecznej umowy przejęcia za kwotę 1,8 miliarda dolarów Peak, jednej z odnoszących największe sukcesy międzynarodowe spółek z branży gier mobilnych. Wkładem Peak będzie solidny, stuosobowy zespół i dwie stałe franczyzy, „Toon Blast” i „Toy Blast”, które konsekwentnie zajmowały miejsca odpowiednio w pierwszej dziesiątce i dwudziestce najlepiej zarabiających gier na iPhone w USA przez ponad 2 lata. Te franczyzy znacznie zwiększają skalę oferty gier live spółki Zynga i będą stanowić dodatkowy czynnik zwiększający zyski w nadchodzących latach. Ponadto Peak wzbogaci nową ofertę gier Zynga o dodatkowe projekty na wczesnym etapie rozwoju.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20200601005142/en/

Spółka Peak, założona w 2010 r. przez Sidara Sahina, opracowała cieszące się ogromną popularnością gry „Toon Blast" i „Toy Blast". Gry "Toon Blast" i "Toy Blast”, znane z innowacyjności, kreatywności i znakomitego designu, spopularyzowały mechanikę opartą na spadaniu elementów w grach logicznych, które polegają na dopasowaniu trzech elementów, a do tego obecnie przyciągnęły zaangażowanych fanów z całego świata, osiągając wysokie noty w branży, jeśli chodzi o retencję graczy. Łącznie „Toon Blast” i „Toy Blast” mają średnio ponad 12 milionów aktywnych użytkowników mobilnych dziennie. Zgodnie z oczekiwaniami Peak zwiększy średnią liczbę dziennych aktywnych użytkowników gier Zynga o ponad 60%, wzmacniając międzynarodową bazę odbiorców produktów spółki.

„To dla nas zaszczyt, że możemy powitać Sidara i jego zespół w firmie Zynga. Peak jest jednym z najlepszych producentów gier logicznych, więc cieszymy się niezmiernie, że dołączy do nas jej kreatywny i pełen pasji zespół – stwierdził Frank Gibeau, dyrektor generalny Zyngi. - Dzięki „Toon Blast” i „Toy Blast", uzupełnimy naszą ofertę gier live do ośmiu stałych franczyz, znacznie zwiększając globalną bazę graczy i uzupełniając interesującą ofertę nowych gier. Jako jeden zespół możemy rozwijać się szybciej”.

„Ta współpraca ma ogromne znaczenie nie tylko dla spółek Zynga i Peak, ale również dla całego sektora gier – powiedział Sidar Sahin, założyciel i dyrektor generalny Peak. - Obydwie spółki dzielą wspólną wizję – łączenie ludzi poprzez gry. Kultura spółki Peak opiera się na niestrudzonych poszukiwaniach wiedzy i postępie, więc rozpoczynamy ten nowy rozdział wspólnie z Zyngą, maksymalnie angażując się w rozwój naszej niepowtarzalnej kultury. Bardzo się cieszymy na przyszłą wspólną pracę i nowe osiągnięcia”.

Zynga przejmie spółkę Peak w 100% za 1,8 miliarda dolarów, co stanowi około 900 milionów dolarów w gotówce i około 900 milionów dolarów w akcjach zwykłych Zyngi (wyemitowanych po średniej cenie zamknięcia ważonej wielkością obrotów w trzydziestodniowym okresie rozliczeniowym zakończonym 29 maja 2020 r.). Ostateczna kwota transakcji płatna z góry będzie również obejmować zwyczajowe korekty dokonywane przy zamknięciu, a oczekiwane zamknięcie transakcji nastąpi w III kw. 2020r.

Informacja wydawcy:

Materiały graficzne i przeznaczone do emisji są dostępne pod linkiem: https://bit.ly/ZyngaKeyArtandVideo

Aktualizacja danych za II kw. i cały rok 2020

Z powodu wzmocnienia portfolio gier live Zynga aktualizuje prognozy finansowe za II kw. i cały rok 2020.

Niniejsza aktualizacja nie obejmuje wkładu spółki Peak, ponieważ transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, które jest planowane na III kw. 2020 r.

Informacje o transmisji internetowej i telekonferencji

Dzisiaj o 5:00 czasu pacyficznego (8:00 czasu wschodniego) zarząd Zynga zorganizuje telekonferencję w celu omówienia szczegółów transakcji i aktualizacji prognoz spółki za II kw. i cały rok 2020.

Telekonferencja jest dostępna za pośrednictwem http://investor.zynga.com. Retransmisja będzie dostępna na stronie po konferencji lub pod następującymi numerami:

• Bezpłatna linia telefoniczna: (800) 537-0745

• Numer dla połączeń międzynarodowych (253) 237-1142

• Nr id. konferencji: 1994758

Zynga Inc.

Zynga jest światowym liderem w dziedzinie interaktywnej rozrywki, którego misją jest zbliżanie do siebie ludzi z całego świata za pośrednictwem gier. Już ponad miliard osób miało bezpośrednią styczność z takimi tytułami tej firmy jak CSR Racing™, Empires & Puzzles™, Merge Dragons!™, Merge Magic!TM, Words With Friends™ i Zynga Poker™. Gry Zynga dostępne są w ponad 150 krajach świata na wielu platformach społecznościowych i urządzeniach mobilnych. Powstała w 2007 r. spółka ma siedzibę główną w San Francisco i biura w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Indiach, Turcji i Finlandii. Więcej informacji na stronie www.zynga.com lub na profilach Zynga na Twitterze, Instagramie, Facebooku oraz na blogu Zynga.

Peak

Peak jest czołową spółką z branży gier mobilnych dysponującą zespołem ludzi, którzy cenią sobie ciągły rozwój. Peak uważa, że najlepsze produkty są owocem pracy utalentowanych osób z niezależnych zespołów, którym zależy na efektach. Peak obecnie dysponuje dwoma zajmującymi czołowe miejsca w rankingach grami franczyzowymi na urządzenia mobilne – „Toon Blast” and „Toy Blast” -- które konsekwentnie zajmowały miejsca odpowiednio w pierwszej dziesiątce i dwudziestce najlepiej zarabiających gier na iPhone w USA przez ponad 2 lata, łącznie przyciągając ponad 12 milionów aktywnych użytkowników mobilnych dziennie. Spółka Peak, założona w 2010 r., ma siedzibę w tureckim Stambule. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie www.peak.com

Wypowiedzi prognozujące

Niniejszy komunikat prasowy zawiera wypowiedzi prognozujące, obejmujące wypowiedzi dotyczące: naszej prognozy na II kwartał i cały rok pod nagłówkiem „Aktualizacja danych za II kw. i cały rok 2020”, „Uzgodnienie zaktualizowanej prognozy na II kw. 2020 r. z zastosowaniem i bez zastosowania GAAP” oraz „Uzgodnienie zaktualizowanej prognozy na rok podatkowy 2020 z zastosowaniem i bez zastosowania GAAP” oraz wypowiedzi odnoszące się m.in. do: naszej zdolności do osiągnięcia spodziewanych korzyści z przejęcia Peak Oyun Yazilim ve Pazarlama Anonim Şirketin („Peak”), w tym powiększenia naszej grupy odbiorców na świecie, wzrostu średniej dziennej liczby aktywnych użytkowników gier (Mobile DAU) oraz poprawy naszych zdolności produkcyjnych i ogólnych wskaźników rozwojowych; ceny przejęcia Peak; formy i przydziału wynagrodzenia z transakcji; czasu spodziewanego zakończenia transakcji; oraz naszej zdolności uzyskania prognozowanych wyników finansowych, w tym celów w zakresie przychodów, portfela zamówień, dochodu i marży. W wypowiedziach prognozujących często pojawiają się słowa „przewidywania”, „prognozowany”, „planowany”, „zamierza”, „będzie”, „spodziewany”, „uważa”, „cel”, „oczekuje” oraz stwierdzenia w czasie przyszłym. Pomyślne osiągnięcie celów objętych takimi wypowiedziami prognozującymi wiąże się z przyjęciem określonych założeń i jest obarczone istotnymi czynnikami ryzyka i niepewności. Nie należy przywiązywać nadmiernej wagi do wypowiedzi prognozujących, ponieważ opierają się one na informacjach dostępnych dla nas w dniu ich formułowania. Nie mamy obowiązku aktualizacji takich wypowiedzi. Więcej informacji i szczegółów na temat ryzyka, niepewności i założeń można znaleźć w naszych publicznych wnioskach składanych w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd („SEC”), których kopie można uzyskać na stronie internetowej poświęconej relacjom z inwestorami: http://investor.zynga.com lub na stronie SEC www.sec.gov.

Kluczowe wskaźniki operacyjne

Zarządzanie naszym przedsiębiorstwem opiera się na śledzeniu szeregu wskaźników operacyjnych, w tym dziennej liczby aktywnych użytkowników naszych gier na urządzenia mobilne („Mobile DAU”), która rejestrowana jest i szacowana przy pomocy naszych wewnętrznych systemów analitycznych. Wartość Mobile DAU i innych wskaźników operacyjnych określamy wykorzystując wewnętrzne dane firmy zgromadzone w oparciu o śledzenie aktywności na kontach użytkowników. Korzystamy również z informacji przekazanych przez osoby trzecie, w tym dotyczących zewnętrznych logowań do sieci od dostawców platform, co pozwala nam ustalić, czy ten sam użytkownik jest zalogowany na dwóch lub więcej kontach użytkownika.

„Mobile DAU” to liczba osób, które zagrały w jedną z naszych gier na urządzenia mobilne w ciągu danego dnia. Średnie Mobile DAU dla określonego okresu stanowi średnią wartości Mobile DAU za każdy dzień tego okresu. W ramach tego wskaźnika jedna osoba grająca w dwie różne gry na urządzenia mobilne tego samego dnia liczona jest jako 2 DAU. Wskaźnik ten pozwala nam mierzyć zaangażowanie odbiorców.

Wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP

Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP, które stanowią uzupełnienie naszego skonsolidowanego sprawozdania finansowego przygotowanego zgodnie z Amerykańskimi GAAP (ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości) („Sprawozdanie finansowe GAAP”). Zarząd wykorzystuje wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP na potrzeby wewnętrznej analizy wyników finansowych w celu oceny wyników operacyjnych i płynności. Nasze wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP mogą być odmienne od wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP wykorzystywanych przez inne firmy.

Prezentacja naszych wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP nie powinna być analizowana w oderwaniu od, zamiast lub w sposób nadrzędny wobec naszego sprawozdania finansowego GAAP. Jesteśmy przekonani, że zarówno zarząd, jak i inwestorzy mogą skorzystać na zastosowaniu naszych wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP przy analizie naszych wyników oraz do celów planowania, prognozowania i analizowania przyszłych okresów. Sądzimy, że nasze wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP będą użyteczne dla inwestorów, ponieważ zapewniają one większą przejrzystość w odniesieniu do kluczowych wskaźników finansowych, które wykorzystujemy przy podejmowaniu decyzji operacyjnych oraz ze względu na to, że nasi inwestorzy i analitycy wykorzystują je przy ocenie kondycji naszej działalności.

W poniższych tabelach przedstawiamy uzgodnienia naszych wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP wykorzystanych w niniejszym komunikacie prasowym z najbardziej bezpośrednio porównywalnymi wskaźnikami finansowymi GAAP. Ze względu na następujące ograniczenia naszych wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP, należy rozpatrywać te wskaźniki przedstawione w niniejszym komunikacie wraz z naszymi sprawozdaniem finansowym GAAP.

Główne ograniczenia naszych wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP:

• Wartość portfela zamówień nie odzwierciedla faktu, że zaliczamy na poczet przyszłych okresów i wykazujemy przychody z gier online i przychody z niektórych transakcji reklamowych w oparciu o szacunkowy średni czas grania osób płacących za trwałe przedmioty wirtualne lub w oparciu o wykorzystanie w przypadku krótkotrwałych przedmiotów wirtualnych.

• Skorygowany zysk EBITDA nie obejmuje wpływu kosztów płatności w formie akcji własnych, wydatków związanych z transakcją przejęcia, korekty wartości godziwej warunkowej zapłaty i rozliczeń prawnych oraz powiązanych kosztów prawnych.

• Skorygowany zysk EBITDA nie odzwierciedla rezerw na lub korzyści ze zwolnienia z podatku dochodowego i nie obejmuje innych dochodów (kosztów) netto, do których należą dodatnie i ujemne różnice kursowe oraz zyski i straty z tytułu zbycia aktywów, koszty i dochody odsetkowe; oraz

• Skorygowany zysk EBITDA obejmuje amortyzację środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Chociaż amortyzacja stanowi koszt niepieniężny, składniki aktywów podlegające amortyzacji mogą wymagać wymiany w przyszłości.

Wersja źródłowa informacji na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200601005142/en/

Źródło: Zynga

KONTAKT

Kontakt z inwestorami:

Rebecca Lau

e-mail: Investors@zynga.com

-

Kontakty dla prasy

Zynga

Sarah Ross

e-mail: Sarah@zynga.com

-

Peak

Barlas Cevikus

e-mail: Barlas@peak.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 02.06.2020, 12:39
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ