Newsletter

Przychody Citi Handlowy wzrosły o 7 proc.

15.11.2019, 17:08aktualizacja: 15.11.2019, 17:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przychody w Citi Handlowy w trzecim kwartale 2019 roku wzrosły o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i wyniosły 553 mln złotych. Motorem były rosnące wolumeny biznesowe. Portfel kredytowy urósł o 8 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, a depozyty zwiększyły się o 9 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 114 mln zł.

„Cieszy, że rosną wolumeny, nie tylko przychody. Przychody wzrosły o 7 proc. rok do roku, wolumeny o 8 proc., czyli wielkość obrotów rosła szybciej niż przychody” - powiedział Sławomir S. Sikora, prezes Zarządu Citi Handlowy. Dodał, że bank odpowiada na rosnące obecnie potrzeby finansowe firm. Z kolei rozwiązania technologiczne oferowane klientom instytucjonalnym, takie jak nowoczesna platforma wymiany walut, pozwalają istotnie - o 16 proc. od początku roku - zwiększyć wielkość obrotów na rynku walutowym.

Prezes Citi Handlowy zaznaczył, że wzrost marży operacyjnej o 14 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem wskazuje na solidne fundamenty banku.

Kwartalny zysk netto został obciążony odpisem aktualizacyjnym w wysokości 54 mln zł w związku z przeprowadzeniem oceny finansowej klienta z branży budowlanej.

Jeśli chodzi o bankowość instytucjonalną Citi Handlowy zorganizował 6 mld zł finansowania dla firm w trzecim kwartale. Wartość kredytów tego sektora urosła o 9 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, szybciej niż rynek, który zwiększył się w tym czasie o 6 proc.

„Były to kredyty dla firm oraz transakcje sekurytyzacyjne, te ostanie w dużej części skierowane do niebankowych instytucji finansowych. Bank przeprowadził w tym roku sekurytyzacje o wartości 4,5 mld złotych, co odpowiadało 80 proc. takich transakcji na polskim rynku”- powiedział prezes Citi Handlowy.

Citi Handlowy odnotował dynamiczny wzrost bankowości prywatnej. Liczba klientów zamożnych, którzy wykazują odpowiednio wysokie saldo na kontach, wzrosła o 22 proc. „Jeśli chodzi o bankowość prywatną jesteśmy trochę inni niż pozostałe banki. Istotną częścią jest bankowość indywidualna, czyli Citigold i Citi Private Client. Zakres relacji, wolumeny biznesowe z tymi klientami, w porównaniu z rynkiem masowym, są dwunastokrotnie większe” - powiedział Sławomir S. Sikora. Citi Handlowy wprowadził w trzecim kwartale br. nowe produkty, m.in. możliwość inwestowania w obligacje, w tym w obligacje zagraniczne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 15.11.2019, 17:08
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ