Newsletter

Biznes i nauka - ręka w rękę. Must-have innowacji i rozwoju wielu branż

13.12.2019, 10:23aktualizacja: 13.12.2019, 10:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W dzisiejszym biznesie liczy się kreatywność, szybkość i dążenie do realizacji celów. To sposób na osiągnięcie sukcesu. Nie byłoby to jednak możliwe bez dużej dawki wiedzy merytorycznej. To obecnie must-have. Publikacje naukowe dawno przestały być przeznaczone tylko dla grona naukowego. „Twardy” biznes czerpie z nauki. Wydawnictwa naukowe działają na rynku wraz z wydawnictwami komercyjnymi. Tendencję potwierdza Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Utytułowani naukowcy aktywnie pracują w firmach komercyjnych, korporacjach i przedsiębiorstwach produkcyjnych, budując innowacyjność i wpływając na rozwój projektów. Z badania Głównego Urzędu Statystycznego, które zostało przeprowadzone w 2018 roku, wynika, że w strukturze wewnętrznego personelu badawczo-rozwojowego stopień naukowy (doktora i wyżej) posiadało 39,2 proc. osób. Blisko połowę ogółu osób pracujących w sektorze badawczo-rozwojowym stanowili pracownicy szkolnictwa wyższego. Co to oznacza? Nauka i biznes przenikają się. Proces wymiany wiedzy trwa. Na tej płaszczyźnie cenne są merytoryczne źródła wiedzy naukowej.

70 lat symbiozy nauki i biznesu

„Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne obchodzi w tym roku siedemdziesiątą rocznicę istnienia. Obecnie wydajemy czasopisma, książki i serie wydawnicze. Założeniem jest otwarcie na zróżnicowane zakresy tematyczne oraz najwyższy poziom merytoryczny publikacji - mówi Beata Kozłowska-Chyła, prezes Zarządu Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego. - Publikują u nas autorzy z zakresu ekonomii, finansów, prawa, zarządzania, marketingu i logistyki, i wielu innych. Opracowania są wykorzystywane w środowisku naukowym - nasze czasopisma znajdują się na liście czasopism punktowanych. Są więc w obszarze ścisłego zainteresowania autorów. To jednak nie wszystko. Bardzo dbamy o to, by publikacje były użyteczne dla biznesu. Jesteśmy dumni z tego, że od lat osiągamy sukces w tym zakresie”.

Kooperacje bez granic

W wyniku cyfryzacji nauka działa w przestrzeni bez granic - zarówno w kontekście możliwości pozyskiwania informacji i ich źródeł, jak również w kontekście dosłownym. Na łamach czasopism naukowych trwa dyskurs pomiędzy naukowcami z różnych środowisk i krajów. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne publikuje teksty autorów związanych z ośrodkami naukowymi z Europy i całego świata. „Jest mi niezmiernie miło, że otrzymałem zaproszenie do współpracy od Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego, a także że będę mógł już w tym roku wejść w kooperację z Uniwersytetem Warszawskim. Dzięki rozmowom o współpracy z Wydziałem Zarządzania UW będziemy mieli okazję wspólnie jeszcze bardziej rozwinąć merytorycznie zakres publikacji z obszaru marketingu. Cieszę się, że będę częścią bardzo interesującego projektu” - powiedział prof. Chahid Fourali z London Metropolitan University.

Wydawnictwo ma w swoim portfolio trzy tytuły, które znajdują się na liście czasopism punktowanych. Oznacza to, że publikujący autor otrzymuje punkty za publikację poszczególnych tekstów. Są to: „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, „Praca i Zabezpieczenie Społeczne” oraz „Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego”. „+Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego+ to dobry przykład przenikania się biznesu i nauki. Jest to tytuł teoretycznie skierowany do naukowego środowiska prawniczego, a w praktyce - będący +partnerem+ prawników zajmujących stanowiska w korporacjach, urzędach i spółkach - powiedział prof. dr hab. Alojzy Z. Nowak, dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. - Z ich punktu widzenia +bycie na bieżąco+ z ustawodawstwem jest konieczne. Nasze czasopismo jest narzędziem, z którego mogą po prostu skorzystać. Nie tylko źródłem wiedzy teoretycznej. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku innych tytułów. Bardzo dbamy o praktyczną stronę naszych wydawnictw".

Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. (PWE) specjalizuje się w wydawaniu podręczników akademickich i specjalistycznych publikacji z dziedziny ekonomii, zarządzania, finansów, rachunkowości, bankowości, marketingu, logistyki, statystyki i metod ilościowych, geografii, a także turystyki i gastronomii. PWE stawia sobie za cel posiadanie bogatej oferty tytułowej, z której w każdej chwili wybierze coś dla siebie student, wykładowca, menedżer, przedsiębiorca czy inwestor giełdowy. Autorami książek są najwybitniejsi polscy ekonomiści - przedstawiciele nauki i praktyki gospodarczej. W programie wydawniczym Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego znajdują się też polskie tłumaczenia znanych tytułów literatury światowej. PWE jest również wydawcą czasopism specjalistycznych: „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, „Marketing i Rynek”, „Praca i Zabezpieczenie Społeczne”, „Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego”. Czasopisma docierają do środowisk zawodowych i akademickich z najnowszymi koncepcjami i praktycznym ich zastosowaniem.

KONTAKT:

Monika Sikorska

dyrektor wydawniczy Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego

e-mail: m.sikorska@pwe.com.pl

-

Agnieszka Nowakowska

PR Senior Manager Pełka 360

e-mail: agnieszka.nowakowska@epcreatives.pl

tel. 600 073 558

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.12.2019, 10:23
Źródło informacji Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ