Newsletter

MPiT: Strefa Dialogu z Modą polską - komunikat MPiT (komunikat)

31.05.2019, 16:26aktualizacja: 31.05.2019, 16:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MPiT informuje:

Strefa Dialogu to drugi etap Akceleratora branżowego Mody polskiej. Podczas spotkania w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii przedsiębiorcy z branży modowej przedstawili swoje oczekiwania i postulaty zmian legislacyjnych i organizacyjnych, które pomogą im zwiększyć eksport produktów i zdobywać nowych klientów zagranicą.

Wśród wyzwań uczestnicy akceleratora wymieniali m.in.: trudności w dotarciu do klientów zagranicznych, brak wiedzy prawnej dotyczącej handlu z krajami spoza UE czy problem fałszowania składu tkanin.

- Zadaniem administracji jest tworzenie systemu pomocy przedsiębiorcom, dostarczenie informacji z rynków, dofinansowanie ekspansji i promocji czy też pomoc w zdobyciu kontaktów i relacji. Postulaty branży przekazaliśmy do właściwych instytucji, które przeanalizują je pod kątem usprawnia i polepszenia obsługi naszych eksporterów – zadeklarowała minister Jadwiga Emilewicz.

Część usprawnień, będących odpowiedzią na powtarzające się postulaty, jest już zrealizowana lub trwają nad nimi prace. Uprościliśmy program „Go to Brand” i dostosowaliśmy do oczekiwań przedsiębiorców. Efektem zmiany jest tegoroczny wzrost liczby wniosków o ponad 100 % (z 666 do prawie 1400). Opracowujemy analizy przepływów towarowych, które pokazują jakie rynki są perspektywiczne dla poszczególnych branż. Analizy te trafiają na ręce przedsiębiorców. Dodatkowo PAIH przygotowuje i publikuje tzw. przewodniki po rynkach zagranicznych (w tej chwili 28). Szkolenia w tym zakresie prowadzą PARP i PAIH.

- By pomóc firmom w ekspansji zagranicznej, tylko w tym roku przeprowadziliśmy cykl dziesięciu regionalnych konferencji pn. „Postaw na Polską Markę”. Uruchomiliśmy razem z PFR program Akceleratorów branżowych, a niedawno rozpoczęliśmy praktykę wizyt naszych pracowników na szczeblu roboczym w regionach i spotkań z regionalnymi izbami gospodarczymi – wymieniała szefowa MPiT.

Miesiąc temu odbywały się warsztaty, na których w jednym miejscu spotkały się wszystkie podmioty, które mogą pomóc branży w jej wysiłkach eksportowych. W trakcie dwudniowego spotkania przedstawione zostały istniejące instrumenty wspierające ekspansję zagraniczną i inwestycyjną, oferowane przez instytucje Grupy PFR, a także inne, jak: MPiT, MSZ, MKiDN, czy Związek Banków Polskich.

Akceleratory branżowe to inicjatywy, które służą zdynamizowaniu eksportu obszarów, w których polskie przedsiębiorstwa mają szansę zasłynąć za granicą. Do tej pory poświęcone były branży kosmetycznej, meblowej, modowej i urządzeń medycznych. Wkrótce zajmiemy się kolejnymi sektorami.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ kub/ wus/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.05.2019, 16:26
Źródło informacji MPiT
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ