Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„To niezwykle ważna umowa dla PKP Intercity, która przybliża spółkę do zapewniania kolei bezpiecznej, komfortowej i punktualnej. Stale rosnąca liczba pasażerów to najlepszy dowód, że polska kolej podąża właściwym torem” – powiedział minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Wartość zamówienia wynosi 1,015 mld zł brutto. Zgodnie z jego warunkami, dostawa pierwszych dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych ma nastąpić w ciągu 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy.
Kolejne mają trafić do PKP Intercity w ciągu 48 miesięcy od podpisania kontraktu. Jednak zanim to nastąpi, dwie pierwsze jednostki zostaną poddane tzw. eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim przez okres od 6 do 12 miesięcy (do osiągnięcia przebiegu co najmniej 250 000 km).
„Dzięki tej umowie już za półtora roku podróżni otrzymają nowoczesne składy, które będą im służyły przez długie lata. Z myślą o pasażerach konsekwentnie realizujemy strategię taborową, dzięki której systematycznie podnosimy komfort podróżowania, z każdym rokiem na torach pojawia się coraz więcej nowoczesnych składów kursujących w barwach PKP Intercity” - powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.
„Po dostarczeniu 12 pociągów FLIRT przez Stadler Polska PKP Intercity będzie posiadało w swojej flocie już 86 zespołów trakcyjnych o najwyższych parametrach dostępnych u nas w Polsce. Zakup 12 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych przez PKP Intercity to nie tylko nowe pociągi, lecz także możliwość zapewnienia nowych miejsc pracy przy produkcji pojazdów, co skutecznie wzmacnia pozycję regionu Mazowsza” – poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Jak podkreślił, obecnie produkowane pociągi spełniają maksymalne standardy bezpieczeństwa, dzięki wyposażeniu ich w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). System ten opiera się na tzw. sygnalizacji kabinowej. Czujniki znajdujące się przy torach przekazują na pulpit maszynisty bieżące informacje o sytuacji na szlaku kolejowym m.in. o dozwolonej prędkości na danym odcinku toru. System kontroluje też reakcję maszynisty na nadawane komunikaty np. w przypadku zignorowania przez niego sygnału "stój", pociąg hamuje automatycznie.
Nowe pociągi będą jeździć na trasach międzywojewódzkich. Wstępne plany zakładają skierowanie ich na odcinki:
- Szczecin-Poznań-Kalisz-Łódź-Radom-Dęblin-Lublin,
- Szczecin-Poznań-Kutno-Łódź-Idzikowice-Kraków,
- Kraków-Kielce-Radom-Dęblin-Lublin.
Ma to pozwolić na stworzenie jednolitego, wysokiego standardu podróżowania - przy wykorzystaniu obecnie posiadanego taboru - na takich ciągach komunikacyjnych jak Gdynia-Łódź-Kraków/Przemyśl, Kraków-Warszawa-Olsztyn, Olsztyn-Warszawa-Bielsko-Biała i Bielsko-Biała-Łódź-Gdynia.
Elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT wyprodukowane przez Stadler Polska, będą przystosowane do rozwijania prędkości 160 km/h, co pozwoli na optymalizację czasu przejazdu i wykorzystanie tego taboru na zmodernizowanych szlakach kolejowych.
Pasażerowie będą mogli skorzystać z licznych udogodnień: klimatyzacji, gniazdek elektrycznych przy każdym siedzeniu, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego internetu, przestrzeni do przewozu rowerów.
Ponadto pociągi będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i wyposażone m.in. w windy dla podróżnych na wózkach, a także toalety z przewijakami dla niemowląt.
Pojazdy mają posiadać 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy. Pod względem technicznym będą zbliżone do pojazdów FLIRT ED 160 dostarczonych do PKP IC w 2015 roku, co pozwoli na ujednolicenie taboru spółki.
„Są to pojazdy samojezdne, ośmioczłonowe, klasy intercity, które zapewniają pasażerom komfortową podróż” – wyjaśnił Tomasz Prejs, członek Zarządu Stadler Polska, dyrektor zarządzający zakładu w Siedlcach.
Całe zamówienie będzie realizowane przez Stadler Polska w Siedlcach przy udziale lokalnych dostawców i partnerów - to ponad 2 tys. polskich firm. Stadler zatrudnia w Polsce około 1400 pracowników, z tego ponad 1000 osób w Siedlcach. „Dzięki temu zamówieniu spółka Stadler Polska będzie mogła dalej się rozwijać i w najbliższych latach zapewnić stabilne zatrudnienie naszym pracownikom i dostawcom, z którymi współpracujemy” – zaznaczył Tomasz Prejs.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.08.2019, 18:29 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Ergonomiczne wyposażenie stanowiska pracy i nowe zasady dotyczące jego organizacji
W dzisiejszych czasach, gdy technologia dominuje w naszym codziennym życiu, coraz więcej osób pracuje przy komputerze. Tym samym, ergonomia stanowiska pracy z monitorem ekranowym staje się kluczowym elementem dbania o bezpieczeństwo i higienę pracy. Z końcem 2023 roku w życie weszły nowe przepisy w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.- 19.03.2024, 11:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BIURPAP J.M.G. FIGIŃSCY Spółka Jawna
-
Image
Leasing napędza niemal 50 proc. polskiego PKB PAP
Prawie 50 proc. PKB w Polsce generują sektory będące głównymi odbiorcami usług leasingowych oraz takie, dla których leasing to kluczowe źródło finansowania działalności inwestycyjnej – wynika z raportu przygotowanego na 30-lecie Związku Polskiego Leasingu.- 19.03.2024, 11:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Tradycyjnie albo w SPA. Wielkanoc coraz częściej poza domem
Wyprawa ze święconką do starego drewnianego kościółka, szwedzki stół z tradycyjnymi świątecznymi smakołykami od lokalnych dostawców, a nawet pogoń za zającem – Polacy coraz chętniej spędzają święta poza domem, a właściciele obiektów noclegowych starają się im ten czas uatrakcyjnić. Średnia cena za osobę za jeden nocleg w czasie Wielkanocy to 111 złotych, czyli tyle, co w sezonie zimowym, ale rozbudowane pakiety świąteczne mogą być znacznie droższe – wynika z analizy serwisu Nocowanie.pl.- 19.03.2024, 09:30
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Nocowanie.pl