Newsletter

Zdrowie i styl życia

Jesteś po czterdziestce? Sprawdź wzrok!

20.02.2018, 12:04aktualizacja: 20.02.2018, 12:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Marzena Rogalska - konferencja "Czas na wzrok 40+"
Marzena Rogalska - konferencja "Czas na wzrok 40+"
Rozmazany tekst w gazecie, gorsze widzenie po zmroku - to codzienność wszystkich, których dosięgła prezbiopia. Prezbiopia jest efektem naturalnych zmian układu wzrokowego zachodzących z wiekiem. Dotyczy każdego po 40. roku życia. Choć łatwa do skorygowania, mało kto z osób nią dotkniętych sięga po pomoc specjalisty. Ten stan rzeczy ma zmienić kampania „Czas na wzrok 40+”.
<p> 

Okularnicy po czterdziestce

Jak pokazują badania przeprowadzone w styczniu 2018 r. przez PBS Sp. z o.o., wyraźnego pogorszenia wzroku doświadcza prawie każdy Polak po 40. roku życia. Respondenci wskazują podobny zestaw objawów: rozmazujący się tekst smsa, trudności w czytaniu menu w restauracji czy pracy przy komputerze. Aż 94 proc. z nich potwierdza, że musi odsuwać tekst od oczu, aby go w ogóle przeczytać. Pytani o przyczyny takiego stanu rzeczy, często błędnie wskazują komputery. Wszystkie opisane powyżej objawy świadczą o prezbiopii.

Powszechny problem, niska świadomość

Choć na prezbiopię cierpi prawie 100 proc. Polaków po 40. roku życia, o istnieniu takiego zjawiska wie tylko co 10. osoba. Jeszcze mniej potrafi wskazać, w jaki sposób można ich przypadłość korygować. Choć ponad 3 czterdziesto- i pięćdziesięciolatków nosi okulary, tylko u 13 proc. z nich są to okulary progresywne, właściwe do korekcji prezbiopii. Okulary takie poprawiają jednoczesne widzenie na odległości bliskie, dalekie i pośrednie, co jest bardzo ważne, ponieważ prezbiopia oprócz problemów z widzeniem z bliska, powoduje trudności z widzeniem dali, a także z szybką adaptacją oka do zmiany odległości.

Teraz czas na wzrok

„Mając 40 i więcej lat powinniśmy wyrobić sobie nawyk badania wzroku co rok - mówi Mirosław Nowak, przedstawiciel organizatora kampanii, Grupy Essilor. - Badania pokazują, że robimy to znacznie rzadziej, a tymczasem, tylko regularna kontrola wzroku u optometrysty i noszenie odpowiednich okularów zagwarantują nam zachowanie dawnego komfortu życia” - dodaje.

Więcej informacji na temat prezbiopii oraz działań realizowanych w ramach kampanii na www.czasnawzrok.pl.

KONTAKT:

Sylwia Samborska

Marketing & Communications Consultants

tel. kom. +48 795 537 500

e-mail: samborska@mcconsultants.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 20.02.2018, 12:04
Źródło informacji Marketing & Communications Consultants
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii