Newsletter

Zdrowie i styl życia

FCA Heritage na Cesana-Sestriere 2019

12.07.2019, 17:44aktualizacja: 12.07.2019, 17:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA Polska/Abarth 2400 coupé (1964)
FCA Polska/Abarth 2400 coupé (1964)
Od 12 do 14 lipca, na górskich zakrętach odbędzie się legendarny włoski wyścig Cesana-Sestriere, organizowany przez Club Torino. Z okazji 70. rocznicy urodzin Abartha, marka z logo skorpiona będzie gościem specjalnym tego wydarzenia, w którym marka Abarth brała udział wielokrotnie.

Rozpoczyna się 38. edycja wyścigu Cesana-Sestriere - Pucharu im. Giovanniego Agnelli - tzw. „CE-SE", jak zwykło się go nazywać w środowisku kierowców wyścigowych.

Zapoczątkowany w 1961 roku, obecnie jest jednym z kluczowych wydarzeń na światowej scenie sportów motorowych, wliczany jest również do Mistrzostw Włoch i Europy górskich wyścigów samochodów zabytkowych. Ponad 120 kierowców zmagać się będzie na malowniczej trasie 10,4 km, która od 1300 m p.p.m. w Cesana Torinese wznosi się do 2035 m w Sestriere. Miejsca te są znanymi celami podróży amatorów gór.

Gościem honorowym tego prestiżowego wydarzenia będzie marka Abarth, która w tym roku obchodzi swoje 70-lecie. Oprócz tego, w wydarzeniu będzie uczestniczyć FCA Heritage, dział Grupy zajmujący się ochroną i promocją historii włoskich marek FCA. Więcej informacji na temat FCA Heritage i jego usług można znaleźć na stronie fcaheritage.com.

Abarth i Cesana-Sestriere połączone są wspólną, długą historią zainicjowaną, kiedy to marka z logo skorpiona wystąpiła w pierwszej edycji wyścigów górskich, zorganizowanych przez Automobile Club Torino. Po raz pierwszy zawody miały miejsce w 1961 r. z okazji 100. rocznicy zjednoczenia Włoch. W tamtych czasach większość samochodów, które brały w nich udział, stanowiły samochody użytkowe, wyposażone w komponenty mechaniczne typu „racing", specjalnie zaprojektowane przez Abartha. Były to rury wydechowe, miski olejowe, wałki rozrządu i wszystko, co było potrzebne, aby były one konkurencyjne na wirażach wyścigu. W kolejnych latach niezwykłe widowisko zapewniły stworzone przez Abartha wersje „sport” oraz dwukrotnie Abarth 3000, który zdobył pierwszą nagrodę: w 1970 roku z Arturo Merzario za kierownicą i w 1971 roku z Austriakiem Johannesem Ortnerem.

Logo skorpiona powraca dziś na te same drogi w roli gwiazdy z dwoma zabytkowymi modelami: Abarthem 2400 coupé (1964) i Fiatem 500 (1974) stuningowanymi przy użyciu „Zestawu tuningowego Abarth Classiche 595"- pochodzącymi z kolekcji FCA Heritage. Oba samochody przechowywane są w Turynie w nowym Heritage HUB i będą uczestniczyć w uroczystej paradzie „Cesana-Sestriere Experience”, podczas której towarzyszyć im będzie kilka modeli z bieżącej produkcji. Jednym z nich będzie nowy Abarth 595 esseesse oraz oficjalny egzemplarz Abarth 124 Rally.

Abarth 2400 coupé (1964)

To wspaniałe coupé zostało zaprojektowane przez Michelottiego i zostało zaprezentowane w Genewie w 1959 roku. Była to wersja Fiata 2100 Gran Turismo, produkowana w zakładach karoserii Allemano w latach 1962- 1964, najpierw pod nazwą 2200 coupé, a w ostatnim roku - kiedy został wyprodukowany na bazie Fiata 2300 - jako 2400 coupé. Sześciocylindrowy silnik 2400- ki o mocy 140 KM pozwalał modelowi osiągnąć prędkość 200 km/h. Samochód ten był własnością samego Carlo Abartha.

Fiat 500 (1974) stuningowany przy użyciu „Zestawu tuningowego Abarth Classiche 595"

W wyścigu weźmie udział również zabytkowy Fiat 500 stuningowany przy użyciu "Zestawu tuningowego Abarth Classiche 595”. 500-ka to prawdziwy samochód testowy specjalnie skonfigurowany przez FCA Heritage, aby przetestować replikę zestawu tuningowego, która doskonale się sprawdziła podczas ostatniej edycji Targa Florio, testowana przez doświadczonego kierowcę Abartha Erisa Tondellego, który również będzie obecny w Cesana -Sestriere. Zestaw tuningowy jest repliką takiego samego zestawu, który tworzył historię Abartha i ustanowił go marką, która wynalazła zestawy tuningowe do samochodów przeznaczonych do masowej produkcji. W nowym zestawie znajdują się: tuleje i tłoki o średnicy 73,5 mm, sprężyny zaworowe, wałek rozrządu, uszczelka głowicy, miska olejowa, gaźnik Weber 28, kompletny wydech oraz wsporniki mocujące. Wszystkie elementy umieszczone są w specjalnym, drewnianym zestawie z grafiką inspirowaną oryginałem i z plombą Abarth Classiche, która gwarantuje, że produkt został zaprojektowany i stworzony zgodnie ze sportową tradycją marki z logo skorpiona.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 12.07.2019, 17:44
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ