Newsletter

KGHM Polska Miedź będzie promować na świecie wybitnych Polaków

16.08.2019, 17:22aktualizacja: 16.08.2019, 17:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Kmieciński (1)
PAP/M. Kmieciński (1)
Wystartowała pierwsza edycja plebiscytu „Ambasador Polski”, zorganizowanego przez KGHM. Jego celem jest dokonanie wyboru najwybitniejszych, współczesnych Polaków, których osiągnięcia przyczyniają się do budowy pozytywnego obrazu Polski na świecie.

„Tradycyjnie na świecie reprezentują Polskę Fryderyk Chopin i Maria Skłodowska-Curie. Chcemy zaktualizować ten wizerunek. Stąd idea plebiscytu na współczesnych profesjonalistów. Każdy może zgłosić czyjąś kandydaturę” –powiedział Marcin Chludziński, prezes KGHM Polska Miedź, ogłaszając otwarcie plebiscytu.

„Tłumaczymy Polskę ludziom w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej i Północnej i w Europie. Na całym świecie promujemy: jej sukcesy, historię i tożsamość” – mówił prezes KGHM. - Pomyśleliśmy, że warto docenić tych, którzy w innych niż my kategoriach robią to samo”.

Jak podkreślił inicjator plebiscytu i prezes miedziowego giganta „działając globalnie, w KGHM Polska Miedź w sposób naturalny pełnimy funkcję ambasadora polskiej gospodarki”. Jego zdaniem promocja kraju poprzez osobistą historię i osobiste doświadczenie bardzo dobrze działa.

Kandydatów można zgłaszać w 5 kategoriach: Ambasadorach nauki polskiej, Ambasador polskiego sportu, Ambasador kultury polskiej. Specjalną nagrodę Ambasadora biznesu wręczy osobiście prezes KGHM, a głosy internautów zadecydują, kto otrzyma nagrodę w kategorii „Ambasador Polski 2019 – Nagroda Publiczności”.

W skład Kapituły konkursu do tej pory weszli m.in. Paweł Lewandowski - wiceminister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Grażyna Ciurzyńska - prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Piotr Dardziński - prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz, a także Tomasz Majewski - wiceprezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki oraz komentator sportowy Przemysław Babiarz.

Jak podkreśliła Grażyna Ciurzyńska: „Ambasadorem może być każdy, kto promuje i buduje wizerunek Polski za granicą. Razem budujemy silną markę polskiej gospodarki”. Ciurzyńska dodała także, że Polska jest jednym z czterech najbardziej dynamicznie rosnących krajów na świecie i liderem w Europie.

„Kapitał ma narodowość - powiedział Paweł Lewandowski. - Cieszę się, że KGHM ma narodowość polską, i że sam w sobie jest ambasadorem Polskiej kultury, nauki i biznesu”. Wiceminister dodał, że „dzięki inicjatywie prezesa Chludzińskiego, Polska ma szanse być znana z kolejnych wielkich ambasadorów”.

Tomasz Majewski, dwukrotny zwycięzca olimpijski dodał, że „sportowcy są naturalnymi ambasadorami”.

„Walczymy pod flagą narodową i ten triumf, który sportowcom się zdarza jest także triumfem ich krajów” – powiedział Majewski. Sportowiec podkreślił, że wyróżnienie za wkład w promowanie Polski większy niż tylko kunszt sportowy to dla sportowców „frajda, bo każda rywalizacja ich bawi”.

Zgłoszenia kandydatów przyjmowane są od 6 sierpnia do 3 września br., na dedykowanej wydarzeniu stronie http://ambasadorpolski.wp.pl/. W każdej z kategorii wybranych zostanie dziesięciu kandydatów, spośród których Kapituła Konkursu wyłoni zwycięzców. Zwycięzców poznamy podczas Uroczystej Gali „Ambasador Polski 2019”, która planowana jest na początek października.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.08.2019, 17:22
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ