Newsletter

Nowoczesne finansowanie napędza sprzedaż nowych aut Grupy Volkswagen

06.04.2018, 17:52aktualizacja: 06.04.2018, 17:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Bank Polska S.A.
Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Bank Polska S.A.
- Instytucje finansujące zakup samochodów zazwyczaj nie biorą udziału w targach motoryzacyjnych. Volkswagen Financial Services stanowi wyjątek, towarzysząc markom Grupy Volkswagen m.in. podczas poznańskiego Motor Show 2018.
<p>- W 2017 roku produkty finansowe VWFS znacząco wsparły sprzedaż marek samochodowych należących do Grupy. - Wyniki Volkswagen Financial Services wskazują na rosnącą popularność kredytu i leasingu z niskimi ratami. W ubiegłym roku wartość samochodowych kredytów detalicznych wzrosła o 25 proc., a umów leasingu detalicznego o 30 proc.
<p>- Najnowsze wyniki za I kwartał 2018 roku wskazują na kolejny rekordowy wzrost liczby kontraktów VWFS - o 45 proc. (kw./kw.).

5 kwietnia 2018 r. to nie tylko termin rozpoczęcia największych w Polsce targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show, ale i dzień konferencji prasowych marek należących do Grupy Volkswagen. Wśród nich wyniki marki Volkswagen Financial Services zaprezentował Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Bank Polska S.A.

Rynek motoryzacyjny w Polsce zakończył ubiegły rok w bardzo dobrej kondycji. Potwierdzają to dane na temat liczby rejestracji samochodów publikowane przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców (CEPiK). W ciągu dwunastu miesięcy 2017 roku zarejestrowano niemal pół miliona (483,2 tys.) nowych aut osobowych i 59,4 tys. dostawczych. Liczba rejestracji nowych pojazdów osobowych wzrosła o ponad 16 proc. w porównaniu do 2016 roku.

Na rekordowe wyniki w tej grupie pojazdów znaczący wpływ miał również wzrost sprzedaży aut marek należących do Grupy Volkswagen: Volkswagen, Audi, ŠKODA, SEAT, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe. Wśród nich do najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Polsce należały tradycyjnie ŠKODA i Volkswagen (1. i 3. miejsce), a w wśród aut premium - marka Audi (3. miejsce).

"Nasza obecność na targach Motor Show zbiegła się z naprawdę dobrymi rezultatami sprzedaży samochodów z Grupy Volkswagen. Szacujemy, że udział Grupy w rynku nowych samochodów w Polsce wynosi obecnie około 30 proc. Doskonałe wyniki w 2017 roku uzyskały również spółki finansowe należące do Volkswagen Financial Services, który wspiera finansowanie zakupu nowych aut marek Grupy Volkswagen - mówił Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Bank Polska S.A., podczas prezentacji wyników finansowych VWFS w trakcie Motor Show 5 kwietnia 2018 r. - W ubiegłym roku osiągnęliśmy niemal 40 tys. kontraktów, które łącznie wygenerowały wartość 3 363 mln złotych. Na tę sumę składały się zarówno samochodowe kredyty detaliczne, leasing detaliczny dla firm, jak i kontrakty flotowe" - wskazywał prezes Mikołaj Woźniak.

Okiem marki

Rok 2018 to czas ofensywy modelowej marki Audi. Na rynkach świata pojawi się 20 nowych modeli. W Polsce ich sprzedaż z pewnością wesprą produkty finansowe Audi Financial Services, w tym przebojowy Audi Perfect Lease, wprowadzony na rynek około trzech lat temu. Ten nowoczesny leasing z ratami znacznie niższymi niż w klasycznych rozwiązaniach, pozwala swobodnie wykorzystywać własne środki na potrzeby swoje i swojej firmy, a przy tym co kilka lat cieszyć się nowymi, coraz doskonalszymi modelami marki Audi - podkreśla Michał Bowsza, dyrektor marki Audi.

W 2017 roku w portfelu Volkswagen Financial Services wzrosła wartość samochodowych kredytów detalicznych, leasingu detalicznego (głównie dla mikro firm i klientów z sektora MŚP) oraz kontraktów flotowych, o odpowiednio 25 proc., 30 proc. i 31 proc. w porównaniu do 2016 roku. W podsumowaniu wyników finansowych VWFS widoczny jest również rosnący udział nowoczesnego modelu finansowania - tzw. kredytu i leasingu z niskimi ratami - w każdej z trzech grup produktów. Nowoczesny kredyt i leasing są też określane jako "MRV", czyli finansowanie z rynkową wartością końcową. Taka forma użytkowania samochodu pozwala kierowcom swobodnie korzystać z auta, w zamian za dużo niższe raty niż w klasycznych rozwiązaniach.

W przypadku indywidualnych kredytobiorców detalicznych w 2017 roku niskie raty wybrała blisko połowa z nich (z 8,7 tys. umów), a około 40 proc. firm sięgnęło po analogiczny leasing detaliczny (spośród 25,2 tys. umów).

Okiem marki

Wyniki sprzedaży SEAT-a w Polsce są doskonałe. W styczniu i lutym odnotowaliśmy 45-procentowy wzrost liczby rejestracji rok do roku. To oznacza ponad 2 000 egzemplarzy aut. Znakomite rezultaty zawdzięczamy naszym flagowym modelom: Leon, Ibiza, Ateca, ale i dopasowanym do oczekiwań klientów produktom finansowym SEAT Financial Services. W pierwszych dwóch miesiącach roku sięgnęło po nie ponad 50 proc. nabywców nowych SEAT-ów. Około połowa z nich skorzystała z klasycznych form finansowania, a połowa - z nowoczesnego kredytu i leasingu Moc Niskich Rat - wskazuje Tomasz Życki, dyrektor marki SEAT w Polsce.

Volkswagen Financial Services, którego działalność opiera się na dostarczaniu rozwiązań finansowych dla wszystkich marek samochodowych Grupy Volkswagen, planuje utrzymać obecne tempo wzrostu we wszystkich grupach produktów "W bieżącym roku chcemy poprawić wyniki z 2017 roku, a przy tym umocnić naszą pozycję w finansowaniu marek Grupy Volkswagen i znaczenie VWFS na rynku. Spodziewamy się wzrostu wartości kontaktów zarówno w przypadku klientów kredytowych detalicznych (+29 proc.) i leasingu detalicznego (+25 proc.), jak również wśród flot (+41 proc.). Planujemy przekroczyć łączną wartość kontraktów o wartości 4 306 mln złotych" - oznajmił Mikołaj Woźniak w trakcie prezentacji.

Te plany są już wcielane w życie. Według świeżo udostępnionych danych na temat wyników Volkswagen Financial Services po I kwartale 2018 roku, łączna liczba kontraktów (kredyty detaliczne, leasing detaliczny, floty, liczone kwartał do kwartału) osiągnęła wyjątkowy poziom. "Wzrost liczby umów VWFS wyniósł rekordowe 45 proc. W przełożeniu na liczby oznacza to, że na koniec marca br. osiągnęliśmy 15 521 kontraktów, wobec 10 695 po I kwartale minionego roku" - podkreślił Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Bank Polska S.A.

Produkty finansowe VWFS można bliżej poznać nie tylko w każdym salonie dealerskim marek Grupy, ale i podczas targów Motor Show. Stoisko Volkswagen Financial Services znajduje się w centralnym punkcie hali 3A, którą w całości zajmują marki samochodowe Grupy Volkswagen.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 06.04.2018, 17:52
Źródło informacji Biuro prasowe Volkswagen Financial Services
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ