Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski promują czytelnictwo. Nowy spot kampanii społecznej „Mała książka - wielki człowiek”

22.11.2019, 13:26aktualizacja: 22.11.2019, 13:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Instytut Książki/Spot kampanii „Mała książka - wielki człowiek” (1)
Instytut Książki/Spot kampanii „Mała książka - wielki człowiek” (1)
„Zadbaj o książkowy rozwój dziecka” to motyw przewodni kampanii promującej czytelnictwo wśród najmłodszych, której ambasadorami są Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski. W ramach akcji „Mała książka - wielki człowiek” w całej Polsce są rozdawane Wyprawki Czytelnicze.

Spot telewizyjny to kolejny element kampanii mający na celu poinformowanie jak największej liczby dzieci i rodziców o tym niezwykłym przedsięwzięciu.

„Każdy, kto dba o swoje dziecko, powinien czytać mu książki. Bez książek nie jest możliwy prawidłowy rozwój najmłodszych. Czytanie powinno być równie ważne jak oddychanie, jedzenie czy ruch. To wręcz gimnastyka umysłu, a także ćwiczenie wyobraźni. Dobre książki są jak idealnie dobrane składniki odżywcze dla małego dziecka - takie superwitaminy, które pozytywnie wpływają na jego intelektualny rozwój” - mówi reżyser spotu, Jakub Nurzyński.

„Tamara Arciuch, nasza bohaterka, przy okazji różnych czynności dnia codziennego w sposób przewrotny i z poczuciem humoru opowiada, jak +książkowo+ dbać o rozwój dziecka. Podkreśla, jak ważna jest jego więź z rodzicem oraz jak wielkie znaczenie ma czytanie. W roli taty wystąpił Bartek Kasprzykowski” - dodaje scenarzysta spotu, Cezary Zieliński.

Wybór ambasadorów akcji nie był przypadkowy. Inicjatywa Instytutu Książki jest bliska sercu aktorskiego małżeństwa.

„Zdecydowaliśmy się zostać ambasadorami tej akcji, dlatego że sami czytamy naszemu dziecku i widzimy, jakie są efekty tego czytania” - wyjaśnia Bartłomiej Kasprzykowski.

Od listopada spot kampanii społecznej można zobaczyć na antenie stacji Polsat i TVN, jak również na fanpage’u „Mała książka - wielki człowiek”. W grudniu będzie również emitowany w TVP1, TVP2 oraz na platformach internetowych VOD: TVP VOD, Player.pl, RMFON. Dodatkowo spot można usłyszeć na antenie RMF FM. Za kreację i produkcję spotu jest odpowiedzialny Orient Film.

„Mała książka - wielki człowiek” to kampania prowadzona przez Instytut Książki nieprzerwanie od grudnia 2017 roku. Od tego czasu na oddziałach położniczych szpitali w całej Polsce rozdawane są Wyprawki Czytelnicze wszystkim nowo narodzonym dzieciom, a od 2018 roku specjalne książkowe pakiety trafiają także do dzieci w wieku przedszkolnym. Każdy przedszkolak, który przyjdzie z rodzicem do biblioteki biorącej udział w projekcie, otrzyma w prezencie książkę „Pierwsze czytanki dla…” z ilustracjami artysty Józefa Wilkonia.

Do tej pory Instytut przekazał małym czytelnikom 800 tysięcy książek.

Projekt realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 22.11.2019, 13:26
Źródło informacji Instytut Książki
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ