Newsletter

Jakie produkty ekologiczne kupują Polacy - raport delikatesów internetowych polskikoszyk.pl

11.06.2018, 15:34aktualizacja: 11.06.2018, 15:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polski Koszyk - logo
Polski Koszyk - logo
Produkty ekologiczne cieszą się coraz większym popytem klientów w Polsce. Delikatesy internetowe polskikoszyk.pl, które specjalizują się w sprzedaży zdrowej żywności opublikowały raport badający preferencje nabywców takich produktów, który daje bardzo interesujące i ciekawe wnioski.

Udział wartościowy w strukturze koszyka zakupowego wynosi 9,77 %, ale jeśli weźmiemy pod uwagę tylko koszyk złożony z produktów spożywczych to jest to wartość 14,78%. Największy udział w koszyku zakupowym złożonym tylko z produktów ekologicznych mają owoce i warzywa - 17,45%. Blisko 16% to ekologiczne produkty nabiałowe, nieco ponad 13,1% to napoje kawa i herbata, a ponad 12,6% to ekologiczne produkty sypkie. Te cztery kategorie stanowią ponad 50% wartości ekologicznego koszyka zakupowego.

Bardzo ciekawe wnioski dostarczają dane mówiące o tym w których kategoriach najczęściej kupowane są produkty ekologiczne. Największy udział mają one w sprzedaży dla takich kategorii jak produkty sypkie (27,92%), przetwory owocowe i warzywne (26,07%), przyprawy i dodatki (25,89%) oraz owoce i warzywa (24,3%). Ekologiczne produkty nabiałowe to 15% sprzedaży nabiału ogółem.

Najbardziej proekologiczni są mieszkańcy zachodniej Polski. Udział produktów ekologicznych w koszyku zakupowym (spożywczym) wynosi dla nabywców z Poznania 26,9%, a dla nabywców z Wrocławia 22,6%. W Warszawie udział ten jest na poziomie 13,3%. Ale już w aglomeracji warszawskiej (bez Warszawy) udział ten wynosi 20,5%. W Krakowie udział to 12,9%. Jest też inna prawidłowość - im mniejsze miasto tym udział produktów BIO mniejszy. Delikatesy polskikoszyk.pl dostarczają też produkty dla Polaków mieszkających poza granicami kraju. Najbardziej proekologiczni są rodacy zamieszkali w krajach skandynawskich - Szwecji i Danii. Udział produktów ekologicznych w koszyku zakupowym (spożywczym) wynosi dla nabywców ze Szwecji 26,8%, z Danii 16,2% Udział produktów BIO w koszyku zakupowym (spożywczym) dla nabywców z pozostałych krajów nie przekracza co do zasady 10%. Mniejszy udział (poza Skandynawią) produktów BIO wynika z preferencji zakupowych Polaków mieszkających poza krajem. Kupują oni przez Internet głównie produkty polskie, słabo dostępne w kraju ich zamieszkania.

Źródło informacji: Polski Koszyk Sp. z o.o.

UWAGA: Za materiał opublikowany przez Centrum Prasowe PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. (Centrum Prasowe)

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 11.06.2018, 15:34
Źródło informacji Polski Koszyk Sp. z o.o.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ