Newsletter

Najnowszy ranking FMCG Global 50: rekordowe zyski, wzrost znaczenia firm azjatyckich oraz najnowsze trendy inwestycyjne światowych gigantów FMCG

12.11.2019, 17:21aktualizacja: 12.11.2019, 17:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Międzynarodowa firma doradcza OC&C Strategy Consultants opublikowała najnowszy ranking największych firm konsumenckich na świecie. Jest to już 17. edycja raportu OC&C FMCG Global 50. Poza zestawieniem listy największych globalnych graczy FMCG raport opisuje najbardziej aktualne zjawiska biznesowe na światowych rynkach konsumenckich oraz definiuje czynniki sukcesu liderów rankingu.

W czołówce największych firm FMCG na świecie znalazły się: NESTLE AG, PROCTER & GAMBLE, PEPSICO.

Światowi giganci FMCG w 2018 roku odnotowali rekordowe zyski – najwyższe odnotowane we wszystkich dotychczasowych edycjach rankingu FMCG Global 50. Marże wzrosły średnio do poziomu 18,2%. Okazuję się, że mimo trudnych warunków biznesowych związanych z zmieniającymi się dynamicznie rynkami konsumenckimi, rosnącą konkurencją i presją ze strony inwestorów największym firmom FMCG udaje się wciąż odnosić wyraźne sukcesy. Najbardziej zyskowne firmy to te z branży tytoniowej i alkoholowej.

Patrząc na listę FMCG Global 50 w dłuższej perspektywie czasu widać wyraźnie wzrost znaczenia firm z Azji na globalnym rynku FMCG. Tylko w ciągu ostatnich 10 lat liczba firm z Azji obecnych w rankingu FMCG Global 50 niemalże się podwoiła z 7 podmiotów w 2008 roku do 13 w 2018 roku, stanowiąc jednocześnie 15% całkowitej sprzedaży wszystkich 50 firm zgromadzonych w rankingu. Głównym motorem zjawiska wzmocnienia znaczenia Azji w rankingu jest wzrost firm z Chin (od zera do 5 firm na liście w ciągu ostatnich 10 lat).

Wartość fuzji i przejęć w 2018 roku wśród firm zgromadzonych w rankingu FMCG Global 50 spadła o 48% do wysokości 75 Bn USD. Główną siłą napędową fuzji i przejęć w 2018 roku było dążenie firm do przesunięcia swoich portfeli w kierunku rynków o szybszym wzroście. Branża za atrakcyjny obszar inwestycyjny w 2018 roku uznała rynek kawy i rynek zdrowia (Consumer Health).

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.11.2019, 17:21
Źródło informacji OC&C Strategy Consultants
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ