Newsletter

Dzięki kampanii prezentowanej podczas Festiwalu Kreatywności Cannes Lions P&G przyczynia się do postępu zmian systemowych na rzecz równości płci w reklamie

19.06.2018, 10:52aktualizacja: 19.06.2018, 10:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

P&G nawiązuje strategiczną współpracę z wybitnymi postaciami ze świata mediów i rozrywki Queen Latifah i Katie Couric.

CANNES, Francja - (BUSINESS WIRE) - Spółka Procter & Gamble (NYSE: PG) zwiększyła dziś swoje zaangażowanie we wspieranie idei równości płci poprzez podjęcie szeregu nowych działań, zobowiązań i partnerstw mających na celu podniesienie różnorodności w całym łańcuchu dostaw branży kreatywnej. Celem jest osiągnięcie wierniejszego i bardziej pozytywnego przedstawiania kobiet w reklamie i mediach oraz wspieranie idei rozwoju i dobra społecznego.

Ponad 29% reklam i programów prezentowanych w mediach* przedstawia kobiety i dziewczęta w sposób negatywny lub niezgodny z rzeczywistością, a ponadto wciąż niski jest poziom obecności kobiet w zawodach związanych z produkcją medialną - stanowią one tylko 32 procent dyrektorów marketingu, 33 procent dyrektorów kreatywnych i 10 procent dyrektorów handlowych. Problemy te są nadal aktualne pomimo dowodów na to, że reklamy stworzone zgodnie z zasadą równości płci budzą o 10 procent więcej zaufania i generują wyższy o 26 procent wzrost sprzedaży.

Aby pomóc w rozwiązaniu tych problemów, spółka P&G wezwała do podjęcia działań w kierunku uzyskania w stu procentach zgodnego z rzeczywistością i pozytywnego wizerunku kobiet w reklamie i mediach, czemu ma pomóc równy udział kobiet i mężczyzn w kreatywnym łańcuchu dostaw. P&G prowadzi szereg kompleksowych działań, aby ze swojej strony zebrać różnorodną grupę utalentowanych kobiet, zainspirować je i zapewnić im dostęp do branży reklamowej, mediów i dystrybucji treści w ramach rozwiązania systemowego. Uznając znaczenie udziału całej branży, spółka współpracuje z ruchem #SeeHer amerykańskiego stowarzyszenia reklamodawców Association of National Advertisers (ANA) oraz z innymi inicjatywami branżowymi, między innymi UN Women Unstereotype Alliance, aby zachęcić pozostałych reklamodawców, agencje reklamowe i twórców treści do przekrojowej zmiany ekosystemu branży.

„W dniu, w którym najwybitniejsze osobistości branży kreatywnej zebrały się, aby celebrować kreatywność, wyrażamy swoje zobowiązanie do udziału w ważnych działaniach na rzecz wspierania równości płci w reklamie, mediach i sektorze kreatywnym w perspektywie kolejnych pięciu lat” - powiedział Marc Pritchard, dyrektor ds. marki Procter & Gamble. „Wiemy, że żadna firma nie może osiągnąć takiego celu w pojedynkę, więc mamy nadzieję, że uda nam się zainspirować innych do inicjowania zmian, dzięki którym to przedsięwzięcie nabierze rozmachu”.

W ramach swojego zobowiązania spółka P&G ogłosiła zawarcie partnerstwa z czołowymi przedstawicielkami branży na rzecz równego udziału i pozytywnego wizerunku kobiet w mediach.

  • The Queen Collective: Queen Latifah, nominowana do Oscara i zdobywczyni Złotego Globu, Emmy i nagrody SAG (Gildii Aktorów Ekranowych) wraz ze swoją firmą producencką Flavor Unit oraz the Queen Collective obrała sobie za cel przyspieszenie zmian w kierunku większej równości płci i równości rasowej w branży producenckiej. Umożliwiając dystrybucję filmów produkowanych przez rozmaite reżyserki, Queen Latifah po raz kolejny wychodzi poza schematy w muzyce, filmie i innych przedsięwzięciach artystycznych. Inicjatywa rozpocznie się od wypromowania dwóch filmów wyprodukowanych przez reżyserki z udziałem liczącego się podmiotu dystrybucyjnego. W 2016 r. kobiety stanowiły tylko 4 procent spośród reżyserów 250 najbardziej dochodowych filmów. Sytuacja ta jest źródłem wyzwań nie tylko w filmie, ale również w innych mediach, także w reklamie. The Queen Collective pozwoli na stworzenie grupy reżyserek we współpracy z P&G, HP, Inc., Smirnoff, Wieden+Kennedy, Marina Maher Communications / Ketchum +, United Talent Agency Marketing i Tribeca Studios.
  • Katie Couric Media: W swoim nowym przedsięwzięciu ta uznana dziennikarka zajmie się poszukiwaniem sponsorów dla platform dystrybucyjnych, aby mogły powstawać mądre, przemyślane i inspirujące treści. Czerpiąc z doświadczenia zdobytego jako członkini rady doradczej #SeeHer, inicjatywy Association of National Advertisers, Katie Couric nawiąże współpracę z czołowymi markami, aby tworzyć treści, które odzwierciedlają ich wspólne wartości i świadczą o zaangażowaniu w istotne kwestie. Katie Couric Media poprowadzi zespół złożony z kobiet, który zajmie się produkcją i dystrybucją materiałów w różnych formach, korzystając z możliwości i zasięgu zmieniającej się branży medialnej. Wśród materiałów znajdą się seriale dostępne online, filmy dokumentalne, scenariusze, podcasty i programy na żywo na platformach, które umożliwią jak najszersze dotarcie do odbiorców zainteresowanych określonymi treściami.
  • Free The Bid: Organizacja, założona przez Almę Har’el w odpowiedzi na zaobserwowany przez nią brak ofert dla reżyserek w reklamie, wspiera równe szanse w zawodach związanych z branżą reklamową. Spółka P&G wraz ze swoimi markami podejmuje zobowiązanie do zapewnienia udziału co najmniej jednej kobiety jako kandydatki do reżyserowania każdej produkcji medialnej na trzy złożone oferty. Publicis Groupe, największa grupa reklamowa współpracująca z P&G, objęła swoim zobowiązaniem wszystkie należące do niej agencje i sieci na świecie. Spółka P&G zobowiązała się ponadto do rozszerzenia zasięgu kampanii Free The Bid na skalę globalną w ciągu trzech najbliższych lat we współpracy z HP Inc oraz Publicis Groupe, aby podwoić liczbę reżyserek w ramach Free The Bid i wprowadzić inicjatywę w 20 kolejnych krajach.
  • Szczyt #SheIsEqual: Aby powiedzieć innym o swoich sukcesach i zainspirować szersze działania na rzecz równości płci Global Citizen i P&G będą współgospodarzami pierwszego szczytu #SheIsEqual, który odbędzie się 28 września 2018 r. w Nowym Jorku podczas tygodnia Zgromadzenia Ogólnego ONZ. Wydarzenie to zgromadzi przedstawicieli rządów, firm z sektora prywatnego i osoby wpływowe z dziedziny reklamy, mediów i rozrywki, aby mogli oni podzielić się swoim spojrzeniem na kwestie równości płci, wzmacniania pozycji kobiet w sferze gospodarczej, edukacji i wspierania dziewcząt z perspektywy udziału kobiet w mediach, marketingu, branży technologicznej i rozrywkowej. Madonna Badger, przewodnicząca Glass Lion Jury oraz See It Be It będzie kuratorką pokazu kreatywności „Creative Showcase” we współpracy z Phillipem Thomasem, dyrektorem generalnym Cannes Lions, który służy prezentacji i nagrodzeniu najlepszych prac w konkursach Glass Lions 2018 i nowych SDG Lions, które pozytywnie przedstawiają świat, w którym obowiązuje zasada równości. W ramach inicjatywy #SeeHer ANA zostaną zorganizowane sesje, podczas których będzie omawiana rola mediów w społeczeństwie i znaczenie odpowiedniej reprezentacji kobiet i dziewcząt w branży rozrywkowej.

„Równość płci służy społeczeństwu i biznesowi - powiedział Pritchard. - Niektóre z uzyskujących najlepsze wyniki marek P&G mają kampanie reklamowe stworzone ściśle według zasady równości płci - Always Like a Girl, SKII Change Destiny, Olay Live Fearlessly…oraz Tide, Ariel, Dawn i Swiffer, które przedstawiają mężczyzn biorących udział w pracach domowych. To oczywiste, że wspieranie równości płci to nie tylko działanie w dobrym kierunku, ale działanie na rzecz rozwoju”.

„Działam w branży rozrywkowej od dziesięcioleci i wiem, że sposób przedstawienia kobiet – szczególnie tych o ciemnej skórze - w sposób prawdziwy wymaga zróżnicowanego zespołu po obu stronach kamery. Kiedy ekipa produkcyjna składa się z kobiet różnorodnego pochodzenia, opowiadane historie zyskują na wyrazistości i wydają się bardziej szczere, a także w większym stopniu przemawiają do ludzi” - powiedziała Queen Latifah.

„W trakcie mojej kariery współpracowałam z wieloma mediami, opowiadając rozmaite historie. Moją rolą w Katie Couric Media jest prowadzenie zespołu kobiet we współpracy z czołowymi markami, które podzielają nasze wartości, aby stworzyć ważne treści, które pomogą ludziom odnaleźć się w tym pogmatwanym świecie, będą wspierać wzajemne zrozumienie i wzbogacą ich życie” - powiedziała Katie Couric.

*Badanie amerykańskiego stowarzyszenia reklamodawców #SeeHer.

P&G

Firma P&G służy klientom na całym świecie, oferując cieszące się zaufaniem, wiodące w swoich kategoriach produkty wysokiej jakości. Do marek firmy należą Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach świata. Najnowsze informacje na temat P&G i jej marek można znaleźć na stronie http://www.pg.com.

Źródło: Procter & Gamble

Wersja źródłowa informacji na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20180618005590/en/

KONTAKT:

P&G Global Communications

Tressie Rose

tel. +1 513-983-4929

e-mail: Rose.t.8@pg.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.06.2018, 10:52
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ