Newsletter

Orbis: 38 nowych hoteli w ciągu najbliższych 3 lat

22.02.2018, 10:43aktualizacja: 22.02.2018, 10:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Grupa Orbis zapowiada kontynuację inwestycji w Europie Wschodniej, w tym przede wszystkim w Warszawie, Budapeszcie i Pradze. W ciągu najbliższych 3 lat spółka zamierza otworzyć w regionie 38 nowych hoteli - powiedział Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbis SA.

W 2017 roku spółka - notowana na warszawskiej giełdzie - osiągnęła wzrost zysku operacyjnego EBiTDA o 20,2 proc. oraz wzrost przychodów o 5,4% proc.

„Rok 2017 był dla Orbisu rekordowy pod względem wyniku finansowego i operacyjnego” - powiedział Clavie. Grupa Orbis otworzyła 8 nowych hoteli, które pozwoliły zaoferować gościom dodatkowe 650 pokojów. W planach jest uruchomienie kolejnych 38 hoteli w ciągu 3 lat.

Prezentując wyniki za ubiegły rok spółka poinformowała o posiadanych zasobach gotówkowych w wysokości 215 mln PLN, co pozwala myśleć o dalszych inwestycjach i daje też szansę na pozyskanie zewnętrznego ich finansowania.

Jako szczególnie ciekawe dla spółki rynki, prezes Orbisu wymienił Budapeszt, gdzie niektóre hotele zanotowały wzrost przychodów w przeliczeniu na jeden pokój sięgający 20-30 proc., oraz Rumunię, stającą się coraz popularniejszym kierunkiem turystycznym.

„Siedzibą Orbisu jest Warszawa i Polska jest naszym kluczowym rynkiem, na którym wciąż inwestujemy i rozwijamy sieć” - dodał Clavie. Podkreślił, że w Polsce ulokowanych jest 70 hoteli, spośród 126 ogółem należących do sieci Orbisu. Goście hotelowi z Polski przynoszą 42% łącznych przychodów spółki. 70% gości w polskich hotelach stanowią osoby podróżujące w celach biznesowych, co różni ten rynek od Węgier i Czech, gdzie nieco ponad połowa klientów Orbisu to turyści.

Jako wyzwania, przed którymi staje Orbis - jak i cała branża hotelowa - w 2018 roku, prezes spółki wymienił niedobory zasobów ludzkich oraz digitalizację, która powoduje zmiany w oczekiwaniach klientów.

Podczas spotkania z dziennikarzami i analitykami, zarząd Orbisu zwracał uwagę, że spółce udało się zwiększyć wskaźnik zaangażowania pracowników oraz o 3 punkty proc. obniżyć rotację kadr. W tym celu realizowany jest specjalny program dla pracowników: począwszy od rekrutacji, w trakcie której bardziej zwraca się uwagę na osobowość kandydata niż na jego umiejętności zawodowe, poprzez szkolenia i rozwój, aż po możliwość podjęcia pracy w hotelu znajdującym się w innym kraju.

Spółka rozwija też nowe formaty usług, w tym koncept kawiarni hotelowych Wise Cafe, których oferta bazuje na naturalnych i lokalnych produktach i które mają przyciągać klientów również spoza grupy gości hotelowych dzięki przytulnej i wygodnej przestrzeni.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 22.02.2018, 10:43
Źródło informacji Centrum prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ