Newsletter

Zdrowie i styl życia

PAINT (RED) SAVE LIVES – pierwsza międzynarodowa kampania sztuki ulicznej na rzecz eliminacji AIDS

19.09.2019, 11:33aktualizacja: 19.09.2019, 11:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Grupa licząca najbardziej utalentowanych artystów ulicznych świata, w tym: Add Fuel, Bisco Smith, BRUSK, DALeast, Faile, Faith XLVII, Hera, HOW & NOSM, Inside Out Project, Karabo Poppy Moletsane, Ludo, Olek, Ron English, Shepard Fairey, Stephen Powers, Trevor & Cosmo i WK Interact, tworzy sztukę uliczną inspirowaną (RED) w ramach wsparcia zbiórki funduszy na walkę z AIDS; |- Aukcja sztuki ulicznej PAINT (RED) w serwisie Artsy źródłem dalszego wsparcia Global Fund; - Kampanię popierają Museum of the Street, The Bill & Melinda Gates Foundation i MSD.

NOWY JORK, 18 września 2019 r. /PRNewswire/ -- Rozpoczynająca się w Waszyngtonie kampania PAINT (RED) SAVE LIVES to pierwsza międzynarodowa kampania sztuki ulicznej, której celem jest podkreślenie pilności i konieczności podjęcia działań co do eliminacji AIDS.

„Zawsze inspirują mnie organizacje, których celem jest zmniejszenie cierpienia i działanie na rzecz tych, którzy najbardziej potrzebują pomocy, a nie tych bogatych czy wpływowych. Uważam, że współczucie nie powinno mieć granic. Podziwiam model opierający się na zachęcaniu przedsiębiorstw do odwdzięczania się i czynienia dobra na świecie. Filozofia ta znajduje odzwierciedlenie w mojej własnej sztuce i praktykach biznesowych. W moich pracach dla (RED) wykorzystałem symbole, które mam nadzieję znajdą uniwersalny wydźwięk i odwołają się do tego, co w ludzkiej naturze najlepsze. Nie chcę, żeby ktokolwiek umierał przedwcześnie lub nie miał dostępu do leczenia, które może pomóc. AIDS, malaria czy gruźlica to ogromne problemy, więc z radością wnoszę swój mały wkład w ogrom wysiłków koniecznych do wyleczenia tych chorób” – skomentował Shepard Fairey.

Grupa wiodących na świecie artystów ulicznych utworzy dzieła inspirowane (RED) w celu zaangażowania ludzi i zachęcenia przywódców rządowych do pełnego ufundowania walki z AIDS. Kampania toczy się bezpośrednio przed Szóstą Konferencją Gromadzenia Środków Global Fund, która odbędzie się 10 października w Lyonie z ramienia prezydenta Emmanuela Macrona.

Kluczowe miejsca w Londynie, Nowym Jorku, Waszyngtonie, Berlinie i Paryżu przejdą przemianę pod wpływem artystów we wrześniu i na początku października 2019. Kulminacyjnym punktem kampanii będzie Lyon w czasie, kiedy przywódcy światowi zgromadzą się w mieście w celu przekazania środków na rzecz Global Fund na kolejne trzy lata działalności. Pomyślne przeprowadzenie akcji gromadzenia funduszy pozwoli na ocalenie 16 milionów żyć i obniżenie o połowę śmiertelności HIV, TB i malarii.

„Artyści uliczni podnosili alarm w walce z AIDS od chwili pojawienia się HIV, od ulic Nowego Jorku w latach 80. po najbliższych kilka tygodni w miastach na całym świecie w ramach kampanii PAINT (RED) SAVE LIVES. Doszło do znaczących postępów, bardziej przełomowych niż przewidywało wielu ekspertów, ale jeszcze nie możemy zaprzestać działań. Młode kobiety ciągle ponoszą konsekwencje choroby, a każdego tygodnia 6000 z nich jest niepotrzebnie zarażanych wirusem. Jak dla mnie, jest to sytuacją alarmową. (RED) to barwa alarmowa” – skomentował Bono, współzałożyciel (RED).

Poza sztuką uliczną w świecie fizycznym (RED) współpracuje z szeregiem artystów opracowujących specjalne okulary rzeczywistości rozszerzonej Snapchat, które wnoszą nową sztukę do świata cyfrowego i pozwalają użytkownikom Snapchat na zademonstrowanie wsparcia kampanii. Użytkownicy serwisów Instagram, Facebook i Twitter mogą także dzielić się aktywnością z okularów Snapchat.

Wypowiedź artysty

Sheparda Faireya: „We Shape the Future Rose Shackle"

Hackney, Londyn i okulary rzeczywistości rozszerzonej Snapchat

„The We Shape the Future Rose Shackle to symbol naszych możliwości przezwyciężenia trudnych okoliczności przez kreatywność, współczucie i współpracę tam, gdzie jest możliwa. Wszyscy rozumiemy swój własny ból i powinniśmy być w stanie zrozumieć i współczuć innym w bólu. Wyzwanie polega na tym, żeby ból nie zmniejszył poziomu współczucia, ale zasilił nasze działania w poszukiwaniu lepszych rozwiązań dla wszystkich”.

Kampania, której kuratorem jest Museum of the Street i jego założyciel Scott Lawin, powstała przy wsparciu The Bill & Melinda Gates Foundation i MSD (firmy znanej jako Merck w USA i Kanadzie). Działania będą nasilać się w miesiącu poprzedzającym bardzo ważną Konferencję Gromadzenia Środków Global Fund. Konferencja, w której biorą udział przywódcy polityczni z całego świata, będzie okazją do przekazania przez państwa środków na walkę z AIDS, gruźlicą i malarią na najbliższe trzy lata.

Aukcja dzieł przekazanych przez wielu artystów biorących udział w kampanii oraz innych wiodących artystów ulicznych będzie dostępna od 9 października, a licytacja rozpocznie się 14 października. 50% przychodów ze sprzedaży trafi do Global Fund.

„Sztuka uliczna to pierwsza forma mediów społecznościowych. Publiczne dzieła sztuki zmieniają środowiska miejskie i są wizualną platformą komunikacji, która łączy ludzi z pomysłami i ruchami. Kampania PAINT (RED) SAVE LIVES gromadzi niesamowitych artystów z całego świata w celu utworzenia nowych, wpływowych dzieł, które łączy wspólny język wizualny i czerwony kolor wciągający widownię i angażujący wszystkich w zmianę społeczną i wsparcie walki z AIDS. Bardzo cieszy mnie to, że Museum of the Street mogło wesprzeć realizację kampanii PAINT (RED) SAVE LIVES i mam nadzieję, że dzieła zainspirują innych artystów i działaczy na całym świecie do zaangażowania się w rozbudowę społeczności i tworzenie sztuki z pozytywnym przesłaniem” – skomentował Scott Lawin.

„Kampania PAINT (RED) SAVE LIVES może odbyć się dzięki kreatywności, kulturze i hojności społeczności sztuki ulicznej. Podczas gdy przywódcy światowi i sektor prywatny przygotowują się do przekazania środków na rzecz Global Fund do walki z AIDS w przyszłym miesiącu we Francji, (RED) ułatwi każdemu zaangażowanie się w walkę czy to poprzez odwiedzenie murali w mieście, czy przez użycie okularów rzeczywistości rozszerzonej do wniesienia sztuki do własnego salonu. AIDS to wciąż kryzys, ale może on dobiec końca” – skomentowała główna dyrektor operacyjna (RED) Jennifer Lotito.

Więcej na temat kampanii PAINT (RED) SAVE LIVES można dowiedzieć się na stronie RED.org lub obserwując @RED, gdzie można także nabyć okulary i przyłączyć się do działań.

Specjalne podziękowania dla: Scott Lawin i Museum of the Street, The Bill & Melinda Gates Foundation, MSD (firma znana jako Merck w USA i Kanadzie), The ONE Campaign, Anne-Laure Lemaitre, Zane Meyer i Chop Em Down Films, Louisa St. Pierre i Bernstein & Andriulli, Pierrick Sergerie & Festival Peinture Fraîche, Yasha Young Projects, Vox Media, The Union Market District w Waszyngtonie D.C, Hudson River Park Trust, Conservatoire national supérieur de musique et de danse de Lyon, Miasto Paryż, Miasto Lyon, Metropolia Lyon, Szpital Lyon Croix-Rousse, Ratusz Paryża, Mark Clack, Wood Street.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/997658/RED_EndCard.jpg  

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/997659/RED_Trevor_Cosmo_SAVE_LIVES.jpg  

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/997657/RED_Shepard_Fairey_We_Shape_the_Future_Rose_Shackle.jpg

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/997660/RED_Karabo_Poppy_x_RED.jpg  

Źródło: (RED)

KONTAKT:

e-mail: Press@RED.org

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.09.2019, 11:33
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ