Newsletter

MF: pomagamy w wysłaniu JPK_VAT za styczeń 2018 r. (komunikat)

22.02.2018, 15:38aktualizacja: 22.02.2018, 15:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MF informuje:

- Poniedziałek 26 lutego br. to ostatni dzień na wysłanie przez mikroprzedsiębiorców JPK_VAT za styczeń 2018 r.

- Krajowa Administracja Skarbowa oraz Ministerstwo Finansów przygotowały wiele form wsparcia w wypełnieniu tego obowiązku dla podatników, którzy będą składać swój pierwszy JPK_VAT w najbliższych dniach.

- Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) oferuje m.in. wydłużone godziny pracy infolinii, a urzędy skarbowe w całej Polsce – dyżury w sobotę 24 lutego i wsparcie telefoniczne 26 lutego do godziny 22.

Konsultanci KIS pomogą przy JPK_VAT i Profilu Zaufanym (eGO)

Infolinia KIS: 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) oraz 22 330 03 30 (z tel. komórkowych):

- 22, 23 i 26 lutego będzie czynna w godzinach od 7 do 20. W godzinach od 18 do 20 eksperci KIS będą udzielać odpowiedzi wyłącznie w zakresie Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb VAT (JPK_VAT) i Profilu Zaufanego (eGO), który umożliwia m.in. bezpłatne uwierzytelnienie i podpisanie JPK_VAT.

- w sobotę 24 lutego będzie czynna w godzinach od 9 do 15.

Specjaliści od JPK_VAT w urzędach skarbowych

- w sobotę 24 lutego w godzinach od 9 do 13 w każdym urzędzie skarbowym w Polsce dyżury będą pełnić eksperci JPK_VAT. Podatnicy będą mogli też potwierdzić Profil Zaufany (eGO). Więcej informacji na stronach internetowych izb administracji skarbowych.

- w poniedziałek 26 lutego do godziny 22 każdy urząd skarbowy w Polsce zapewni dodatkowe wsparcie telefoniczne przy przesyłaniu JPK_VAT. Numery telefonów będą podane na stronach internetowych urzędów skarbowych.

Pomoc przy Profilu Zaufanym (eGO)

Profil Zaufany (eGO) to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można podpisać JPK_VAT i korzystać z wielu usług online na portalach urzędowych. Dzięki niemu mikroprzedsiębiorcy mogą także:

- łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać wymagane pliki,

- mieć pewność, że właściwie autoryzują i podpiszą JPK_VAT.

W sprawach Profilu Zaufanego (eGO) można liczyć również na pomoc ekspertów Ministerstwa Cyfryzacji. Będą oni dostępni przez:

- telefon (42) 253 54 50:

czwartek-piątek 22-23 lutego w godzinach od 7 do 20,

sobota 24 lutego w godzinach od 9 do 15,

poniedziałek 26 lutego w godzinach od 7 do 20,

- e-mail pz-pomoc@coi.gov.pl.

Więcej na temat Profilu Zaufanego na stronie www.pz.gov.pl (link otwiera okno w innym serwisie).

Gdzie znajdziesz więcej informacji o JPK_VATWszystko o JPK_VAT na stronie internetowej www.jpk.mf.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie), gdzie znajdują się m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (link otwiera nowe okno w innym serwisie).

Na kanale YouTube Ministerstwa Finansów są dostępne także filmy instruktażowe dotyczące tworzenia i wysyłania JPK_VAT przez aplikację e-mikrofirma (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Umożliwia ona m.in. wystawianie faktur krajowych, zapisywanie faktur zakupu, automatyczne utworzenie ewidencji VAT na podstawie wprowadzonych dokumentów czy dodanie sprzedaży paragonowej. Dzięki niej podatnicy automatycznie wygenerują JPK_VAT (na bazie ewidencji VAT), wyślą go do Ministerstwa Finansów oraz pobiorą Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

Pytania techniczne związane z JPK_VAT prosimy kierować na adres jpk.helpdesk@mf.gov.pl

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ mgost/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.02.2018, 15:38
Źródło informacji MF
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii