Newsletter

Wakacje na bogato. Czego pragnie polski turysta?

12.08.2019, 11:58aktualizacja: 12.08.2019, 11:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Noclegi.pl (1)
Noclegi.pl (1)
Darmowe noclegi dla dzieci, bez względu na ich liczbę, łazienka czyszczona wyłącznie sodą i octem, pościel z organicznego lnu, pegański obiad czy...numer do najbliższej agencji towarzyskiej – zachcianki turystów znów zaskakują polskich hotelarzy. Przegląd zapytań z tego sezonu przygotował portal Noclegi.pl.

Polacy coraz chętniej podróżują i oczekują coraz więcej, nic więc dziwnego, że podnoszą się standardy usług w branży turystycznej, gotowej w walce o klienta spełnić wiele najbardziej nietypowych zachcianek gości. Niektóre jednak wciąż potrafią zaskoczyć hotelarzy.

„Przywykliśmy już do tego, że Polacy cenią wygodę i wszędzie chcą mieć blisko. Kiedy jadą nad morze chcą wiedzieć ile kroków jest do plaży. Jednak ostatnio pojawiły się pytania jak daleko od obiektu znajduje się najbliższy Lidl czy Biedronka. I od odpowiedzi na to pytanie zależał wybór miejsca noclegowego” – mówi Agnieszka Wirkowska, ekspert platformy rezerwacyjnej Noclegi.pl.

Tradycyjnie już najczęstsze zapytania przesyłane do hoteli i ośrodków dotyczą wyżywienia. W tym zakresie mamy coraz więcej wymagań i pytań.

„Goście chcą mieć do słodzenia stewię lub ksylitol, na szwedzkim stole pieczywo bezglutenowe, wegańskie wędliny i pasztety, certyfikowane ekologiczne sery i dżemy, a w hotelowej restauracji oczekują potraw przygotowanych z wymaganiami najmodniejszych diet” – podkreśla Wirkowska i dodaje, że hitem 2019 jest dieta pegańska, czyli miks diety wegańskiej i paleo.

Coraz bardziej widoczny jest trend eko. Zdarza się, że turyści proszą o pościel z organicznego lnu, albo o sprzątanie pokoju i pranie bez udziału środków chemicznych. Wtedy łazienki czyszczone są przy pomocy sody i octu – na którego zapach najczęściej skarżą się inni goście...

Osobną kategorię stanowią oczekiwania dotyczące obniżenia kosztów pobytu. Bywają rodzice, którzy rezerwują pokój dla dwójki dorosłych z dzieckiem, a przyjeżdżają z dwójką lub trójką pociech i jednocześnie oczekują pobytu ze śniadaniem w tej samej cenie. Za to wśród młodszych turystów coraz więcej jest osób negocjujących ceny w zamian za posty w social mediach, przy czym nazywają się influencerami, mając już pięciuset fanów czy tak zwanych followersów.

„Zaskoczyło nas też zapytanie przesłane do obiektu noclegowego o to, czy gość może przyjechać z dwoma terrariami. W jednym mieszkał afrykański ślimak olbrzymi w drugim modliszki, a ich właściciel nie miał z kim ich zostawić” – opowiada ekspertka platformy Noclegi.pl.

Ale zdarzają się prośby naprawdę niecodzienne, którym nie sposób sprostać. Pewien zagraniczny gość, który wynajmował apartament, poprosił o namiar na agencję towarzyską, ponieważ nie rozumiał po polsku i trudno mu było samodzielnie znaleźć numer w Internecie. Inny – już Polak – dopytywał bez skrępowania nie tylko o to, czy są wolne pokoje, ale też o to czy można w nich nagrywać film z dwiema kobietami.

KONTAKT:

Agnieszka Wirkowska

Noclegi.pl

+48 533 501 199

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 12.08.2019, 11:58
Źródło informacji Noclegi.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ