Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Menu pozytywne dla klimatu w przypadku MAX Burgers oznacza, że w wyniku działań podjętych przez firmę udaje się wyeliminować z atmosfery 10 proc. więcej gazów cieplarnianych, niż tych gazów powstaje w toku produkcji żywności oferowanej w restauracjach.
Firma zbadała dokładnie emisję CO2, jaka następuje przy w całym procesie produkcyjnym – od uprawy roślin i hodowli zwierząt, aż po zaserwowanie dania klientowi.
Według Panelu Klimatycznego ONZ, około jedna czwarta światowych emisji CO2 pochodzi z użytkowania gruntów przez rolnictwo oraz procesów wylesiania.
Dlatego aby zrównoważyć negatywny wpływ produkcji potraw na środowisko, MAX Burgers w ciągu ponad 10 lat (2008-2019) sfinansował zasadzenie aż 2 milionów drzew na certyfikowanych plantacjach w Ugandzie w Afryce. Osiągnięto efekt, który można porównać do zniknięcia z dróg na cały rok 255 tys. samochodów.
Zdaniem Niclasa Svenningsena, szefa światowego programu działań na rzecz klimatu w ONZ, „pozytywne dla klimatu menu MAX Burgers można uznać za drogowskaz w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości”.
„Umożliwiając klientom lepsze zrozumienie wpływu spożywanej żywności na klimat poprzez mierzenie i redukcję śladu węglowego, sieć restauracji MAX daje przykład skutecznych rozwiązań na rzecz ochrony klimatu” – powiedział Svenningsen.
W 2008 roku MAX został pierwszą na świecie siecią restauracji, która wprowadziła oznaczenia śladu węglowego przy produktach w menu. Ponadto MAX Burgers w 2016 roku pięciokrotnie zwiększył liczbę dań wegetariańskich w ofercie.
„Otrzymana od ONZ nagroda UN Global Climate Action Award motywuje nie tylko nas, ale także inne firmy działające w trosce o środowisko. Kolejnym krokiem jest praca nad globalnym standardem działań pozytywnych dla klimatu” – powiedział Kaj Török, Chief Reputations and Chief Sustainability Officer w MAX Burgers.
„Jako rodzina właścicieli MAX-a mamy nadzieje, że uda nam się zainspirować kolejne firmy do podobnych zmian” – dodał Christoffer Bergfors, Vice President MAX Burgers.
Szwedzka rodzinna firma MAX Burgers jest jedyną europejską firmą wyróżnioną przez ONZ w kategorii „Go Climate Neutral Now”. MAX został nagrodzony za działania na rzecz ochrony środowiska, które są stawiane za wzór rozwiązań dla innych firm.
Działania MAX wpisują się w oficjalne cele zrównoważonego rozwoju ONZ, a firma swój biznes i ofertę do konsumentów opiera właśnie o podejście skoncentrowane na ochronie klimatu i niwelowaniu negatywnych skutków swojej działalności. Motto właściciela MAX Burgers brzmi: „Jeśli jesteśmy częścią problemu, musimy być też częścią rozwiązania”.
Inicjatywa stojąca za nagrodą to Momentum for Change, która jest częścią projektu Global Climate Action w ramach Sekretariatu ds. Zmian Klimatu ONZ. Wszystkie zwycięskie projekty będą prezentowane podczas Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (COP25) w Santiago w Chile w grudniu br.
MAX to najstarsza szwedzka sieć restauracji serwująca burgery. Firma powstała w 1968 r. i do dzisiaj pozostaje własnością założyciela marki i jego rodziny. W 2017 i 2019 roku MAX Premium Burgers zwyciężył w ślepych testach smaku przeprowadzonych we Wrocławiu przez niezależną agencję badawczą Kantar Polska.
Z pierwszego badania wynika, że smak flagowego burgera Frisco wybiera aż 59% respondentów, pokonując tym samym burgery Big Mac z McDonald ’s oraz Whopper z Burger King. Drugie badanie wykazało, że na czekoladowego Shake’a Premium MAX-a postawiło 50% badanych, wyprzedzając Shake’a o smaku czekoladowym sieci McDonald ’s i Shake’a Deluxe Czekolada z KFC.
Obecnie sieć zatrudnia ok. 5500 pracowników w ponad 140 restauracjach na terenie Szwecji, Norwegii, Danii, Polski i Egiptu. Kolejne lokale mają zostać otwarte w Skandynawii, w Polsce i na Bliskim Wschodzie. Obrót firmy w 2018 roku wyniósł 360 mln euro.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.10.2019, 17:36 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
JR Holding ASI, spółka inwestująca w branże przyszłości, zadebiutowała na Głównym Rynku GPW PAP
Biotechnologia, sztuczna inteligencja, misje kosmiczne - to tylko niektóre z branż, w które JR Holding ASI S.A. zainwestowała dotychczas ponad 300 mln złotych, zwiększając wartość niektórych projektów ze swojego portfela nawet o 1800 procent. Firma dołączyła właśnie do grona spółek notowanych na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.- 18.03.2024, 16:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Bybit organizuje promocję Deposit Dash z okazji aktualizacji Ethereum
- 18.03.2024, 16:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
The Kingdom of Saudi Arabia and Rezolve AI Ink Pioneering MOU to Establish Global AI Market Leaders
- 18.03.2024, 12:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire