Newsletter

Producenci w walce ze zmianami klimatycznymi: chcemy zmieniać zachowania konsumentów, by działali bardziej odpowiedzialnie

10.12.2018, 10:42aktualizacja: 10.12.2018, 10:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Geraldine Huse CEO i prezes zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej
Geraldine Huse CEO i prezes zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej

Detergent do prania, który usuwa plamy z tłuszczu w zimnej wodzie, dzięki czemu oszczędzamy energię; bateria łazienkowa, z której leje się mniej wody niż zwykle, choć wcale tego nie zauważamy, zepsuty mebel łatwy do naprawienia – to tylko niektóre nowe rozwiązania globalnych producentów towarów konsumpcyjnych oferowane klientom, które mogą wpłynąć na poprawę środowiska. Czy konsumenci włączą się do walki ze zmianami klimatu i zaczną zmieniać swoje codzienne nawyki – o tym m.in. rozmawiali w sobotę w Katowicach przedstawiciele firm, rządów, organizacji pozarządowych i eksperci podczas panelu o zrównoważonej konsumpcji w trakcie szczytu klimatycznego COP24.

Czy konsumenci są gotowi na zmiany swoich codziennych zachowań konsumpcyjnych i ograniczenie kupowania? Czy wykażą się zaangażowaniem i zrezygnują ze swoich przyzwyczajeń? Czy zechcą naprawiać zepsute przedmioty, a nie wyrzucać je na śmietnik, po to, by kupić nowe? To pytania, które zadają sobie pracownicy globalnych firm produkcyjnych, które włączyły się do walki ze zmianami klimatycznymi. O tym, że firmy chcą ograniczać negatywny wpływ na środowisko, m.in. zachęcając konsumentów do zrównoważonej konsumpcji, może świadczyć obecność przedstawicieli takich globalnych koncernów jak P&G oraz Ikea na szczycie klimatycznym COP24 w Katowicach.

Jak powiedziała podczas spotkania Geraldine Huse, CEO i prezes zarządu P&G w Europie Centralnej, poza działaniami w postaci stawiania sobie celów redukcji emisji CO2 i ograniczania zużycia energii i wody w procesie produkcji, a także tworzenia opakowań z materiałów nadających się do recyklingu, kluczowa jest edukacja konsumentów i informowanie ich o nowych możliwościach.

„Zmiana nawyków może nastąpić dopiero po jakimś czasie. Ale zależy nam na tym i do tego dążymy. Nasza definicja odpowiedzialnej konsumpcji to takie działanie, by ludzie byli szczęśliwsi, a nasza planeta zdrowsza” – podkreśliła Geraldine Huse.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 10.12.2018, 10:42
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ