Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Są dwa powody, dla których powinno się dziś mówić o roli warzyw i owoców w naszej diecie. Po pierwsze dostarczają bardzo silnych antyoksydantów, po drugie stymulują nasz układ odpornościowy. Wszystkie wirusy wywołują stany zapalne górnych dróg oddechowych, musimy zatem mieć w diecie dużo czynników działających przeciwzapalnie - bardzo dużo antyoksydantów. To jest dobry czas, by docenić rolę warzyw i owoców w naszej diecie.
Nasze zakupy w czasie pandemii
Dietetycy zalecają, aby warzywa i owoce stanowiły co najmniej połowę tego, co zjadamy. Zaledwie o 12% Polaków można powiedzieć, że w marcu spełnili ten warunek. Jednocześnie odnotowany został nieznaczny wzrost wartości wskaźnika „Wczoraj na talerzu” obrazującego jakość naszej diety. W marcu mniej Polaków niż w lutym (22% wobec 26%) odżywiało się bardzo źle, czyli warzyw i owoców jedli mało lub wcale.
Warzywa i owoce na odporność
Ludzie, którzy są zdrowi i zdrowo się odżywiają, są odporni. Kiedy jemy zdrowo, organizm nawet zainfekowany zwalczy wirusa, choroba się nie rozwinie. Co to znaczy przechodzić zakażenie bez objawów? To znaczy mieć tak silny organizm, że on bez efektów ubocznych potrafi sobie poradzić z chorobą. Teraz, kiedy jest niewiele świeżych owoców i warzyw, powinniśmy kupować nie makaron, a przetwory, soki oraz mrożone warzywa i owoce. Wszystkie mrożone truskawki, maliny, borówki. Często słyszy się, że są bardzo zdrowe, są podstawą diety, ale trzeba pójść krok dalej. Bez nich jesteśmy zbyt słabi, aby sobie poradzić w wielu sytuacjach. Warto o tym pamiętać, idąc na zakupy - przekonuje prof. n. farm. Iwona Wawer.
„Trzeba przestrzegać wszystkich ograniczeń, a z drugiej strony trzeba normalnie funkcjonować i robić zakupy. Warto pamiętać, by te zakupy były racjonalne i aby połowę zakupowego koszyka stanowiły warzywa i owoce. To jest najważniejsze na ten trudny czas” - mówi Urszula Krassowska, dyrektor zarządzająca Public Division, Kantar.
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
#NBKWiO #WczorajnaTalerzu #KANTAR #KZGPWiO #PolskaSmakuje #ZostańWDomu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.03.2020, 11:30 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Eksperci: bez transformacji energetycznej Polska traci 9 mld zł rocznie PAP
Odchodzenie od paliw kopalnych na rzecz odnawialnych i niskoemisyjnych źródeł energii jest konieczne dla wzmocnienia bezpieczeństwa energetycznego i poprawy konkurencyjności - ocenili uczestnicy eksperckiej debaty, która odbyła się w Centrum Prasowym PAP. Wskazali, że każdy rok opóźniający transformację energetyczną kosztuje polską gospodarkę 9 mld zł.- 25.04.2024, 16:44
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
DEKRA Builds on Excellent Fiscal Year 2023
Record Revenue Exceeds Own Expectations.- 25.04.2024, 15:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
T-Mobile otwiera w Warszawie innowacyjny salon Magenta Experience Center PAP
Pierwszy w Polsce Magenta Experience Center sieci T-Mobile został otwarty w 24 kwietnia w warszawskiej Galerii Mokotów. Naszpikowany najnowszymi technologiami salon o powierzchni 240 m2 oprócz standardowych usług oferuje powierzchnię coworkingową i studio do realizacji podcastów.- 25.04.2024, 13:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom