Newsletter

Zdrowie i styl życia

Muzeum Sztuki Cyfrowej MORI Building: teamLab Borderless świętuje pierwszą rocznicę działalności z wynikiem 2,3 mln odwiedzających z ponad 160 krajów

11.07.2019, 14:21aktualizacja: 11.07.2019, 14:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Obiekt przyciąga zagranicznych turystów, stanowiąc jedną z największych atrakcji Tokio.

TOKIO--(BUSINESS WIRE)-- Muzeum Sztuki Cyfrowej MORI Building: teamLab Borderless – instytucja muzealna prowadzona wspólnie przez Mori Building Co., Ltd, wiodącą firmę deweloperską oraz teamLab, wiodący na świecie kolektyw sztuki cyfrowej – w dniu 21 czerwca obchodziło pierwszą rocznicę swojej działalności.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera multimedia. Pełna wersja komunikatu dostępna na: https://www.businesswire.com/news/home/20190711005282/en/

Ideą, jaka przyświecała założycielom było stworzenie obiektu bez granic, ukierunkowanego na empiryczną eksplorację i fizyczną interakcję z odwiedzającymi. Muzeum ma również umożliwiać im wyjątkowe oddziaływanie na siebie nawzajem oraz budzić podziw i wywoływać silne doznania emocjonalne. W pierwszym roku działalności muzeum odwiedziło ok. 2,3 mln osób pochodzących z ponad 160 krajów. Jest to wynik podobny do tego, jaki notują inne wiodące japońskie muzea, w tym Muzeum Narodowe w Tokio czy Muzeum Sztuki Współczesnej XXI wieku w Kanazawa [1]. Blisko połowa z 2,3 mln odwiedzających to turyści zagraniczni [2], zaś badanie ankietowe przeprowadzone przez muzeum wykazało, że niemal 50% z nich przybyło do Japonii przede wszystkim z zamiarem odwiedzenia właśnie tego obiektu [3].

Utworzenie muzeum, które stanowi obecnie jeden z najchętniej odwiedzanych przez turystów obiektów w Tokio, spowodowało również istotne ożywienie przylegających do niego terenów nadbrzeża. Położona najbliżej obiektu stacja Aomi na trasie kolejowej Yurikamome odnotowała 50% wzrost liczby pasażerów, zaś 20% wzrost miał miejsce w pobliskim obiekcie handlowym VenusFort w stosunku do danych za poprzedni rok.

[1] Sogo Unicom Co., Ltd. Miesięczne dane nt. branży rozrywkowej (wydanie wrześniowe) „Ranking na podstawie całkowitej liczby osób odwiedzających obiekty rozrywkowe”, 03.09.2018;

[2] W oparciu o dane dotyczące zakupu biletów przez oficjalną stronę internetową muzeum (okres odniesienia: 16.02.2019-07.06.2019);

[3] Badanie prowadzone wśród odwiedzających (okres odniesienia: 25.10.2018-02.11.2018).

Około połowa z 2,3 miliona odwiedzających to turyści zagraniczni!

W pierwszym roku działalności muzeum odwiedziło ok. 2,3 mln osób, z czego 50% to turyści zagraniczni pochodzący z ponad 160 krajów, co odpowiada 80% wszystkich krajów na świecie. Najwięcej osób przybyło ze Stanów Zjednoczonych, a następnie z Australii i Chin. Dowodzi to, że obiekt cieszy się zainteresowaniem nie tylko wśród turystów z pobliskich państw, ale także z dalszych zakątków świata. Jak wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez muzeum, blisko połowa zagranicznych turystów przyjechała do Japonii przede wszystkim z zamiarem odwiedzenia właśnie tego obiektu.

Liczba odwiedzających Muzeum Sztuki Cyfrowej jest zbliżona do tej, jaką notują inne wiodące japońskie muzea, w tym Muzeum Narodowe w Tokio czy Muzeum Sztuki Współczesnej XXI wieku w Kanazawa. W momencie otwarcia muzeum bilety wstępu były wyprzedane na trzy miesiące do przodu. Do dziś w weekendy oraz w okresach wakacji i ferii przed godziną otwarcia ustawiają się kolejki turystów oczekujących na wejście, często ponad stuosobowe.

Wpływ na ożywienie artystyczno-kulturowe nadbrzeżnych terenów Tokio

Od chwili otwarcia muzeum znacznie wzrosła liczba osób odwiedzających nadbrzeżne tereny Tokio, w tym dzielnicę Odaiba. Położona najbliżej obiektu stacja Aomi na trasie kolejowej Yurikamome odnotowała 50% wzrost liczby pasażerów, zaś 20% wzrost liczby klientów miał miejsce w pobliskim obiekcie handlowym VenusFort. Powstanie muzeum przyczyniło się także do znacznego rozwoju handlu detalicznego na całym obszarze nadbrzeża.

Wersja dla prasy: https://goo.gl/MpzVss

Wersja źródłowa dostępna w serwisie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190711005282/en/

Źródło: Muzeum Sztuki Cyfrowej MORI Building: teamLab Borderless

KONTAKT:

Mori Building Co., Ltd. 

Kazuna Takahashi 

e-mail: borderless@mori.co.jp

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.07.2019, 14:21
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii