Newsletter

Mille Miglia 2018 - drugi etap

18.05.2018, 18:18aktualizacja: 18.05.2018, 18:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA Polska/Mille Miglia 2018 fot.2
FCA Polska/Mille Miglia 2018 fot.2
- Wczoraj kolumna samochodów Mille Miglia podążyła w dół „włoskiego buta” z Milano Marittima do Rzymu; - Adrenalina towarzysząca wyścigom przeplatała się z urokiem krajobrazów, dostarczając mnóstwa emocji; - W Pesaro nastąpiło ciepłe przyjęcie amatorów dwóch i czterech kółek - miasto gościło również 12. etap Giro d’Italia, imprezę, której oficjalnym samochodem jest właśnie Alfa Romeo; - Po San Marino i obiedzie w Arezzo, przed wieczorną paradą w Rzymie na Via Veneto, zawodnicy podziwiali panoramę Val di Chiana i Trasimeno.

Postój w Milano Marittima jest krótki: ledwie zaczyna świtać, kiedy kolumna samochodów jest już gotowa do drogi. Deszcz, który przede wszystkim w Ferrarze wystawił na ciężką próbę załogi, ustąpił miejsca przebijającemu się słońcu, które z przyjemnością powitali kierowcy i ich piloci. Drugi etap jest długi i wymagający i prowadzi do punktu zwrotnego w Rzymie. Biorąc pod uwagę długie godzin jazdy, to kilometrów nie jest dużo, ale średnia prędkość jest niewielka, a trasa w wielu przypadkach prowadzi przez centrum miasta, gdzie zawodnicy przyjmowani są przez ogarniętych entuzjazmem fanów. Po opuszczeniu centrum Milano Marittima, trasa wiedzie przez Parco della Salina w Cervii, by później prowadzić na ulicę Romea Sud. Słońce wschodzi nad Adriatykiem, a wzdłuż wybrzeża pojawiają się kolejne miejscowości: Cesenatico, Bellaria, Rimini i Riccione.

W Pesaro sztafeta Alfy Romeo między Mille Miglia a Giro d’Italia

Z Gabicce Mare do Gabicce Monte, z jazdą na czas na via Panoramica, a później w Casteldimezzo. Później przejazd przez park krajobrazowy Monte San Bartolo i dotarcie do Pesaro. Centrum regionu Marche znane jest, jako „miasto roweru”, ze względu na rozległą sieć tras rowerowych rozciągających się na całym terytorium.

Fascynacja rowerami zmieszała się z zachwytem nad samochodami, a świętujący tłum przywitał nadjeżdżającą kolumnę aut na Piazza del Popolo w tym naprawdę wyjątkowym dla Pesaro dniu - wczoraj przejeżdżał tędy również 12. etap Giro d’Italia, kolejna impreza pod szyldem Alfy Romeo. Giulia i Stelvio są oficjalnymi samochodami „Corsa rosa”, w ramach współpracy symbolizującej związek dwóch ikon włoskiego stylu na świecie. Na dźwięk dzwonków rowerowych zareagowały klaksony i kolumna samochodów oddaliła się na północ, wspinając się w stronę San Marino. Na obowiązkowy ukłon w stron malutkiej Republiki położonej na górze Titano, San Marino odpowiedziało jak zwykle ciepłem, rekompensując trud wspinaczki i zakrętów.

Sansepolcro i Arezzo między przeszłością a przyszłością

Jest już prawie pora obiadu, kiedy samochody wjeżdżają na ulice Arezzo, przejeżdżając przez Sansepolcro, miejsce urodzenia artysty Piero della Francesca. Jego dzieła wzbudzają podziw, jakby zawieszone między sztuką a geometrią tworzą symbolicznie pomost pomiędzy tradycją a nowoczesnością. Ten niezwykły mariaż sprawdza się również w przypadku samochodów, a Mille Miglia jest tego najlepszym przykładem - obok startujących 47 zabytkowych samochodów, tych oficjalnych i prywatnych, Alfa Romeo prezentuje to, co najlepsze z aktualnej produkcji i użycza tych modeli do roli oficjalnych samochodów wyścigów. Obecność podczas przejazdu jest najlepszym sposobem, by odkryć z bliska DNA Alfy Romeo z zapisaną w nim historią, rywalizacją i przeszłością, które stały się legendą. Niezwykłe podsumowanie sukcesów marki, 90 lat po jej pierwszym zwycięstwie przedstawione jest w projekcie online „Alfa Romeo: Mille Miglia w 90 miejscach”.

Przez małe miasteczka do „Wiecznego Miasta”

Po przerwie na obiad w pięknie położonym, średniowiecznym Arezzo czas znowu wyruszyć w trasę - to połowa drogi, która jak wszystkie, prowadzi do Rzymu. Malownicza trasa nad brzegiem jeziora Trasimeno biegnie do Castiglione del Lago, jednego z najpiękniejszych włoskich miasteczek. Następnie uczestnicy wyścigu kierują się w stronę Orvieto, podziwiając cuda stworzone przez naturę. Charakterystyczny krajobraz Umbrii, Orvieto, a następnie Baschi, jest scenerią kolejnej „czasówki”. Kierowcy podróżujący po umbryjskich drogach mogli nie tylko podziwiać kipiącą zieloną okolicę, ale i usłyszeć ciszę przerywaną jedynie delikatnym szelestem liści i warkotem silników. Grafik wyznaczający czas rajdu nie przeszkadza wcale uczestnikom cieszyć się widokami i podziwiać piękno roztaczającego się krajobrazu.

Pierwsze samochody docierają na Veneto w Rzymie o godz. 20:25. Rzym, to symbol „dolce vita", nawet pomimo długich godzin spędzonych za kierownicą - zapał publiczności przenosi w klimat lat 50., w których wszędzie szukano piękna i czuło się ogromną radość życia i chęć zabawy. Wygląda jakby zaraz miały zacząć błyskać flesze paparazzich i to nie przypadek, że Alfa Romeo 1900 Sport Spider z 1954 roku i Alfa 1900 Super Sprint z 1956 roku doskonale odnajdują się w tej scenerii, jak przystało na prawdziwe ponadczasowe ikony.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.05.2018, 18:18
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii