Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Pierwsza polska kampania społeczna adresowana do sprawców przemocy

21.11.2018, 11:08aktualizacja: 21.11.2018, 11:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

16 listopada 2018 odbyła się konferencja prasowa inaugurująca pierwszą w Polsce kampanię społeczną adresowaną do osób stosujących przemoc. Kampanię realizuje Stowarzyszenie na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”. Prezes stowarzyszenia - Luis Alarcon Arias - przedstawił ideę i założenia kampanii, a koordynatorka projektu - Małgorzata Wincenciak - opowiedziała o elementach kampanii.

Następnie odbył się pierwszy publiczny pokaz kampanijnych spotów.

Założeniem twórców kampanii jest ukazanie przemocy psychicznej, która często występuje w bardzo nieoczywistej formie. Przemoc fizyczną rozpoznaje większość społeczeństwa, natomiast psychiczne znęcanie się – tylko niektórzy i to wówczas, gdy osoba stosująca przemoc używa „ostrych” wulgaryzmów. Autorzy chcą pokazać, że używając dużo „delikatniejszego” języka też można kogoś poniżyć i upokorzyć. Celem jest zatem uwrażliwienie odbiorców, wzbudzenie refleksji u osób stosujących przemoc nad ich własnym zachowaniem oraz otworzenie drzwi do zmiany.

Twórcom kampanii zależy również na burzeniu stereotypów związanych z postrzeganiem osób stosujących przemoc jako tzw. „patologii” poprzez uświadomienie, że każdy może znaleźć się w roli społecznej - osoby stosującej przemoc.

Kampania „Możesz inaczej” jest współfinansowana przez m.st. Warszawę.

Na kampanię „Możesz Inaczej” składają się:

- strona kampanii na portalu Facebook: www.facebook.com/MozeszInaczejKampaniaSpoleczna,

- dwa spoty, które będą prezentowane: na stacji metra „Świętokrzyska” w dwóch dwutygodniowych cyklach; na kanale Stowarzyszenia „Niebieska Linia” na YouTube, na stronie internetowej www.niebieskalinia.org , na stronie kampanii na portalu Facebook,

- plakaty promujące kampanię, które będą prezentowane na 21 przystankach komunikacji miejskiej,

- prezentacja multimedialna, która będzie emitowana w środkach komunikacji miejskiej,

- podstrona na stronie internetowej Stowarzyszenia „Niebieska Linia”: http://niebieskalinia.org/mozesz-inaczej-kampania-spoleczna.

Stowarzyszenie na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” działa od 2004. Misją stowarzyszenia jest zmiana dotychczasowych relacji interpersonalnych opartych na dyskryminacji i przemocy. Głównym celem działalności jest udzielanie profesjonalnej pomocy osobom uwikłanym w przemoc w rodzinie – osobom doznającym przemocy, stosującym przemoc, świadkom przemocy.

Stowarzyszenie szkoli specjalistów, wydaje poradniki dla osób uwikłanych w przemoc, filmy instruktażowe dla służb, prowadzi Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia",

Członkowie stowarzyszenia współtworzyli Ustawę o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie poprzez udział w komisji sejmowej.

Ponadto przedstawiciele stowarzyszenia aktywnie uczestniczą w Radzie ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie przy PARPA, Zespole Monitorującym ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie przy Ministrze RPPiS, Komisji Dialogu Społecznego, Zespołach Interdyscyplinarnych w wielu dzielnicach m.st. Warszawy,

Założyciele stowarzyszenia współtworzyli kampanie społeczne: „Powstrzymać przemoc domową” kojarzonej z hasłem "Bo zupa była za słona", "Dzieciństwo bez przemocy", „Zły dotyk", "Kochać zbyt mocno", „Przełam przemoc”.

KONTAKT:

Stowarzyszenie na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”

Małgorzata Wincenciak

tel. kom. +48 606 737 535

e-mail: m.wincenciak@niebieskalinia.org

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
Data publikacji 21.11.2018, 11:08
Źródło informacji Stowarzyszenie „Niebieska Linia”
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ