Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Malownicze zatoczki, zabytki architektury, piękno przyrody, lokalna kuchnia - niewielki kraj nad Adriatykiem ma sporo do zaoferowania.
„Rosnące zainteresowanie Chorwacją w Polsce widzimy bardzo wyraźnie. Rok do roku liczba rezerwacji tego kierunku w naszej platformie wzrosła o 146%” - podkreśla Grzegorz Kołodziej z Nocleg.pl. Trend ten potwierdza też Chorwacka Wspólnota Turystyczna. Jej statystyki w programie eVisitor wykazują, że od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 roku Chorwację odwiedziło 970 812 Polaków (o 23,25% więcej w stosunku do roku 2016). Tym samym weszliśmy do pierwszej czwórki narodów najliczniej odwiedzających Chorwację.*
Najczęściej jeździmy całą rodziną lub z paczką przyjaciół, bo jak pokazuje raport Nocleg.pl średnio wypoczywamy w grupach pięcioosobowych. Przeciętna cena rezerwacji, dokonanych przez polskich turystów wynosiła 2 826 złotych. Zdecydowanie mniej, bo średnio 1 918 złotych płacą za wyjazd do Chorwacji mieszkańcy innych środkowoeuropejskich państw.
„Żeby dowiedzieć się skąd ta różnica sięgnęliśmy do danych całej grupy Szallas.hu, do której należy nasza platforma - relacjonuje Grzegorz Kołodziej. - Okazuje się, że na przykład węgierscy turyści, znacznie częściej korzystają z ofert first minute, co pozwala im zmniejszyć wydatki nawet o jedną piątą. Tymczasem Polacy najczęściej rezerwują noclegi w zawyżonych cenach dopiero dzień przed wyjazdem, albo dopiero na miejscu” - wyjaśnia.
To się nie może opłacać, bo w szczycie sezonu ceny mogą rosnąć ponad 100% z dnia na dzień. Ponadto przy ciągle rosnącym zainteresowaniu kierunkiem wśród innych Europejczyków (wzrost 34% rok do roku w całej grupie Szallas.hu) może być w ogóle trudno znaleźć już na miejscu atrakcyjny nocleg.
* Źródło: platforma eVisitor, Chorwacka Wspólnota Turystyczna, na dzień 31.12.2017
KONTAKT:
Grzegorz Kołodziej
e-commerce manager
Nocleg.pl
tel. kom. +48 531 200 716
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.02.2018, 12:41 |
Źródło informacji | Nocleg.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
SUPCON już w czerwcu zaprezentuje przełomowe produkty, w tym pierwszy na świecie UCS
- 24.04.2024, 14:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
SUPCON już w czerwcu zaprezentuje przełomowe produkty, w tym pierwszy na świecie UCS
- 24.04.2024, 13:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Santander Bank Polska nagrodzony za najlepszą wielokanałową obsługę klienta
Po raz trzeci Santander Bank Polska zdobył tytuł „Złoty Bank” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Kredyt gotówkowy znalazł się na 2. miejscu, a konto osobiste na 3. w kategoriach produktowych „Złoty Bankier”. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce.- 24.04.2024, 11:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Santander Bank Polska